cappella33 Skrevet 16. april 2013 Forfatter Skrevet 16. april 2013 Si rett ut til ham, at du ikke vil låne ham penger, og at han aldri mer skal spørre deg om å låne penger - at dere må ha en avtale om dette. Vil han ikke inngå en slik avtale, så kan han bare pakke og gå. Voksne mennesker skal ikke trenge å spørre en kjæreste om å låne penger (store summer), men må klare å ta ansvar selv for sin økonomi. Du kan jo feks si til ham (enten du mener det eller ikke) at det minst mandige du vet, er menn som trenger å låne penger av deg... Da har jeg fått snakket med han om hva jeg mener om pengene. Jeg fortalte som det var, at jeg hadde sovet lite og dårlig pga dette, og jeg er usikker på alt nå. Jeg sa jeg ikke ville låne han penger, og det ikke er min gjeld. Jeg sa jeg ikke kjente han godt nok, og vi ikke har vært sammen lenge. Jeg sa og det ikke var normalt å spørre om å låne penger så tidlig, han var ikke enig med det. Han sa det var bare et spørsmål, og jeg kunne sagt nei til han i går. Jeg sa jeg ble så overrasket over det. Derfor sa jeg ikke nei eller ja til han i går. Han sa han ikke skulle mase mere om å låne penger av meg, kalte meg til og med onkel skrue. Da ble jeg litt provosert. Siden jeg har hjelpt han med noen penger, så kan han ikke kalle meg det. Sa det som sant var, at å hjelpe hverandre med små penger, er noe annet enn mange tusen kr. Han sa han ville fortsatt være sammen med meg, og elsker meg. Han sa han skulle ordne opp i regningen selv og jeg ikke skulle tenke på det lenger. Men må jo innrømme det har satt noen spor inni meg. Men jeg kommer til å ta en dag om gangen og se hvordan det går. Vet jo mange av dere syns jeg bør slå opp med han. Men jeg har bestemt meg for å fortsette å være sammen med han. Men om det samme skulle skje i gjen, da vet jeg det ikke er håp lenger. Jeg var litt bestemt da jeg sa det, og han virket ikke kjepphøy i tonen sin. Så får jeg bare se hvordan det går videre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Da har jeg fått snakket med han om hva jeg mener om pengene. Jeg fortalte som det var, at jeg hadde sovet lite og dårlig pga dette, og jeg er usikker på alt nå. Jeg sa jeg ikke ville låne han penger, og det ikke er min gjeld. Jeg sa jeg ikke kjente han godt nok, og vi ikke har vært sammen lenge. Jeg sa og det ikke var normalt å spørre om å låne penger så tidlig, han var ikke enig med det. Han sa det var bare et spørsmål, og jeg kunne sagt nei til han i går. Jeg sa jeg ble så overrasket over det. Derfor sa jeg ikke nei eller ja til han i går. Han sa han ikke skulle mase mere om å låne penger av meg, kalte meg til og med onkel skrue. Da ble jeg litt provosert. Siden jeg har hjelpt han med noen penger, så kan han ikke kalle meg det. Sa det som sant var, at å hjelpe hverandre med små penger, er noe annet enn mange tusen kr. Han sa han ville fortsatt være sammen med meg, og elsker meg. Han sa han skulle ordne opp i regningen selv og jeg ikke skulle tenke på det lenger. Men må jo innrømme det har satt noen spor inni meg. Men jeg kommer til å ta en dag om gangen og se hvordan det går. Vet jo mange av dere syns jeg bør slå opp med han. Men jeg har bestemt meg for å fortsette å være sammen med han. Men om det samme skulle skje i gjen, da vet jeg det ikke er håp lenger. Jeg var litt bestemt da jeg sa det, og han virket ikke kjepphøy i tonen sin. Så får jeg bare se hvordan det går videre. Flott at du har snakket med ham! Det jeg reagerer på, som du skrev nå, var at "Han sa han ville fortsatt være sammen med meg, og elsker meg." Er ikke dette unødvendig å si, hvis han virkelig elsker deg? Det kunne høres ut som om at han ser på seg selv som "snill" fordi han fortsatt vil være sammen