Gå til innhold

Rotfylle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg holdt på med en rotfylling i fjor på denne tiden... Eller det vil si - jeg hadde vanvittig tannverk som kom og gikk over et par uker, og så måtte jeg rotfylle. Grudde meg veldig til selve rotfyllingen, men den var ingenting i forhold til tannpinen. Bare slitsomt å sitte lenge stille og gape.

Men det viste seg etter noen uker (eller et par måneder) at tannlegen ikke hadde rensket godt nok opp - det var en kanal til som skulle vært rotfylt, så da måtte jeg gjøre det igjen (etter en lang periode med verkebyll). Da den jobben var gjort, har tanna holdt seg helt i ro :-)

Så selve rotfyllingen er ikke smertefull, for da er du bedøvd. Pass imildertid på at du har godt med smertestillende (paralgin forte + ibux) som du tar FØR bedøvelsen forsvinner. I tillegg hender det at du trenger pennicillin dersom du har hatt betennelse rundt tannrota. Det hadde jeg, og måtte gå på en kur 7-10 dager.

*kvalm*

Lærer aldri å styre unna tannlegetråder. *idiot*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391413-rotfylle/page/2/#findComment-3468159
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...