Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg i forhold til nav og praksisplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg få bestemme antall timer om dagen og hvor mange dager jeg skal starte å jobbe? Tidligere har jeg bare måttet gjøre det de sier hvis ikke sier de at jeg er for syk for tiltak. Jeg går på vilje viser vei.

Fortsetter under...

Skrevet

Kan jeg få bestemme antall timer om dagen og hvor mange dager jeg skal starte å jobbe? Tidligere har jeg bare måttet gjøre det de sier hvis ikke sier de at jeg er for syk for tiltak. Jeg går på vilje viser vei.

Vilje Viser Vei går ofte inn for fleksible løsninger, og jeg vil anta at du vil få innvirke på evt. løsninger i stor grad. Formelt sett kan du neppe "bestemme" antall timer osv., men du kan regne med at dine synspunkter tillegges stor vekt.

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke noe om akkurat det, men jeg opplevde at Nav var fleksible og hjelpsomme.

De tilbød meg å bare ta kontakt når min situasjon var slik at jeg ville ut i jobb, da kunne de være behjelpelige med ulike tiltak, eks tolk (tror de sa det?) (jeg skal først prøve å skaffe meg en jobb selv, hvis ikke det går, mange tro det går.. så ber jeg nav om hjelp, de kunne feks betale for en periode)

Jeg kan også bestemme om jeg vil jobbe 60 eller 80 eller 100 % sa de.

Hvis jeg blir syk betaler heller ikke arbeidsgiver, men jeg pleier ikke være syk når jeg jobber, men i tilfelle, så det fins mange muligheter.

For tiden må jeg ta ansvar i hjemmet for mange andre ting, mye vanskeligere enn å jobbe, jeg må ha oversikt, det er vrient for meg.

Skrevet

Jeg har behov for å være et sted hvor jeg trives og hvor kravene ikke blir større enn jeg greier å gi. Jeg burde også være et sted hvor det ikke er for mange å forhold seg til. Tar de hensyn til dette? Jeg er så redd for nav for jeg er redd de skal presse meg til noe som jeg bare blir verre av. Jeg har tidligere fått høre at praksisplasser vokser ikke på trær og hvis jeg ikke greier å omgås mennesker kan jeg like gjerne søke om uføretrygd.

Skrevet

Jeg har behov for å være et sted hvor jeg trives og hvor kravene ikke blir større enn jeg greier å gi. Jeg burde også være et sted hvor det ikke er for mange å forhold seg til. Tar de hensyn til dette? Jeg er så redd for nav for jeg er redd de skal presse meg til noe som jeg bare blir verre av. Jeg har tidligere fått høre at praksisplasser vokser ikke på trær og hvis jeg ikke greier å omgås mennesker kan jeg like gjerne søke om uføretrygd.

Dette er faktorer som Vilje viser vei er vant til å måtte ta hensyn til i sin leting etter praksisplasser. Det du beskriver er nok ganske typiske problemer for den brukergruppen VVV har ansvar for.

Hvis du har lyst på mer innhold i hverdagen, så synes jeg du skal overvinne "Nav-angsten" og prøve deg i arbeidspraksis :-)

Skrevet

du bør tenke igjennom steder hvor du kunne hatt lyst til å forsøke deg. VVV kan undersøke markedet og forsøke komme deg i møte på flere av dine ønsker, derfor er det lurt at du ikke bare fremmer din bekymring mht antall timer men at du og legger frem steder som virker fristede og er realistisk for deg. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...