med deg og elsker deg _selv om du ikke vil låne ham pengene_. (Er det i hans hode egentlig grunn til å slå opp hvis han ikke får viljen sin?) Se opp for om denne mannen lurer deg og utnytter deg på andre måter. Kanskje finner han andre damer å lure for penger og har flere forhold på gang samtidig. Det er slik svindlere gjør det. Anonymous poster hash: dabc3...b77 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Du skriver : "Men må jo innrømme det har satt noen spor inni meg." Du reagerer kanskje også på det som jeg påpekte i forrige innlegg... Jeg håper at du finner en mann som fortjener deg! Lykke til! Anonymous poster hash: dabc3...b77 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 En ting til: Du ser også at han trakasserer deg? Kvitt deg med ham Anonymous poster hash: dabc3...b77 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Du skrev: "Han sa han ikke skulle mase mere om å låne penger av meg, kalte meg til og med onkel skrue. Da ble jeg litt provosert. Siden jeg har hjelpt han med noen penger, så kan han ikke kalle meg det." Dette kan være en trakasserende måte av ham å si at han synes at du er gjerrig. (Han kalte deg ikke onkel skrue fordi du er "rik"(og har lånt bort penger før som du sier), tror jeg, men fordi han ville uttrykke at han synes at du er gjerrig) og kanskje få deg til å ombestemme deg ved bruk av slike midler (at du begynner å føle deg gjerrig, få dårlig samvittighet, og til slutt gi ham viljen sin). Huff, så stygg han er mot deg! Anonymous poster hash: dabc3...b77 0 Siter
ekte nick Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Du skrev: "Han sa han ikke skulle mase mere om å låne penger av meg, kalte meg til og med onkel skrue. Da ble jeg litt provosert. Siden jeg har hjelpt han med noen penger, så kan han ikke kalle meg det." Dette kan være en trakasserende måte av ham å si at han synes at du er gjerrig. (Han kalte deg ikke onkel skrue fordi du er "rik"(og har lånt bort penger før som du sier), tror jeg, men fordi han ville uttrykke at han synes at du er gjerrig) og kanskje få deg til å ombestemme deg ved bruk av slike midler (at du begynner å føle deg gjerrig, få dårlig samvittighet, og til slutt gi ham viljen sin). Huff, så stygg han er mot deg! Anonymous poster hash: dabc3...b77 Jeg er helt enig. Jeg syns han trakasserer deg. Han virker veldig umoden. Var jeg deg ville jeg kvitte meg med ham før du blir enda mer knyttet til ham. 0 Siter
Ayia Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Han (...) kalte meg til og med onkel skrue. Han sa han ville fortsatt være sammen med meg, og elsker meg. Huff, dette forholdet håper jeg du kommer deg ut av. Å kalle deg Onkel Skrue, altså påpeke at du er en gjerrig sparer, og dessuten påpeke at "joda, han skal da holde ut forholdet til en sånn gjerrig sparer han" er er litt av en reaksjon når du ikke vil ta deg av gjelden hans - og det etter å ha kjent han i to - 2 - måneder! Makan sier jeg bare. Jeg håper det ikke er lenge til han viser sitt sanne ansikt igjen, sånn at du avslutter det hele! Istedefor å si at han tar avlatet - h 0 Siter
Angustia1 Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Da har jeg fått snakket med han om hva jeg mener om pengene. Jeg fortalte som det var, at jeg hadde sovet lite og dårlig pga dette, og jeg er usikker på alt nå. Jeg sa jeg ikke ville låne han penger, og det ikke er min gjeld. Jeg sa jeg ikke kjente han godt nok, og vi ikke har vært sammen lenge. Jeg sa og det ikke var normalt å spørre om å låne penger så tidlig, han var ikke enig med det. Han sa det var bare et spørsmål, og jeg kunne sagt nei til han i går. Jeg sa jeg ble så overrasket over det. Derfor sa jeg ikke nei eller ja til han