Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har slitt i lang tid nå. sliter med helsen min.

er deprimert dårlig konsentrasjon, lite lyst til å gjøre ting- er ikke så sosial som jeg var før. føler at alt er et ork. 

sliter med søvn også.   så jeg bruker sovemedesin.

Var hos legen i går men fikk ikke hjelp der. hun snakka bare med meg.

Hadde lyst til å begynne med noen medesiner.

hva kan hjelpe meg / hvilke medesiner er å anbefale når en har lite tiltaklyst sliter m konsntrasjon  lite sexlyst. mm   hva kan jeg gjøre når ikke legen vil hjelpe meg ?

:)

Fortsetter under...

Skrevet

har slitt i lang tid nå. sliter med helsen min.

er deprimert dårlig konsentrasjon, lite lyst til å gjøre ting- er ikke så sosial som jeg var før. føler at alt er et ork. 

sliter med søvn også.   så jeg bruker sovemedesin.

Var hos legen i går men fikk ikke hjelp der. hun snakka bare med meg.

Hadde lyst til å begynne med noen medesiner.

hva kan hjelpe meg / hvilke medesiner er å anbefale når en har lite tiltaklyst sliter m konsntrasjon  lite sexlyst. mm   hva kan jeg gjøre når ikke legen vil hjelpe meg ?

:)

Du kan si til legen at du ønsker behandling med medisiner.  Det må vel bli noe antidepressive som først må prøves ut.  Det klages på at legen bare skriver ut resepter, men det er ikke bra når de ikke vil skrive ut resept når det er behov for det heller.

Skrevet

hvet du om det er noe antdep. som hjelper mot tiltakelyst slik at jeg orker å gjøre mere,  konsentrasjon, sosialangst,  mm ?

Skrevet

Wellbutrin hjelper mot tiltakslyst, men den tror jeg ikke du får, før du har prøvd noe annet først.  Tror ikke den hjelper på angst.  

Klarer du å komme ut av depresjonen tror jeg tiltakslyst og konsentrasjon blir bedre uansett hvilke antidep. du tar.

Men NHD har sikkert noe å anbefale.

Skrevet

hei har vert hos legen igjenn på fredag. får ikke noe medesiner ag legen. hun mener jeg ikke er deprimert nok. hva gjør en da ?

Skrevet

hei har vert hos legen igjenn på fredag. får ikke noe medesiner ag legen. hun mener jeg ikke er deprimert nok. hva gjør en da ?

Da er det verre.  Det er din livskvalitet som er redusert. Jeg forstår at legen ikke skriver ut medisiner for alle ting.  De må vurdere fordeler og ulemper med medisinering. Men når du har slitt i lang tid og selv ønsker behandling, så forstår jeg ikke legens vurdering. Har du fått tilbud om annen behandling?  Kanskje du må gå til en annen lege og få en ny vurdering.  

Håper NHD svarer deg hva du skal gjøre når ikke legen vil skrive ut AD.

Annonse

Skrevet

Hei!

Kunne ikke la være å legge merke til teksten din der det står lite sexlyst. Dersom du vil få tilbud om medisiner så anbefaler jeg deg å IKKE bruke SSRI som førstevalg da 90 % av de som står på det får nedsatt libido og ikke kan få orgasme. Prøv heller ut noe som er mye snillere og har lite eller ingen bivirkninger, men diskutér det med legen din først. Les deg godt opp på forhånd om de forskjellige typene og hva slags bivirkningsprofil de har.

Medisinen jeg går på heter Aurorix og jeg angrer ikke. Den hemmer ikke sexlysten i det hele tatt og den gir litt mer energi i hverdagen. Mange forhold tar dessverre slutt pga manglende sex og dette ønsket ikke jeg siden vi nå har kommet så langt. Sex er limet i de fleste forhold. Jeg vet det kan høres brutalt ut, men det er faktisk sant.

Foreløpig går jeg nok på altfor lav dose og vil nok merke mer ettehvert som den økes. 

NHD kan nok gi det et godt svar på spørsmålene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...