AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 Skrevet 14. april 2013 Er det sånn at man ikke har en Bipolar lidelse om medisiner ikke fungerer som de skal? Jeg kan ikke si at medisinene ikke fungerer egentlig - siden jeg ikke vet hvordan jeg ville vært uten medisinene. Men føler liksom at medisinene ikke fungerer som de burde. (Jeg går stort sett med depresjoner av varierende grad...og etter at det ble beskrevet hypomani som ikke var hyperhyperoppiskyene, er det fullt mulig jeg har hatt hypomane episoder også..) Anonymous poster hash: a4fe6...10e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. april 2013 Skrevet 14. april 2013 En skal være svært forsiktig med å si noe om diagnosen ut fra begrenset effekt av medisiner. I den tiden bipolare er syke, så er fordelingen mellom depresjon og hypomani/mani ca 70/30. Særlig personer med BP2, som du har, sliter ofte med komorbide (samtidige) psykiske lidelser som kan gi en det inntrykk at medisinen ikke har hatt full effekt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 Skrevet 15. april 2013 En skal være svært forsiktig med å si noe om diagnosen ut fra begrenset effekt av medisiner. I den tiden bipolare er syke, så er fordelingen mellom depresjon og hypomani/mani ca 70/30. Særlig personer med BP2, som du har, sliter ofte med komorbide (samtidige) psykiske lidelser som kan gi en det inntrykk at medisinen ikke har hatt full effekt. Jeg tror jeg har ordlagt meg litt feil, beklager det. Jeg har vært innlagt pga mani også, det er bare det at disse oppturene, disse skikkelige oppturene har jeg bare hatt 2-3 ganger, resten har "bare" vært hypomani(heter det euforisk og dysforisk versjon?oppturer og gira nede..) og depresjoner. Men det spiller liten rolle hva slags tall jeg har egentlig. Jeg håper det finnes en løsning på medisinkaoset mitt etterhvert Så jeg kan ha flere psykdommer? Tusen takk for svar ! Anonymous poster hash: a4fe6...10e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.