Gå til innhold

Farvel

Anbefalte innlegg

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Fikk det til til slutt  :)

:)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

6

• Mrs D

6

• Ulvinnen

6

Skrevet

Jeg synes bare det blir bedre og bedre etter hvert som jeg blir kjent med forumet.  Og så synes jeg det er veldig bra at de tar med til vurdering alle forslagene om endring som vi kommer med.  Scrolling blir det også mindre av etter hvert som du finner ut av funksjonene for å komme direkte der du skal.

Jeg er kjempefornøyd :)  

Skrevet

Tror dere ikke det er bare en tilvenningssak da, og at det vil ta litt lengre tid denne gangen enn forrige gang fordi det er så mye nytt å lære seg og forholde seg til?

Jeg også sliter, og jeg savner gamle dol veldig, men jeg tenker at det er så store forandringer og mye nytt at det vil ta litt tid å komme inn i det   :unsure:

Bare noen tanker altså.. 

Jeg tror ikke det er en tilvenningssak. Det finnes jo mange forum som har dette oppsettet, så jeg er jo vant til det allerede. Jeg har aldri likt dette oppsettet, det blir vanskelig å følge en diskusjonslinje selv om folk siterer, innleggene kommer jo tilfeldig nedover i diskusjonen.  

Skrevet (endret)

Tror dere ikke det er bare en tilvenningssak da, og at det vil ta litt lengre tid denne gangen enn forrige gang fordi det er så mye nytt å lære seg og forholde seg til?

En del er nok tilvenning. Men det blir jo ikke mindre tungvint at du må helt ned på nettsida når du velger å svare på et innlegg i stedet for å kunne svare rett under. Det blir jo ikke enklere å få oversikt over hvem som svarer hvem, og det blir definitivt like vanskelig å følge deler av tråder slik man kunne tidligere selv om man venner seg til oppsettet og hvordan forumet fungerer.

Og ikke minst: Hvordan kan man holde oversikt over svar en får på det en skriver?

Endret av Mrs Doolittle
Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

En del er nok tilvenning. Men det blir jo ikke mindre tungvint at du må helt ned på nettsida når du velger å svare på et innlegg i stedet for å kunne svare rett under. Det blir jo ikke enklere å få oversikt over hvem som svarer hvem, og det blir definitivt like vanskelig å følge deler av tråder slik man kunne tidligere selv om man venner seg til oppsettet og hvordan forumet fungerer.

Og ikke minst: Hvordan kan man holde oversikt over svar en får på det en skriver?

Hei, jeg ser du lurer på hvordan man kan holde oversikt over svar en får på det en skriver. Du har kanskje sett at du kommer til din egen profil ved å klikke på brukernavnet ditt øverst på siden her? Her ligger også et kontrollpanel. I kontrollpanelet kan du velge varslingsinnstillinger, f.eks. velge varsling her på siden ved svar på nye innlegg.  ;)

Sjekk også ut "Vis nytt innhold" og "Mine innlegg" øverst på siden, to funksjoner som hjelper deg å få orden og oversikt over alle tråder du selv har skrevet i samt feed over nye innlegg i valgte forumrom. Se også informasjonsartikkelen her for fullstendig fremgangsmåte illustrert med skjermbilder, punkt 2 og 3.

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/390459-velkommen-til-nytt-forum/

Skrevet

Ved å bruke svarknappen slipper du å scrolle helt ned, og det blir oversiktlig å se hva du svarer på. Mye mer oversiktlig enn før, bare på en annen måte etter min mening.

Og ved å bruke snarveien til siste leste innlegg kommer du jo rett på der  var i tråden forrige gang. 

Skrevet

Ved å bruke svarknappen slipper du å scrolle helt ned, 

Det stemmer ikke hos meg. Velger jeg svar på f.eks øverste innlegget, så kommer jeg ikke automatsik ned til bunnen av sida hvor ruta jeg skal svare i ligger.

