Gå til innhold

De slutter sikkert snart.. det gjør de F.... meg ikke!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag fikk jeg meg en skikkelig dårlig start på dagen. 

Rett utenfor soverommet mitt bygger de en ny bolig. 

Dette har de holdt på med i flere måneder. 

Men nå har de F... meg gått for langt. 

I dette området bor det svært syke mennesker, mennesker med schizofreni blant annet. Og til dere som kan noe om schizofreni, så trenger de nok søvn for å holde seg friske. 

I natt sovnet jeg sent, og når jeg først hadde sovnet, ble jeg vekket før klokken 6 om morgenen av de hekkans bygningsarbeiderne. 

Nå har de gått for langt. 

Ikke nok med at syke mennesker våkner tidlig av den forbannede gravemaskinen og heisekranen, nå skal dem også vekke oss før fuglene fiser. 

Jeg orker snart ikke å bo i dette området lengre, og vurderer sterkt å flytte herfra. 

Da jeg kom hit for over et år siden, holdt dem på å bygge rett nedenfor leiligheten i flere måneder, og når jeg endelig trodde gravingen var slutt, da skulle dem starte rett utenfor soverommet av alle ting. 

For å være ærlig frister det å gå ut og gi disse menneskene en skikkelig leksjon. 

Tenk å holde på fra halv 6 om morgenen til 20.00 om kvelden. 

Når får vi syke mennesker fri? Jo vi får kanskje et kvarters pause når dem spiser den svette osteskiva si. 

Unnskyld meg at jeg klager, men blir bare så forbannet av og bli vekket før 6 om morgenen. 

Jeg fatter ikke at dem ikke har fått klager enda. 

Jeg synes virkelig synd på de som bor her, virkelig syke mennesker som må leve med dette nesten døgnet rundt. 

Heldigvis er jeg frivillig plassert og kan derfor bare pakke tingene mine og dra, og det merker jeg er like før jeg gjør nå... 

Forbannede bygningsarbeidere!!

Det verste av alt er at når de forbannede lydene stopper, så tenker jeg at nå slutter dem sikkert snart, men jeg får f... meg ikke tenkt ordet ferdig før de hekkans "pinefolkene" er på an igjen.

Anonymous poster hash: f2d07...02d
Skrevet

Du får flytte på landet da, eller investere i "sov-i-ro".

AnonymBruker
Skrevet

Du får flytte på landet da, eller investere i "sov-i-ro".

For det første bor jeg på landet og for det andre har jeg sov i ro.. men når dem driver på rett utenfor nytter det ikke om jeg hadde stappet en hel haug av sov i ro i ørene

Skrevet

Jeg kan bli irritert på fest og meningsløst bråk, men byggestøy pleier jo å være i begrensede perioder - og til beste for noen + at når de har lange dager, blir det færre dager med støy...

Skrevet

For å være ærlig frister det å gå ut og gi disse menneskene en skikkelig leksjon. 

Det er regler for hvor tidlig og sent byggearbeid kan holde på, så dersom det stemmer at de starter 05:30 har du en god klagesak. 20.00 om kvelden erimidlertid innenfor reglementet.

Reglementet sier at det kan bygges mellom:

7-23 hverdager

Lørdag 7-17

Søndag10-16

Ved bråk som gjør det utrivelig hos deg utenom disse tidene, kan du snakke med pleierne der du befinner deg, snakke med advokaten din eller selv ringe ansvarlige entreprenør (bygningsarbeiderne har ikke noe med dette å gjøre). Vær klar over at entreprenører kan få dispensasjon utenfor reglementær tid, men da som regel kun i svært korte perioder (type fjorten dager).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle ferdigstilte boliger i Norge krevde en slik byggeperiode før de ble beboelige. Uten slik aktivitet blir det ingen nye bygg.

Prøv å tenke på når de som begynner arbeidet kl. 06 faktisk måtte stå opp om morgenen.

AnonymBruker
Skrevet

Reglementet sier at det kan bygges mellom:

7-23 hverdager

Lørdag 7-17

Søndag10-16

Virker merkelig at de kan holde på så lenge som til 23 om hverdagene, når folk skal tidlig opp på jobb, og kun til kl 17 på lørdager...

Anonymous poster hash: 8b128...98b

Skrevet

Virker merkelig at de kan holde på så lenge som til 23 om hverdagene, når folk skal tidlig opp på jobb, og kun til kl 17 på lørdager...

Lørdager har jo de fleste fri og ønsker å slappe av - ute eller inne. Hverdagene er mer preget av alskens aktiviterer, og det er vel mellom 23 og 7 som er regnet som natt. Synes dog gjerne grensen kunne vært 22 på kvelden.

