Gå til innhold

NHD Spiseforstyrrelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jente på 22 år har søvnrelatert spiseforstyrrelse. Hun har også kastet opp etterpå hvis hun har våknet og oppfattet hva hun har gjort. Det skjer nesten hver natt.

Er det noe hjelp å få for den lidelsen?  Hun vil ikke gå til lege, men blir kanskje motivert til det hvis det finnes noe som kan hjelpe.

Anonymous poster hash: 37084...ae2

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I alle helseregioner (Sør-Øst, Vest, Midt og Nord) finnes det spesialavdelinger hvor en kan få hjelp. Det finner du på deres nettsider.

Om du ikke finner det, kan du fortelle hvilken region hun sogner til, så skal jeg prøve å gi hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

I alle helseregioner (Sør-Øst, Vest, Midt og Nord) finnes det spesialavdelinger hvor en kan få hjelp. Det finner du på deres nettsider.

Om du ikke finner det, kan du fortelle hvilken region hun sogner til, så skal jeg prøve å gi hjelp.

Hun hører til helseregion vest.

Jeg ser at Bergen Søvnsenter behandler forskjellige søvnlidelser. Jeg vet ikke om de behandler søvnrelatert spiseforstyrrelse.  Det ser ut som hun må betale alt selv der, men hvis hun får henvisning fra lege så slipper hun kanskje det.  Jeg finner veldig lite informasjon om lidelsen. Men fant ut at det kan behandles med sertralin med god effekt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...