Skrevet

Hei, jeg ser du lurer på hvordan man kan holde oversikt over svar en får på det en skriver. Du har kanskje sett at du kommer til din egen profil ved å klikke på brukernavnet ditt øverst på siden her? Her ligger også et kontrollpanel. I kontrollpanelet kan du velge varslingsinnstillinger, f.eks. velge varsling her på siden ved svar på nye innlegg.  ;)

Sjekk også ut "Vis nytt innhold" og "Mine innlegg" øverst på siden, to funksjoner som hjelper deg å få orden og oversikt over alle tråder du selv har skrevet i samt feed over nye innlegg i valgte forumrom. Se også informasjonsartikkelen her for fullstendig fremgangsmåte illustrert med skjermbilder, punkt 2 og 3.

Jeg hadde funnet både kontrollpanel og "Vis nytt innhold"/"Mine innlegg". Syns ikke det ble mer oversiktlig av den grunn.  :(

Skrevet

Det stemmer ikke hos meg. Velger jeg svar på f.eks øverste innlegget, så kommer jeg ikke automatsik ned til bunnen av sida hvor ruta jeg skal svare i ligger.

Hmm, merkelig. Nå trykket jeg på "svar" på ditt innlegg, og da poppet  tekstboksen til å skrive i opp, jeg har  ikke scrollet noe i det hele tatt. 

annlovindaen
Skrevet

Hmm, merkelig. Nå trykket jeg på "svar" på ditt innlegg, og da poppet  tekstboksen til å skrive i opp, jeg har  ikke scrollet noe i det hele tatt. 

Sånn funker det hos meg også   :)

Skrevet

Men en vesentlig ting for å unngå scrolling som ennå ikke er her er en link til "vis nytt innhold" og "mine innlegg"  også nederst på siden. 

Skrevet

Men en vesentlig ting for å unngå scrolling som ennå ikke er her er en link til "vis nytt innhold" og "mine innlegg"  også nederst på siden. 

Ja, det savner jeg også :-)

Skrevet

Hei, er det noen mulighet for å lage til en egen knapp for "mine svarp øverst på linjen ved siden av nicket vårt? Hadde ikke det gjort det mer oversiktlig og mindre kaotisk?

Skrevet

Det skjer på iPad, men ikke i Safari. Nå til dags burde det være mulig å lage et forum som fungerer likt uansett nettleser.

Skrevet

Det skjer på iPad, men ikke i Safari. Nå til dags burde det være mulig å lage et forum som fungerer likt uansett nettleser.

Ok. Det funket for meg på Ipaden også, men jeg bruker safari, da. 

et burde fungere i alle nettlesere ja, men det er ikke bare dol som er sær i forhold til nettleser, dessverre.

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Hei, er det noen mulighet for å lage til en egen knapp for "mine svarp øverst på linjen ved siden av nicket vårt? Hadde ikke det gjort det mer oversiktlig og mindre kaotisk?

Ditt ønske er notert. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte ikke dette nye forumet. Det har ikke noe med "å venne seg til" - har vært på tilsvarende forum før men valgte DOL pga oversikteligheten og muligheten for forgrenede tråder.

For meg fungerer også dette oppsettet dårlig.  Mangler systematikk og oversiktlighet.  Blir for lite intuitivt og gidder ikke lese lange avhandlinger om hvordan ting skal gjøres.  Så nå får jeg frigjort masse tid til andre ting  ;)

Anonymous poster hash: 0ae63...81f

Skrevet

Ok. Det funket for meg på Ipaden også, men jeg bruker safari, da. 

et burde fungere i alle nettlesere ja, men det er ikke bare dol som er sær i forhold til nettleser, dessverre.

Nei, det vet jeg. Og som utdannet innen webdesign irriterer det meg umåtelig. :) Nå har jeg prøvd Safari på to maskiner, og ingen av dem går til skriveruta når jeg klikker 'Svar'. Utrolig irriterende!

Skrevet

Nei, det vet jeg. Og som utdannet innen webdesign irriterer det meg umåtelig. :) Nå har jeg prøvd Safari på to maskiner, og ingen av dem går til skriveruta når jeg klikker 'Svar'. Utrolig irriterende!

Funker helt fint på en PC med f. eks. Firefox. Ikke noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, slik går det når man bruker mac.

Anonymous poster hash: 365f3...54b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...