Gå til innhold

Er det noen her som har prøvd Lyrica?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har fått Lyrica av legen min mot smerter i nakke og rygg (skiveprolaps begge steder), men synes jeg fikk en litt for høy dose til å begynne med så jeg har ikke turt å ta de enda etter hva jeg har lest meg opp på (det er ikke rent lite).

Jeg fikk en pakke på 150 mg som jeg skulle ta 1- 2 ganger daglig......

Siden jeg også sliter med angst tok jeg opp dette med min psykiater og hun var enig i at det kanskje var en litt høy dose å starte med. 

Vi ble enige om at jeg skulle spørre om å få den laveste dosen (25 mg) istedet, men problemet er at jeg ikke har turt å ta de enda heller.

Frykten min ligger i en av bivirkningene som er listet opp, nettopp oppkast. Det er vel min største frykt her i verden tror jeg......... Denne frykten kommer alltid når jeg skal ut i offentligheten og møte andre, spesielt over tid. Jeg har skikkelig agorafobi og noen ganger får jeg panikkanfall. Ikke kan jeg kjøre buss eller tog for den samme frykten melder seg..... Ellers er jeg ikke redd for å bli døsig eller svimmel.

Er det noen her inne som har erfaring med bruk av Lyrica til både smerter og angst? Noen som opplever ubehagelige bivirkninger? Det jeg ble skeptisk til var at det ikke sto kvalme, kun oppkast...... Blæh!

Endret av Mor til 3
stjernestøv
Skrevet

Jeg fikk lyrica en gang pga angst, jeg hadde ingen bivirkninger. Er ikke sikkert du får det heller :)

Skrevet

Jeg fikk lyrica en gang pga angst, jeg hadde ingen bivirkninger. Er ikke sikkert du får det heller :)

Virket det mot angsten og hvilken dosering hadde du? Gikk du på det lenge?

stjernestøv
Skrevet

Gikk på den noen måneder, hvor mange mg jeg tok husker jeg ikke. Tok den tre ganger dagen husker jeg, og den virket mot angsten.

Skrevet

Gikk på den noen måneder, hvor mange mg jeg tok husker jeg ikke. Tok den tre ganger dagen husker jeg, og den virket mot angsten.

Takk for svar  :)

stjernestøv
Skrevet

Det er bare å prøve seg frem, lykke til :)

Skrevet

Er det noen andre her inne som har prøvd og vil dele sine erfaringer med Lyrica?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...