En får se positivt på at de jobber flest mulig timer hver dag - da blir de jo fortere ferdig ;)

Skrevet

Her bygges det også, fra 7.00 - 18.00 og de skal holde på til oktober.  Det borres og pigges i betong og jeg må bare innrømme at jeg blir litt gal av bråket.  

Men er glad de ikke holder på nesten hele døgnet.  Det er nemlig lov å bygge i Oslo sentrum fra 02.00 - 24.00...

Skrevet

Prøv å tenke på når de som begynner arbeidet kl. 06 faktisk måtte stå opp om morgenen.

Ikke sant :-)

Skrevet

I dag fikk jeg meg en skikkelig dårlig start på dagen. 

Men nå har de F... meg gått for langt. 

I dette området bor det svært syke mennesker, mennesker med schizofreni blant annet. Og til dere som kan noe om schizofreni, så trenger de nok søvn for å holde seg friske. 

I natt sovnet jeg sent, og når jeg først hadde sovnet, ble jeg vekket før klokken 6 om morgenen av de hekkans bygningsarbeiderne. 

Nå har de gått for langt. 

Ikke nok med at syke mennesker våkner tidlig av den forbannede gravemaskinen og heisekranen, nå skal dem også vekke oss før fuglene fiser. 

Jeg orker snart ikke å bo i dette området lengre, og vurderer sterkt å flytte herfra. 

Da jeg kom hit for over et år siden, holdt dem på å bygge rett nedenfor leiligheten i flere måneder, og når jeg endelig trodde gravingen var slutt, da skulle dem starte rett utenfor soverommet av alle ting. 

Når får vi syke mennesker fri? Jo vi får kanskje et kvarters pause når dem spiser den svette osteskiva si. 

Unnskyld meg at jeg klager, men blir bare så forbannet av og bli vekket før 6 om morgenen. 

Jeg fatter ikke at dem ikke har fått klager enda. 

Jeg synes virkelig synd på de som bor her, virkelig syke mennesker som må leve med dette nesten døgnet rundt. 

Heldigvis er jeg frivillig plassert og kan derfor bare pakke tingene mine og dra, og det merker jeg er like før jeg gjør nå... 

Forbannede bygningsarbeidere!!

Det verste av alt er at når de forbannede lydene stopper, så tenker jeg at nå slutter dem sikkert snart, men jeg får f... meg ikke tenkt ordet ferdig før de hekkans "pinefolkene" er på an igjen.

Samfunnet er ikke slik innrettet at alt dreier seg om å ta hensyn til mennesker som er syke. Også de som er syke må akseptere at andres behov kan være viktigere enn egne. Dersom boligen skal bli ferdig, så må bygningsarbeiderne få gjøre jobben sin.

Det er sikkert lurt å legge seg tidlig, slik at det ikke gjør så mye å bli vekket om morgenen.

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg i at det ikke burde vært lov å holde på med bygningsarbeider så lenge. Til max kl. 17-18 syns nå jeg. Man er nødt til å ta hensyn til mennesker som bor i området, når man skal bygge over tid. Mennesker bor der de bor, de har ikke noe annet sted å dra til!

Så får det heller ta lenger tid.

Dessverre så er ikke lovene slik pr idag.

Skrevet (endret)

....Tenk å holde på fra halv 6 om morgenen til 20.00 om kvelden. 

Når får vi syke mennesker fri? Jo vi får kanskje et kvarters pause når dem spiser den svette osteskiva si... 

....Heldigvis er jeg frivillig plassert og kan derfor bare pakke tingene mine og dra, og det merker jeg er like før jeg gjør nå... 

Selvsagt ugreit å få søvnen forstyrret.  Bråk som 'aldri' tar slutt er slitsomt.  Men du har en dårlig sak når du klager over at folk jobber hardt og flittig for å skaffe andre tak over hodet. 

Husk at det ikke gikk lydløst for seg når stedet du bor ble bygget heller. - Samme hvor du befinner deg.  :)

Tenk på bygningsarbeiderne som må jobbe i alt støvet og støyen.  Og som må enda tidligere opp enn deg.  De må tåle det samme bråket hver eneste plass de jobber.

Selvsagt kan du dra din vei,  men du har ingen garanti for at det ikke kommer et bråkete byggeprosjekt dit du flytter.

I en byggeprosess kan det noen ganger være kritisk å få ting ferdig innen en viss tidsramme.  Støpearbeid kan f.eks. ikke uten videre avbrytes uten videre.  Tak bør selvsagt bli tette så raskt som mulig for å unngå fuktskader.  Dermed kan det i perioder være helt nødvendig med lange dager.  Dessuten er det en byggherre som gjerne verker etter å få ting ferdig.

Endret av PieLill

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...