ethodeforan Skrevet 15. april 2013 Skrevet 15. april 2013 Hei. Vet ikke om dette er noe for psykiatriforumet. Er inne i en eksamensperiode. Føler at jeg ikke mesterer eksamensoppgaven som vi er blitt gitt. Kjenner de negative følelsene kommer krypende- "jeg mestrer ikke dette, det kommer til å gå til helvette". Katastrofe tenkningen tar overhånd og jeg klarer ikke å konsentrere meg eller være effektiv. Mister totalt fokus!! Livredd for å få en mentalknekk og stryk på eksamen. Noen gode råd ? 0 Siter
frosken Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Hei. Vet ikke om dette er noe for psykiatriforumet. Er inne i en eksamensperiode. Føler at jeg ikke mesterer eksamensoppgaven som vi er blitt gitt. Kjenner de negative følelsene kommer krypende- "jeg mestrer ikke dette, det kommer til å gå til helvette". Katastrofe tenkningen tar overhånd og jeg klarer ikke å konsentrere meg eller være effektiv. Mister totalt fokus!! Livredd for å få en mentalknekk og stryk på eksamen. Noen gode råd ? Hei:-) Hjemmeeksamen er slitsomt og vil ofte medføre en følelse av manglende mestring. Jeg tror det beste du kan gjøre er å akseptere at sånn er det. Hold fast ved at du uansett skal levere et produkt og aksepter at besvarelsen kanskje ikke kommer til å bli så god som du ønsket. Bruk dagene mest mulig konstruktivt. Jobb med oppgaven, men sørg også for å gå deg en ordentlig tur hver dag - evt. annen trening - og forsøk å gjøre andre ting som bidrar konstruktivt (som å spise og sove regelmessig). Om noen dager er du ferdig! 0 Siter
ethodeforan Skrevet 16. april 2013 Forfatter Skrevet 16. april 2013 Tusen takk for en oppmuntrende tilbakemelding! I dag løsnet det endelig, går fremover. Liten knekk men opp å stå Hei:-) Hjemmeeksamen er slitsomt og vil ofte medføre en følelse av manglende mestring. Jeg tror det beste du kan gjøre er å akseptere at sånn er det. Hold fast ved at du uansett skal levere et produkt og aksepter at besvarelsen kanskje ikke kommer til å bli så god som du ønsket. Bruk dagene mest mulig konstruktivt. Jobb med oppgaven, men sørg også for å gå deg en ordentlig tur hver dag - evt. annen trening - og forsøk å gjøre andre ting som bidrar konstruktivt (som å spise og sove regelmessig). Om noen dager er du ferdig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.