i går. Han sa han ikke skulle mase mere om å låne penger av meg, kalte meg til og med onkel skrue. Da ble jeg litt provosert. Siden jeg har hjelpt han med noen penger, så kan han ikke kalle meg det. Sa det som sant var, at å hjelpe hverandre med små penger, er noe annet enn mange tusen kr. Han sa han ville fortsatt være sammen med meg, og elsker meg. Han sa han skulle ordne opp i regningen selv og jeg ikke skulle tenke på det lenger. Men må jo innrømme det har satt noen spor inni meg. Men jeg kommer til å ta en dag om gangen og se hvordan det går. Vet jo mange av dere syns jeg bør slå opp med han. Men jeg har bestemt meg for å fortsette å være sammen med han. Men om det samme skulle skje i gjen, da vet jeg det ikke er håp lenger. Jeg var litt bestemt da jeg sa det, og han virket ikke kjepphøy i tonen sin. Så får jeg bare se hvordan det går videre. Det er mange som har svart deg i denne tråden, og svarene så langt er ganske entydige (og jeg støtter dem). Anbefaler deg å lese gjennom alle svarene en gang til. Sier ikke at du nødvendigvis skal avslutte forholdet, men ikke la deg manipulere, OK? Ønsker deg lykke til uansett utfall! 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Han der klarer nok å snakke nesten hvem som helst trill rundt - så pass deg så han ikke plutselig har klart å lure fra deg pengene allikevel! Jeg får ikke noen gode vibber av det du skriver om ham her, men det er jo ofte lett å misforstå ut fra det andre skriver også. Skal ikke råde deg til å dumpe ham, men pass på, hold øynene åpne og ikke la ham trykke deg ned! 0 Siter
PieLill Skrevet 16. april 2013 Skrevet 16. april 2013 Han sa han ikke skulle mase mere om å låne penger av meg, kalte meg til og med onkel skrue. Da ble jeg litt provosert. Siden jeg har hjelpt han med noen penger, så kan han ikke kalle meg det. Sa det som sant var, at å hjelpe hverandre med små penger, er noe annet enn mange tusen kr. Han sa han ville fortsatt være sammen med meg, og elsker meg. Han sa han skulle ordne opp i regningen selv og jeg ikke skulle tenke på det lenger. Men må jo innrømme det har satt noen spor inni meg. Men jeg kommer til å ta en dag om gangen og se hvordan det går. Kalte deg onkel skrue? I en god gammel film ville han fått en ørefik så det sang etter for å være så råtten. Tror du virkelig han kommer til å rydde opp i pengeproblemene sine? Dette er en mann som ikke går av veien for å løpe hjem til mamma og tigge. Hvor mange ganger og til hvor mange tror du han har lov dette før? Han sier han vil dele livet med deg; Hvordan tror du det blir å år etter år leve med en du ikke kan stole på når det gjelder penger? Slik du beskriver ham fremstår han mer og mer som en solid svindler: Han klarer på en merkelig måte å gjøre deg skyldig selv når du har rett. Da han ba om penger fikk han deg sikkert til å føle at livet hans avhang av at fikk dem? Når du så påpeker det uhyrlige ved dette, er det plutselig ingen stor sak. Du kunne jo bare sagt nei. Og så lirer han inn en kommentar om at du er gjerrig, kip og smålig, men passer på å pakke den så godt inn at han kan bortforklare det om du konfronterte ham. La du merke til at når han i realiteten har gjort flere ting som gir deg grunn til å dumpe ham, spiller han generøs og sier han ikke skal dumpe deg. Ja, økonomisk rot og uansarlighet, låne penger uten å betale tilbake, komme med uhyrlige lånekrav og tillegg behandle deg nedlatende, smålig og manipulativt er oppsigelsesgrunner i n-te. Han gav seg alt for lett. Når folk som har presset hardt på for å oppnå noe plutselig tilsynelatende gir seg ved begrenset motstand, har de sannsynligvis verken endret holdning eller mål, bare strategi. Han trenger bare å mørne deg