Gå til innhold

Hva hadde du valgt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skulle egentlig vært på gruppetime i dag, men fikk meg ikke til å dra dit. Klarte ikke «å ta meg sammen» nok til å stå opp, stelle meg og møte verden og derfor kom jeg meg ikke dit. Skal egentlig på ind. time i morgen, men vet ikke om jeg klarer å komme meg dit heller, så hva gjør jeg? Sier jeg i fra i dag at jeg ikke kommer i morgen (og dermed gir opp å prøve) eller satser jeg på at jeg skal klare det i morgen (ny dag, nye muligheter)? Helst har jeg lyst til å bli hjemme og slippe å forholde meg til verden, men regner med at det ikke er det beste valget på sikt…   

Anonymous poster hash: 8095f...a07

Anonymous poster hash: e33e3...8be

Anonymous poster hash: 983ff...7da
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Skulle egentlig vært på gruppetime i dag, men fikk meg ikke til å dra dit. Klarte ikke «å ta meg sammen» nok til å stå opp, stelle meg og møte verden og derfor kom jeg meg ikke dit. Skal egentlig på ind. time i morgen, men vet ikke om jeg klarer å komme meg dit heller, så hva gjør jeg? Sier jeg i fra i dag at jeg ikke kommer i morgen (og dermed gir opp å prøve) eller satser jeg på at jeg skal klare det i morgen (ny dag, nye muligheter)? Helst har jeg lyst til å bli hjemme og slippe å forholde meg til verden, men regner med at det ikke er det beste valget på sikt…   

Jeg mener at det er viktig at du møter på den individuelle timen i morgen.

Er det noe du kan gjøre i kveld i steden for på morgenen for at det skal bli lettere å komme seg avgårde?

Er timen tidlig på dagen, kan en løsning være å f.eks dusje og ordne seg på kvelden i steden for på morgenen, for å spare tid hvis det blir travelt eller vanskelig å få dusjet og ordnet seg pga at det blir et ork på morgenen.

Er det vanskelig å våkne i rett tid eller å komme i gang tidlig på dagen, kan det være en løsning å bestille timer til individuelle samtaler senere på dagene slik at du rekker å komme dit.

Jeg håper at du bestemmer deg for å dra på timen!

Klem, og lykke til! :)

Anonymous poster hash: bd501...a5e

AnonymBruker
Skrevet

Tenk også over fordelene du har ved å møte opp, og resultatet som det blir for deg selv ved å ikke møte opp.

Anonymous poster hash: bd501...a5e

stjernestøv
Skrevet

Du klarer å komme deg på timen i morgen hvis du vil, bare gjør det :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Valget avhenger som alltid av målet. Vil en bli sprek, må en velge en tur ut i stedet for sofaen. Vil en bli frisk, må en velge terapitimene - både gruppe og individualbehandling.

AnonymBruker
Skrevet

Valget avhenger som alltid av målet. Vil en bli sprek, må en velge en tur ut i stedet for sofaen. Vil en bli frisk, må en velge terapitimene - både gruppe og individualbehandling.

Så det du sier er at jeg ikke ønsker å bli frisk fordi jeg ikke var på timen? Så det at jeg ikke klarte å delta på gruppetimen er et tegn på at jeg egentlig bare kan gi opp fordi jeg ikke ønsker å bli frisk? Er det ikke rom for at noen kan ha dårlige dager og enkelte ting (f.eks. gruppetimer) blir for vanskelig?    

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg sier at for hver gang du uteblir fra time, utsettes bedringen. Om fraværet fra timer blir for stort, vil du ikke bli bedre og i verste fall verre.

Terapitimer (også gruppe) er som medisiner: Det må en viss dose til for at det skal virke. Hvis dosen blir for lav (timene for sjelden) blir det ingen effekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier at for hver gang du uteblir fra time, utsettes bedringen. Om fraværet fra timer blir for stort, vil du ikke bli bedre og i verste fall verre.

Terapitimer (også gruppe) er som medisiner: Det må en viss dose til for at det skal virke. Hvis dosen blir for lav (timene for sjelden) blir det ingen effekt.

Ok, da tolket jeg deg visst feil, beklager!

Takk for oppklarende svar. ^_^

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...