Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært positiv helt fra starten av, men nå begynnrr jeg å bli utålmodig.

Hadde jeg vært helt ny bruker, ville jeg ikke brukt så mye tid på å bli kjent med et tungvint forum. Men pga lang fartstid og at jeg føler jeg "kjenner" flere trivelige brukere samt at det er så allsidige tema som tas opp, har jeg tatt meg tid. Jeg synes fortsatt det er tungvint, så det kan hende jeg bare leser her inne uten å delta. Jeg savner gamle dol.

Hva med deg/dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391562-er-du-forn%C3%B8yd-med-nye-dol-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ayia

14

• cathlin

12

• AnonymBruker

12

annlovindaen

Hadde jeg vært helt ny bruker, ville jeg ikke brukt så mye tid på å bli kjent med et tungvint forum. Men pga lang fartstid og at jeg føler jeg "kjenner" flere trivelige brukere samt at det er så allsidige tema som tas opp, har jeg tatt meg tid. Jeg synes fortsatt det er tungvint, så det kan hende jeg bare leser her inne uten å delta. Jeg savner gamle dol.

Hva med deg/dere?

Trives mye bedre her nå, enn på gamle DOL.  

Synes det er enkelt å gå tilbake å fortsette der man var i tråden sist man leste. Lett å finne fram, greit og oversiktlig. 

Jeg er fremdeles misfornøyd, selv om jeg har vært her inne hver eneste dag, og får til det meste av "finessene" nå. Savner gamle DOL veldig.

Hvert innlegg tar altfor stor plass på skjermen, det er altfor mye visuell støy på siden, jeg klarer ikke å stole på at jeg har lest svar som er kommet til meg, og lange tråder er uoversiktelige.

Kommer sikkert til å henge rundt her, men absolutt ikke med samme glød og iver. Det er masse jeg tenker jeg kunne ha skrevet om, men jeg gidder ikke lage tråd om det - det er for tungvindt :-(

Er fremdeles innom hver dag- men antall ganger pr dag er helt klart redusert. Er ikke på noen forum med slik oppbygning da jeg hater scrollingen og det visuelle støyet det faktisk er. 

Ja, dette overlever jeg fint :) Tiden kan brukes til mye annet enn til forum og scrolling ;-)

Annonse

Ferskenblomst

Nei, dette liker jeg ikke. Syns det er uoversiktlig og rotete. De gangene jeg er inne går jeg fort ut. Svarer ikke på tråder(før nå)og syns dette nye oppsettet er lite tiltalende. Men, tiden jeg før brukte på DOL kan jeg bruke på andre ting. Kommer ikke til å bli en så ivrig bruker som jeg var.

Hadde jeg vært helt ny bruker, ville jeg ikke brukt så mye tid på å bli kjent med et tungvint forum. 

Dette er da et standard forum-oppsett. Vil tro nye brukere (som er vant til andre forum) vil finne det enkelt å bli "kjent med" dette forumet.

annlovindaen

Savner at tråder vises på forsiden. Nå må man klikke på forum først. Og ønsker å se flere aktive tråder enn  de 10 ca som vises nå. Skjønner ikke helt dette med multistat osv. 

Anonymous poster hash: c5a30...a95

De siste trådene som er skrevet/svart på ligger da på forsiden. 

Du kan velge om du vil ha de 10-30 siste trådene. 

Trenger ikke trykke deg inn på forum for det   :)

Nicklusheletida

Nei, jeg liker ikke nye dol og det har ingenting med at det er vanskelig å lære seg å gjøre. Det er ikke vanskelig å sette seg inn i. Det blir bare for mye blaing og alt for slitsomt. Det frister ikke å delta i diskusjoner.

En annen sak er at jeg gjerne skulle spurt om råd i en sak, men heller ikke det gjør jeg fordi alt er så stort og synlig her inne.

Det eneste positive er at det er lettere å bruke Ipone, men det fungerte greit nok å bruke Iphone på gamle dol også.

Annonse

Og dessuten er det lagt opp til at det du skriver kan likes og legges ut på facebook. Det er IKKE særlig morsomt da :(

HVA????

Hvordan funker det da? Hva i huleste har dette på FB å gjøre? Nei, det frister mindre og mindre å legge ut noen innlegg med substans. Helt nøytrale likegyldige ting er jo greit da - men ikke slik vi gjorde før.

Når det er sagt, så har nok jeg lagt ut mer enn jeg kanskje burde, og har fått meg en vekker. Men jeg kan ikke gjøre mer med det enn jeg har gjort (fått fjernet noen innlegg av webmaster) - resten får jeg håpe drukner etterhvert i dette "flotte" nye forumet, som sikkert får mange nye brukere. En del av oss gamle trofaste slitere fases nok ut. Kjipt, men slik blir det vel. Kommer til å savne det fellesskapet vi har hatt, selv om jeg bare har kjent dere her, med nick.

Nicklusheletida

HVA????

Hvordan funker det da? Hva i huleste har dette på FB å gjøre? Nei, det frister mindre og mindre å legge ut noen innlegg med substans. Helt nøytrale likegyldige ting er jo greit da - men ikke slik vi gjorde før.

Når det er sagt, så har nok jeg lagt ut mer enn jeg kanskje burde, og har fått meg en vekker. Men jeg kan ikke gjøre mer med det enn jeg har gjort (fått fjernet noen innlegg av webmaster) - resten får jeg håpe drukner etterhvert i dette "flotte" nye forumet, som sikkert får mange nye brukere. En del av oss gamle trofaste slitere fases nok ut. Kjipt, men slik blir det vel. Kommer til å savne det fellesskapet vi har hatt, selv om jeg bare har kjent dere her, med nick.

Se rett under her. Der er det en facebook likeknapp. Ja, jeg kommer til å savne dere jeg også. Det er en slags sorgreaksjon, men samtidig har jeg jo tenkt mange ganger at jeg må kvitte meg med denne avhengigheten, så det var kanskje dette som skulle til ;)

AnonymBruker

Hater det. Det er stygt. Det tar stor plass. Det er umulig å se hva man har lest, og ikke lest, og hvem som svarer hvem. Uendelig scrolling. Jeg syns jeg havner helt tilfeldig i trådene når jeg trykker på dem: øverst, nederst, midt i. Man kan ikke ha midlertidige nick. Trist er det.

Anonymous poster hash: c244f...0f8

annlovindaen

Ja, jeg synes det er greit, men det skorter jo på aktiviteten her inne. Vi kan jo ikke diskutere det nye formatet forever heller. ;)

Nei, vi kan jo ikke det. 

Men det var jo ofte stille her inne tidligere også? Jeg synes iallefall det. 

Nå er det mest klaging og surmuling på oppsettet. Men det er jo slik de fleste forum er der ute nå.

Og jeg synes det er flott jeg da  

Nei, vi kan jo ikke det. 

Men det var jo ofte stille her inne tidligere også? Jeg synes iallefall det. 

Nå er det mest klaging og surmuling på oppsettet. Men det er jo slik de fleste forum er der ute nå.

Og jeg synes det er flott jeg da  

Jeg synes også det er flott, det er ikke det... det er (så langt) bare mindre "brukervennlig"..

Men for all del, jeg husker det var styr og klaging forrige gang dol la om også - og folk vente jo seg (tydeligvis) til det også etter hvert.. jeg håper det blir sånn denne gangen også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...