litt lengre. Den ugne og lettere forvirrede følelsen du fikk av dagens 'konfrontasjon' er starten på mørningsprosessen. Forstår det kan virke drastisk å oppfordre til brudd, men denne mannen er dårlig nytt. Han er økonomisk uansvarlig, tar lett på å bruke andres penger og har få om noen skrupler ved å la andre betale hans kalas. På den ene siden overøser han deg med overdrevne, nesten klamme kjærlighetsærklæringer. På den andre siden er han furten og selvmedlidende når han ikke får viljen sin. Han kan like gjerne overøse deg med skyld, forvirring og frustrasjon. Over tid pleier det negative å bli det domminerende. Beklager å si det, men dette høres så som starten historiene man kan lese om i avisene. Historier om utnyttelse, svindel, økonomisk ruin og psykisk mishandling i større eller mindre grad. Anse deg selv som advart. Skulle du likevel velge å ta sjansen, så sørg i hvert fall for å han null økonomisk samkvem med ham. Ikke la han ta seg av å betale regninger for deg. Ikke ha strøm, telefon eller noe som helst annet som gir utgifter sammen. Ikke ei noe sammen. mvh 0 Siter
cappella33 Skrevet 17. april 2013 Forfatter Skrevet 17. april 2013 Kalte deg onkel skrue? I en god gammel film ville han fått en ørefik så det sang etter for å være så råtten. Tror du virkelig han kommer til å rydde opp i pengeproblemene sine? Dette er en mann som ikke går av veien for å løpe hjem til mamma og tigge. Hvor mange ganger og til hvor mange tror du han har lov dette før? Han sier han vil dele livet med deg; Hvordan tror du det blir å år etter år leve med en du ikke kan stole på når det gjelder penger? Slik du beskriver ham fremstår han mer og mer som en solid svindler: Han klarer på en merkelig måte å gjøre deg skyldig selv når du har rett. Da han ba om penger fikk han deg sikkert til å føle at livet hans avhang av at fikk dem? Når du så påpeker det uhyrlige ved dette, er det plutselig ingen stor sak. Du kunne jo bare sagt nei. Og så lirer han inn en kommentar om at du er gjerrig, kip og smålig, men passer på å pakke den så godt inn at han kan bortforklare det om du konfronterte ham. La du merke til at når han i realiteten har gjort flere ting som gir deg grunn til å dumpe ham, spiller han generøs og sier han ikke skal dumpe deg. Ja, økonomisk rot og uansarlighet, låne penger uten å betale tilbake, komme med uhyrlige lånekrav og tillegg behandle deg nedlatende, smålig og manipulativt er oppsigelsesgrunner i n-te. Han gav seg alt for lett. Når folk som har presset hardt på for å oppnå noe plutselig tilsynelatende gir seg ved begrenset motstand, har de sannsynligvis verken endret holdning eller mål, bare strategi. Han trenger bare å mørne deg litt lengre. Den ugne og lettere forvirrede følelsen du fikk av dagens 'konfrontasjon' er starten på mørningsprosessen. Forstår det kan virke drastisk å oppfordre til brudd, men denne mannen er dårlig nytt. Han er økonomisk uansvarlig, tar lett på å bruke andres penger og har få om noen skrupler ved å la andre betale hans kalas. På den ene siden overøser han deg med overdrevne, nesten klamme kjærlighetsærklæringer. På den andre siden er han furten og selvmedlidende når han ikke får viljen sin. Han kan like gjerne overøse deg med skyld, forvirring og frustrasjon. Over tid pleier det negative å bli det domminerende. Beklager å si det, men dette høres så som starten historiene man kan lese om i avisene. Historier om utnyttelse, svindel, økonomisk ruin og psykisk mishandling i større eller mindre grad. Anse deg selv som advart. Skulle du likevel velge å ta sjansen, så sørg i hvert fall for å han null økonomisk samkvem med ham. Ikke la han ta seg av å betale regninger for deg. Ikke ha strøm, telefon eller