Gå til innhold

Bipolar og medisiner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at man ikke har en Bipolar lidelse om medisiner ikke fungerer som de skal?

Jeg kan ikke si at medisinene ikke fungerer egentlig - siden jeg ikke vet hvordan jeg ville vært uten medisinene. Men føler liksom at medisinene ikke fungerer som de burde.

(Jeg går stort sett med depresjoner av varierende grad...og etter at det ble beskrevet hypomani som ikke var hyperhyperoppiskyene, er det fullt mulig jeg har hatt hypomane episoder også..)

Anonymous poster hash: a4fe6...10e

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En skal være svært forsiktig med å si noe om diagnosen ut fra begrenset effekt av medisiner.

I den tiden bipolare er syke, så er fordelingen mellom depresjon og hypomani/mani ca 70/30.

Særlig personer med BP2, som du har, sliter ofte med komorbide (samtidige) psykiske lidelser som kan gi en det inntrykk at medisinen ikke har hatt full effekt.

AnonymBruker
Skrevet

En skal være svært forsiktig med å si noe om diagnosen ut fra begrenset effekt av medisiner.

I den tiden bipolare er syke, så er fordelingen mellom depresjon og hypomani/mani ca 70/30.

Særlig personer med BP2, som du har, sliter ofte med komorbide (samtidige) psykiske lidelser som kan gi en det inntrykk at medisinen ikke har hatt full effekt.

Jeg tror jeg har ordlagt meg litt feil, beklager det.

Jeg har vært innlagt pga mani også, det er bare det at disse oppturene, disse skikkelige oppturene har jeg bare hatt 2-3 ganger, resten har "bare" vært hypomani(heter det euforisk og dysforisk versjon?oppturer og gira nede..) og depresjoner.

Men det spiller liten rolle hva slags tall jeg har egentlig.

Jeg håper det finnes en løsning på medisinkaoset mitt etterhvert

Så jeg kan ha flere psykdommer?

Tusen takk for svar !

Anonymous poster hash: a4fe6...10e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...