Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer man seg enklest mulig fra Værnes til Trondheim sentrum?  Jeg vet at det går buss og tog, men er de enkle å bruke eller blir det masse mas når man sitter i rullestol?  

Forresten er det mulig å bruke buss og trikk der og må man betale eller det gratis slik som i Oslo og Akershus?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391547-v%C3%A6rnes-trondheim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kommer man seg enklest mulig fra Værnes til Trondheim sentrum?  Jeg vet at det går buss og tog, men er de enkle å bruke eller blir det masse mas når man sitter i rullestol?  

Forresten er det mulig å bruke buss og trikk der og må man betale eller det gratis slik som i Oslo og Akershus?

Det enkleste med rullestol er kanskje tog Værnes - Sentrum, men det går også busser jevnlig (usikker på grad av tilrettelegging). Priser på buss for funksjonsnedsatte kjenner jeg ikke til, men kanskje du finner noe her? https://www.atb.no/

Trikk eller bane har vi desverre knapt (vi har kun én trikketrasé som går mellom Sentrum - Lian (i marka) - er ellers stygt redd for at du ikke vil oppleve buss som et supergodt alternativ med rullestol.... :-/

Ingen andre enn Kayia som har tatt fly til Værnes og så dratt inn til Trondheim her altså ;)

Jeg gjør det jo jevnlig ;)

Bussene er av samme type flybuss som her i Oslo, med smal, bratt trapp. Håpløst alternativ for rullestolbrukere, vil jeg tro, dessverre.

Tog er kanskje et alternativ, da kommer du deg inn til sentralstasjonen. Har aldri tatt det, aner ingenting om tilpasninger for funksjonshemmede.

Tror jeg ville satsa på flytaxi.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...