Gå til innhold

vonde opplevelser gir meg økt arbeidslyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vet ikke om god overskrift, men etter en samtale med en psykiater, Eili Sponheim, på SSBU, hyggelig, takket jeg for det, samt redegjorde videre for min opplevelse av saken.

I korte trekk at hyggelig fordi ble møtt med respekt og forståelse av psykiater, men ikke på samme måte av vedkommendes underordnede. Hun kjeftet på meg på telefon, jeg vet ikke hvorfor? kanskje sa jeg noe som var udiplomatisk, bastant og uheldig, men samtidig sa jeg og var jeg åpen om at jeg har AS, forståelse og kommunikasjonsvansker, selv om det sikkert må høres malplassert ut, når man har en talefør person i telefonen. (det er likevel situasjonen)

Jeg takket så for at totalopplevelsen av møtet med SSBU nå ble noe bedre takket være barnepsykiater. Hun virket takknemlig for dette, også klarte jeg ikke forklare mer, for det er mye mer.

Flere media vil ta vår sak, jeg valgte ikke si noe om det, da jeg var redd det skulle bli feil. Men jeg tenker nå de vil bli overrasket hvis/nå saken kommer i avis og TV, jeg er således usikker på om jeg burde sagt noe mer?

At vi er blitt relativt dårlig behandlet og møtt, må si relativt da dette skyldes en person, og den andre som hun sa på telefon må utvise lojalitet, så føler jeg dårlig ved å blande media inn i saken. Men nå vil noen ta vår sak videre og jeg må få avklart hva jeg skal gjøre?

Mest ville jeg fått et oppklaringsmøtet med ssbu, men jeg forstod det på telefon som at det da må komme en henvisning fra vår fastlege. Jeg snakket med han i dag og han har alt for mye å gjøre. Noe jeg forstår, skal han måtte gå inn i en tåpelig barnehagemekling? han har da bedre ting å gjøre!

For oss trenger ikke saken å være så vanskelig, da vi nå betaler penger og reiser til utlandet, men det er noe prinsipielt her... Skal en person ved SSBU kunne oppføre seg slik uten konsekvenser, og fordi kollegaer er lojale?

Hva med alle dem som ikke bare kan betale og reise dit man vil etter den kompetansen man ønsker?

Det er det prinsipielle og uretteferdige?

Som jeg lurer på om jeg skal gå videre med?

Jeg vil så gjerne vite andres erfaring!

Siden jeg ikke studerer for tiden, har jeg nå tiden til å gå inn i prinsipielle saker!

Men siden jeg har autisme trenger jeg noe mer utveksling av andres erfaring.

Jeg takket i går barnepsykiateren for den dårlige erfaringer jeg fikk i møte med dem, hun var da overrasket, jeg måtte så forklare,.. jeg vil heller ha en opplevelse av de virkelige forhold , snarer enn en eventyrfortelleing som jeg har hatt til nå. Av den grunn sa jeg "tusen takk for den dårlige erfaringen jeg har hatt hos dere" jeg sa det til Eili Sponheim , men hun virket ikke som hun forstod hva jeg snakket om.

Men to media-instanser vil nå ta vår sak, og det må jeg være sikker på er greit?

Håper noen kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg takket i går barnepsykiateren for den dårlige erfaringer jeg fikk i møte med dem, hun var da overrasket, jeg måtte så forklare,.. jeg vil heller ha en opplevelse av de virkelige forhold , snarer enn en eventyrfortelleing som jeg har hatt til nå. Av den grunn sa jeg "tusen takk for den dårlige erfaringen jeg har hatt hos dere" jeg sa det til Eili Sponheim , men hun virket ikke som hun forstod hva jeg snakket om.

Hun trodde kanskje at du var sarkastisk (når man takker for dårlig respons, er man som regel sarkastisk). Hvis du ikke forklarte at du foretrekker saklig informasjon fremfor tåkeprat, og at du faktisk bare blir sterkere av motgang, noe du hadde fått fra de andre ansatte på samme sted, er det ikke sikkert at hun skjønte hva du mente. Spesielt ikke hvis hun faktisk har vært til hjelp og støtte for deg.