noe som helst annet som gir utgifter sammen. Ikke ei noe sammen. mvh Hei jeg har lest alle svarene, etter jeg pratet med han i går kveld. Jeg ser alle anbefaler meg å gjøre det slutt med han. Jeg kan si det sånn at vi bor ikke sammen, og kommer ikke til å gjøre det på lenge om det skulle bli. Dessuten kommer jeg til å passe på meg selv og pengene mine. Ja det er klart det han kalte meg var stygt sagt, men han bad om unnskyldning da jeg reagerte på det. Jeg er og ei jente med litt ben i nesen, selv om det ikke har virket slik i det jeg har fortalt her inne. Jeg har det ganske fint med han, og velger å fortsette å være sammen med han. Men jeg kommer til å sette han på plass hvis det oppstår noe. Er mulig han har endret strategi mot meg, men det hjelper ikke. For jeg går med øynene åpne og ikke lukket. Han sa og i går kveld han var lei seg for at han hadde såret meg ang pengene. Jeg hopper ikke når han sier hopp. 0 Siter
ekte nick Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Kalte deg onkel skrue? I en god gammel film ville han fått en ørefik så det sang etter for å være så råtten. Tror du virkelig han kommer til å rydde opp i pengeproblemene sine? Dette er en mann som ikke går av veien for å løpe hjem til mamma og tigge. Hvor mange ganger og til hvor mange tror du han har lov dette før? Han sier han vil dele livet med deg; Hvordan tror du det blir å år etter år leve med en du ikke kan stole på når det gjelder penger? Slik du beskriver ham fremstår han mer og mer som en solid svindler: Han klarer på en merkelig måte å gjøre deg skyldig selv når du har rett. Da han ba om penger fikk han deg sikkert til å føle at livet hans avhang av at fikk dem? Når du så påpeker det uhyrlige ved dette, er det plutselig ingen stor sak. Du kunne jo bare sagt nei. Og så lirer han inn en kommentar om at du er gjerrig, kip og smålig, men passer på å pakke den så godt inn at han kan bortforklare det om du konfronterte ham. La du merke til at når han i realiteten har gjort flere ting som gir deg grunn til å dumpe ham, spiller han generøs og sier han ikke skal dumpe deg. Ja, økonomisk rot og uansarlighet, låne penger uten å betale tilbake, komme med uhyrlige lånekrav og tillegg behandle deg nedlatende, smålig og manipulativt er oppsigelsesgrunner i n-te. Han gav seg alt for lett. Når folk som har presset hardt på for å oppnå noe plutselig tilsynelatende gir seg ved begrenset motstand, har de sannsynligvis verken endret holdning eller mål, bare strategi. Han trenger bare å mørne deg litt lengre. Den ugne og lettere forvirrede følelsen du fikk av dagens 'konfrontasjon' er starten på mørningsprosessen. Forstår det kan virke drastisk å oppfordre til brudd, men denne mannen er dårlig nytt. Han er økonomisk uansvarlig, tar lett på å bruke andres penger og har få om noen skrupler ved å la andre betale hans kalas. På den ene siden overøser han deg med overdrevne, nesten klamme kjærlighetsærklæringer. På den andre siden er han furten og selvmedlidende når han ikke får viljen sin. Han kan like gjerne overøse deg med skyld, forvirring og frustrasjon. Over tid pleier det negative å bli det domminerende. Beklager å si det, men dette høres så som starten historiene man kan lese om i avisene. Historier om utnyttelse, svindel, økonomisk ruin og psykisk mishandling i større eller mindre grad. Anse deg selv som advart. Skulle du likevel velge å ta sjansen, så sørg i hvert fall for å han null økonomisk samkvem med ham. Ikke la han ta seg av å betale regninger for deg. Ikke ha strøm, telefon eller noe som helst annet som gir utgifter sammen. Ikke ei noe sammen. mvh Dette var et solid og godt svar. Helt enig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.