Gå til innhold

Bipolare hvordan fungerer dere i forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har mistanke om at jeg er bipolar fordi jeg har perioder med depresjon og perioder med mer energi. Er usikker på om den gode perioden er normal eller mer energi, mulig jeg bare veksler mellom depresjon og normal tilstand bare at den normale føles så utrolig god.

Det lave energinivået og stemmningsleiet ved depresjon gir meg flere utfordringer blandt annet i jobb, men det å være i et forhold er også svært vanskelig. I gode perioder fungerer jeg kjempegodt, og gjerne med en energisk og sprek partner. Men når depresjonen kommer vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Mister sexlyst (kan vare i måneder) og trekker meg veldig inn i meg selv. Det blir vanskelig i et forhold, jeg trekkker meg bort fordi følelsen av å ikke strekke til er så vond. Dette fungerer ikke for partner såklart. Samtidig blir de lei seg over å omgåes meg når jeg er nedstemt, de vil forsøke å muntre meg opp til ingen nytte.

Jeg ble sammen med en person i en dårlig periode og han var en flott mann for meg når jeg var deprimert, han hadde lav sexlyst og var ellers veldig forståelsesfull og snill. Men så kom jeg over i perioden med høyt energinivå og jeg oppfattet han som utrolig treg og kjedelig. Så jeg gjorde det slutt og fant en fantastisk mann som jeg er sammen med nå....enn så lenge kanskje for nå kjenner jeg at jeg seiler ut igjen. Jeg kan ikke greie å kjenne noe for han, har ikke lyst på sex, jeg har svært lite energi men prøver å trene selv om det føles ikke godt, går med en følelse av å bære på en veldig tung kropp og alle bevegelser krever viljestyrke.

Så kjære dere, håper noen har gode råd til meg for jeg vil for alt i verden ikke miste han jeg er sammen med nå. Han er så flott, og vi kan få det fantastisk sammen igjen når jeg er tilbake igjen.

Anonymous poster hash: 74a19...a90

Anonymous poster hash: 74a19...a90

Fortsetter under...

Skrevet

Er aldri i forhold. Bare har en fyr nedi syden jeg reiser ned til i blant. Må gi han penger og klær og sånn da, så det er en vanskelig situasjon. Men jeg er helt avhengig av han.

Skrevet

Ja... dette er jo en av de store utfordringene da, i forhold til partner, men også venner. Det blir aldri bra nok, uansett hvor perfekte de er, vil vårt syn på dem endre seg ettersom hvordan vi føler oss.

Så det gjelder å finne en som er glad i deg på godt og vondt...

Du høres veldig bipolar ut, finn ut av det så fort som mulig. Riktig behandling og evnt medisinering kan gjøre underverker! Så det er håp :)  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...