Gå til innhold

Hjerne-stimmuli fra USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker et par nye spørsmål :)

1.

Hvor i Norge får en leid en hjerne-stimmuli- aparat? Jeg vet ikke hva aparatet heter, men har hørt at det fungerer på en slik måte at nye stimmuliganger i hjernen gåes opp. Det skal være mulig å kjøpe slike aparater, men det er investeringsobjekt for behandlere.

Eks. En har elektroder til hodet som måler hjerneaktivitet, og når en bruker hjernen aktivt så får en som premie å se en film. Slutter en å tenke, så slutter filmen.(Om jeg har forklart det rett.)

Jeg vet for lite om aparatet, hva slags hjerneaktivitet en må bruke, om det er effektivt eller hvilken målgruppe som får best resultat. Jeg tror målet er å få belønning, slik at det gåes opp nye veier for stimmulanse i hjernen. :)

2.

Effekten av dataspill er kanskje det tilsvarende som et slikt aparat er ment å bidra med? I så fall betyr det at det muligens finnes mange andre og bedre metoder enn et slikt aparat.

Fortsetter under...

Skrevet

Er det det som kalles biofeedback? Jeg har en følelse av at du ikke får kjøpt eller leid det lovlig; det bør du kanskje ikke gjøre ulovlig heller, all den tid du verken vet hva det heter, hvordan det brukes, eller hva som er hensikten. ;)

Skrevet

Hei!

Man kan leie Biofeedback av en lege på Vestlandet.

Husker ikke hva det koster, men tror man først måtte lære å bruke det av han.

Jeg tenkte på det da jeg gikk på diett, men siden dietten ikke virket, dvs tok vekk min autisme slik de lovet, så ga jeg alt det andre opp også.

Men jeg var i kontakt med han, han heter dr Flatabø tror jeg.

Skrevet

Så snille og flinke dere er :)

Ja, det er garantert dette jeg har hørt finnes. Jeg ser jo nå hva slags alternativ behandling dette er. Det er rimelig spisskompetanse. Godt gjort at dere visste om det :)

HJERNENS ENORME KAPASITET
Man utnytter hjernens enorme reservekapasitet og fleksibiltet til å endre innlærte tenke- og handlingsmønster. Neurofeedback kan fungere som et kart ut av et vanskelig og ubehagelig ”nevrofysiologisk landskap” til en form for normalisering mot et ønsket landskap. Det krever ingen spesiell intellekt eller innsikt, jmf hundene.

I USA har det som resultat av forskningsmiljøet rundt NASA, Cornell- og UCLA-universitetene i California utviklet seg et behandlingsmiljø med EEG biofeedback, også kalt neurofeedback.

Skrevet

Hvorfor ikke heller lære deg meditasjon? Leste en artikkel her om dagen der det stod at det gjør samme nytten hvis man gjør det riktig.

Annonse

Skrevet

Hei,

Jeg skal ingen av delene. Jeg har hørt om at dette kan være effektivt for noen, men trengte å lese mer om det, vite hva det het og virkningene. Noen skrøt av det og jeg ble nysjerrig. Vedkommende husket heller ikke noe navn på dette. Så jeg er litt imponert over at et så smalt tilbud (slik jeg har tolket det hittil) var kjent av noen :)

Hvorfor ikke heller lære deg meditasjon? Leste en artikkel her om dagen der det stod at det gjør samme nytten hvis man gjør det riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...