Gå til innhold

Kvinner framstilt i reklame, av menn - men for kvinner??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er helt fjernt, og det viser hvor langt det er igjen.

Det sagt, jeg tror ikke det direkte handler om salgsutløsende, men om å lage noe som er så "blikkfangende" at man husker brand-navnet.

Hva man husker det for, derimot, er jo helt vilt.

Så ja, man blir sjokkert!

Det sagt, jeg tror ikke det direkte handler om salgsutløsende, men om å lage noe som er så "blikkfangende" at man husker brand-navnet.

Hva man husker det for, derimot, er jo helt vilt.

Markedsføring handler om framstå i mengden gjennom å skape blikkfang, og nettopp det dannet for markedsføring som fag og profesjon da man for litt over hundre år siden begynte å få flere likeartede varer å velge mellom. Så jo - det handler om salg gjennom å bli sett, husket, og deretter foretrukket.

Men skremmende er ordet ja :(

Hei,

Jeg er enig i det, men derfor skrev jeg "direkte". Jeg tenker at det er få (forhåpentligvis) som tenker "der er en død kvinne, jeg har lyst å kjøpe det hun ble drept i" og jeg vil kjøpe det her og nå. (En del reklame er jo slik.)

Dette handler mer om å bygge opp et brand, tror jeg. At man skal bli husket, og derfor skal velge det merket når man ser det i butikken om flere måneder, fordi man har sett logoet nok ganger. Det handler nok mer om å selge en livsstil.

(Jeg er ikke ekspert på marketing eller annonsering, men jeg ser jo at det er forskjellige ting man forsøker å oppnå.)

Men uansett, jeg synes det er helt forkastelig.

Jeg blir målløs. Sjekk denne linken - hvordan i all verden kan dette tenkes som salgsutløsende?

Skremmende og ubehagelig på en og samme tid.

http://hej.blekk.se/2013/03/12/maskulinitetsnormer-ar-ett-samhallsproblem/

Hei!

Det er sjokkerende. 

Men det er jo mange andre holdninger til kvinner enn de vi er vant med i Norge.

I Frankrike er det jo feks mye hets av kvinner som ikke ville skjedd i Norge.

osv osv

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...