Skrevet

Hun trodde kanskje at du var sarkastisk (når man takker for dårlig respons, er man som regel sarkastisk). Hvis du ikke forklarte at du foretrekker saklig informasjon fremfor tåkeprat, og at du faktisk bare blir sterkere av motgang, noe du hadde fått fra de andre ansatte på samme sted, er det ikke sikkert at hun skjønte hva du mente. Spesielt ikke hvis hun faktisk har vært til hjelp og støtte for deg.

Hei!

Hm jeg glemte det med sarkasme, du har et poeng, hun kan ha forstått meg slik, men det er feil!

Jeg var bare takknaemlig for at jeg også får erfare det negative, og således ikke lenger må leve i en illusjon, for mitt eget og andres beste.

Hun ble stille--- rar..et eller annet, så kanskje hun trodde jeg var sarkastisk, det var jeg ikke, jeg takket på vegne av andre enn meg selv, (om du forstår)

Jeg har nå kontakt med flere som vil dekke vår sak, jeg er ikke SÅ utadvendt, selv med oxytocin :-) kunne du tenke deg å ta saken vår, videre i media? Kunne du tenke det å bli intervjuet?

Jeg vil helst ikke, men jeg gjør det kun hvis jeg MÅ!. Vil foretrekke om noen andre tar intervjuene?

Jeg kan gjøre mye for den prinsipielle sak, men jeg blir sliten jeg begynner kjenne det!

Skrevet

Hei!

Jeg kan gi deg historien og ordene eksakt til den der Anne Falsen på ssbu, men jeg er virkelig sliten og vil bli glad for om noen kunne være min/vår talsperson på TV

Skrevet

Hei!

Vet ikke om god overskrift, men etter en samtale med en psykiater, Eili Sponheim, på SSBU, hyggelig, takket jeg for det, samt redegjorde videre for min opplevelse av saken.

I korte trekk at hyggelig fordi ble møtt med respekt og forståelse av psykiater, men ikke på samme måte av vedkommendes underordnede. Hun kjeftet på meg på telefon, jeg vet ikke hvorfor? kanskje sa jeg noe som var udiplomatisk, bastant og uheldig, men samtidig sa jeg og var jeg åpen om at jeg har AS, forståelse og kommunikasjonsvansker, selv om det sikkert må høres malplassert ut, når man har en talefør person i telefonen. (det er likevel situasjonen)

Jeg takket så for at totalopplevelsen av møtet med SSBU nå ble noe bedre takket være barnepsykiater. Hun virket takknemlig for dette, også klarte jeg ikke forklare mer, for det er mye mer.

Flere media vil ta vår sak, jeg valgte ikke si noe om det, da jeg var redd det skulle bli feil. Men jeg tenker nå de vil bli overrasket hvis/nå saken kommer i avis og TV, jeg er således usikker på om jeg burde sagt noe mer?

At vi er blitt relativt dårlig behandlet og møtt, må si relativt da dette skyldes en person, og den andre som hun sa på telefon må utvise lojalitet, så føler jeg dårlig ved å blande media inn i saken. Men nå vil noen ta vår sak videre og jeg må få avklart hva jeg skal gjøre?

Mest ville jeg fått et oppklaringsmøtet med ssbu, men jeg forstod det på telefon som at det da må komme en henvisning fra vår fastlege. Jeg snakket med han i dag og han har alt for mye å gjøre. Noe jeg forstår, skal han måtte gå inn i en tåpelig barnehagemekling? han har da bedre ting å gjøre!

For oss trenger ikke saken å være så vanskelig, da vi nå betaler penger og reiser til utlandet, men det er noe prinsipielt her... Skal en person ved SSBU kunne oppføre seg slik uten konsekvenser, og fordi kollegaer er lojale?

Hva med alle dem som ikke bare kan betale og reise dit man vil etter den kompetansen man ønsker?

