Gå til innhold

Hva i h..... skjer i dette landet vårt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tantebarn er av barnevernet plassert i sitt femte hjem, og det før det er blitt 15 mnd! Først mistet mor ungen fordi hun ikke greide å gi han nok "stimulering". De kom med påstander som selv forskere er i tvil om og jeg trodde ikke mine egne ører. Det var galt at h-n lo. Det var galt at h-n flakket med blikket. Det var galt at h-n ikke lo. Jiiises. At moren har vært somatisk syk nesten konstant fram til ungen var tre mnd. ble ikke tatt hensyn til. Så ble h-n puttet i et hjem, og så et nytt da den første skulle på ferie. Så fikk faren omsorgen, men heller ikke han var bra nok med tanke på stimulering. I barnevernets omsorg har også den lille ungen blitt kraftig overvektig. Så h-n er ikke i nærheten av å kunne gå enda. 

En annen unge i familien min har bodd i fosterhjem i fem år. Da barnevernet tok dette, gjorde jeg alt jeg kunne for å få omsorgen, men den gang ei. Jeg hadde nå vært innlagt på psyk for 10 år siden! I retten ble det også dratt fram at jeg skulket på ungdomsskolen. At jeg hadde fast jobb, eget hus og god økonomi og hadde til og med jobbet som avlaster for barnevernet et par år var ikke tema. I den første hjemmet fikk ikke den øvrige familien se ungen på to år, og hadde fram til da hatt ukentlig kontakt. I det hjemmet ungen bor i nå, var det andre boller. Der får jeg komme på besøk, overnatte og låne ungen når det passer. Men.... de er ikke helt gode. På julaften var fosterfaren full, satt å brølte til ungene og kallet kona si for "Jævla maskjerring". Hele familien er også kraftig overvektig. Tipper på at 14 åringen deres veier kanskje 120-130 kg.... Så snakker barnevernet samtidig om at det er omsorgssvikt å la barna bli fete....

En av naboene mine er også fosterhjem. Der er det en dame som har to småunger. Hun har ingen mann og jeg ser aldri ungene leke ute... Jeg vet også at hennes voksne datter vokste opp med tanten sin og ikke moren, som nå er fostermor.

Så sitter ei dame i barnevernet på kommunen og skriver rapporter om at en venninne av meg er uegnet som omsorgsperson, blant annet fordi hun har blitt seksuellt misbrukt i barndommen, og fylkesnemda sier seg enig. Men hva med at pedagogen selv er blitt misbrukt i barndommen? Det er en kjent historie.

Jeg måtte bare blåse ut litt. Det er grusomt frustrerende og umulig å komme noen vei. Har prøvd å skrive klager, kontakte media, overbevise gubbenme i retten. Men nei. Folkevettet er det slutt på.       

Anonymous poster hash: 32fb2...d40

Anonymous poster hash: 32fb2...d40
AnonymBruker
Skrevet

Er dette på et lite sted, eller i en storby?

Anonymous poster hash: 8a0b6...237
AnonymBruker
Skrevet

To bygdekommuner og en by..,.

Får du redigert innlegget ditt slik at du blir anonym?

Regner med at det var meningen at du skulle være anonym, som i starten på innleggene...

Anonymous poster hash: a8609...33d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...