Siden jeg ikke studerer for tiden, har jeg nå tiden til å gå inn i prinsipielle saker!

Men to media-instanser vil nå ta vår sak, og det må jeg være sikker på er greit?

1. Jeg synes det er uklokt å benytte massemedia i en slik sammenheng. Du viser gang på gang at du klarer å få psykiatrien til å lytte til deg og de forsøker å møte dere på en god måte. Massemedia ser muligheten til å tjene penger på å fremme en uvanlig sak (uvanlig pgs omfanget av autismespekterforstyrrelse innen en og samme familie); jeg tror ikke det er til det beste for verken deg eller barna med denne formen for eksponering i media.

2. Jeg synes du henger deg fullstendig opp i det som måtte være av mindre gode erfaringer. Du kan fortelle om svært mange gode erfaringer, samt folk som forsøker å gjøre det godt igjen når du opplever å ha blitt møtt på en mindre god måte.  Jeg er litt overrasket over at du på sett og vis blir så opphengt og er såpass "umoden" når det gjelder de ikke-perfekte erfaringene.

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner ditt punkt 1.

Jeg skjønner ikke punkt 2

Jeg føler ikke at jeg henger meg opp i, du kan likevel ha rett, men måten du forklarer meg det på, gjør det lite forståelig,

Jeg har så langt en eventyr erfaring med barne og ungdomspsykiatri og voksenpsykiatri  jeg syns det virker naturlig at man da får tanker og refleksjoner, samt trekker andre konklusjoner i møte med en realitet som stemmer med andres.

Det virker for meg mer modent.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du mener media vil hjelpe deg med? På hvilken måte vil det være en fordel for dere om saken kommer fra i media? Hva er egentlig saken? At det finns få virkelige gode eksperter på autisme i Norge? Vil det at saken deres kommer fram i media bedre på den situasjonen?

Hvis dere får adekvat hjelp nå, er det kanskje bedre å la dårlige erfaringer ligge. Journalister er i hvert fall ikke eksperter, og de kan fort framstille saken helt annerledes enn du ønsker, med andre poenger og annen agenda (få seertall, lage skandale, grafse i privatlivet deres, framstille deg og barna som ofre), dette har du ikke kontroll over.

Å takke for negative erfaringer er uvanlig, og det er ikke rart den damen stusset over det. Selv om det har vært til hjelp for deg, ønsker nok ikke personen/organisasjonen å gi folk negative erfaringer, de har jo ikke det som mål. Det er jo kritikk, selvom det kan være nyttig og riktig med kritikk, er det ikke hyggelig å motta, og sammen med takk blir det et blandet budskap som hun nok måtte tolke.

Anonymous poster hash: e7ea4...d93
Skrevet

Jeg vil gjerne hjelpe deg, men jeg stiller ikke opp på TV, uansett hva, beklager. Det kan kanskje også være lurt å ta i betraktining de punktene AB her kommer med, jeg hadde ikke tenkt på akkurat det. Jeg har jo sett saker bli vridd i media før - det er ikke noe bra hvis det kommer ut på en annen måte enn dere mener det.

Skrevet

Hei!

Jeg skjønner ditt punkt 1.

Jeg skjønner ikke punkt 2

Jeg føler ikke at jeg henger meg opp i, du kan likevel ha rett, men måten du forklarer meg det på, gjør det lite forståelig,

Jeg har så langt en eventyr erfaring med barne og ungdomspsykiatri og voksenpsykiatri  jeg syns det virker naturlig at man da får tanker og refleksjoner, samt trekker andre konklusjoner i møte med en realitet som stemmer med andres.

Det virker for meg mer modent.

Hei :-)

Jeg skjønner ikke hva du mener med at du har "en eventyr erfaring" , så derfor skjønner jeg heller ikke det du prøver å forklare meg vedr. pkt. 2-

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Tror du har litt for store krav og forventninger til hva du kan få hjelp med fra det offentlige.

Anonymous poster hash: fe175...00e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...