Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke gitt helt opp ennå, men hadde blitt superhappy om vi hadde fått tilbake det gamle DOL ;) Vi har vært her i mange år mange av oss, så uvant at alt er så endra ;)

Tviler på at DOL-resaksjonen noensinne vil gi slipp på den nye versjonen, det ville nok være et for stort prestisjetap. Vi gamle ofres nok på "det modernes" alter, og nye brukere vil sige til.

Forrige gang det var en fornying, var det jo noen som startet et eget forum. Jeg var aldri inne på det, men det er jo ikke det samme det heller. Det er en kombinasjon av strukturen/plattformen, engasjementet og folkene jeg savner. Eller dvs, mange av folkene tusler jo rundt her fremdeles, men jeg tipper at om to måneder har halvparten av de mest aktive på gamle-dol forsvunnet.

Fortsetter under...

• Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ayia

14

• cathlin

12

• AnonymBruker

12

Tviler på at DOL-resaksjonen noensinne vil gi slipp på den nye versjonen, det ville nok være et for stort prestisjetap. Vi gamle ofres nok på "det modernes" alter, og nye brukere vil sige til.

Forrige gang det var en fornying, var det jo noen som startet et eget forum. Jeg var aldri inne på det, men det er jo ikke det samme det heller. Det er en kombinasjon av strukturen/plattformen, engasjementet og folkene jeg savner. Eller dvs, mange av folkene tusler jo rundt her fremdeles, men jeg tipper at om to måneder har halvparten av de mest aktive på gamle-dol forsvunnet.

Det virka jo som det ikke var mulig å fortsette det gamle forumet - og DOL får sikkert en ny brukerskare etterhvert, men jeg tror ikke det blir like stort som før - nettopp fordi DOL nå vil få konkurranse fra utallige andre forum som ligner... Jeg har aldri likt andre forum, så grunnen til at jeg fortsatt titter innom her er vel helst i håp om at jeg skal begynne å trives her.... Kanskje vi skulle starta vårt eget "DOL" med samme "oppskrift" som gamle DOL? :P

Det virka jo som det ikke var mulig å fortsette det gamle forumet - og DOL får sikkert en ny brukerskare etterhvert, men jeg tror ikke det blir like stort som før - nettopp fordi DOL nå vil få konkurranse fra utallige andre forum som ligner... Jeg har aldri likt andre forum, så grunnen til at jeg fortsatt titter innom her er vel helst i håp om at jeg skal begynne å trives her.... Kanskje vi skulle starta vårt eget "DOL" med samme "oppskrift" som gamle DOL? :P

Jeg har aldri vært på andre forum, bare så vidt kikket på noen en sjelden gang, av samme grunner som deg. Jeg tror heller ikke DOL vil bli like stort som det var, selv om de nok har en fordel med at de har fagpersoner knyttet til seg (muligens andre også har det, det vet jeg ingenting om).

ja, jeg blir gjerne med på et nytt DOL, men da trenger vi noen teknikere...

Jeg har aldri vært på andre forum, bare så vidt kikket på noen en sjelden gang, av samme grunner som deg. Jeg tror heller ikke DOL vil bli like stort som det var, selv om de nok har en fordel med at de har fagpersoner knyttet til seg (muligens andre også har det, det vet jeg ingenting om).

ja, jeg blir gjerne med på et nytt DOL, men da trenger vi noen teknikere...

......og de teknikerne kan muligens tjene noen kroner på reklame osv, for vi kommer nok til å bli mange medlemmer etterhvert ;)

Jeg prøver og jeg prøver - og jeg er av den optimstiske sorten :P Men ja, jeg savner gamle DOL.... Det var mye mer oversiktlig der, og en av grunnene til at jeg holdt meg til DOL og ikke andre foraer med lignende oppsett som dette. Eneste grunnen til at jeg er her inne nå, er av gammel vane og fordi jeg savner DOL-folka ;)  Om jeg fortsetter å være her vet jeg ikke... Er iallefall innom sporadisk :)

......og de teknikerne kan muligens tjene noen kroner på reklame osv, for vi kommer nok til å bli mange medlemmer etterhvert ;)

Føler det samme som deg. Er innom av og til fordi jeg blant annet savner å se kjente nick. Nå for tiden føles det mer upersonlig og for stort på et vis. Så jeg føler at jeg skriver ut i ingenting eller noe sånt. Litt lost.

Jeg er med på et nytt og enklere forum! :-)

Føler det samme som deg. Er innom av og til fordi jeg blant annet savner å se kjente nick. Nå for tiden føles det mer upersonlig og for stort på et vis. Så jeg føler at jeg skriver ut i ingenting eller noe sånt. Litt lost.

Jeg er med på et nytt og enklere forum! :-)

Kjenner du en tekniker? :P

Annonse

Er innom av og til fordi jeg blant annet savner å se kjente nick. Nå for tiden føles det mer upersonlig og for stort på et vis. Så jeg føler at jeg skriver ut i ingenting eller noe sånt. 

Samme her. Får nesten aldri svar lenger. Om ikke den man har sitert ikke svarer, skal det mye til før andre svarer enn på gamle DOL, sånn var det jo ikke før. Mulig jeg bare skriver uinteressant bull, men skriver jeg uten å sitere noen får jeg knapt respons - svært begrenset hvor lenge man gidder å si noe ut i luften!

Endret av Kayia

Kjenner du en tekniker? :P

Dessverre :(  Men jeg kan være villig til å kidnappe han hvis dere finner den rette. (Regner med det blir en "han").

Nå har jeg tilnærmet ingen peiling på hvordan man setter opp et forum, programmering, men det kan jo ikke være helt umulig. Trenger bare tid og penger. Jeg tror penger kan bli et problem.

Samme her. Får nesten aldri svar lenger. Om ikke den man har sitert ikke svarer, skal det mye til før andre svarer enn på gamle DOL, sånn var det jo ikke før. Mulig jeg bare skriver uinteressant bull, men skriver jeg uten å sitere noen får jeg knapt respons - svært begrenset hvor lenge man gidder å si noe ut i luften!

Å si noe ut i lufta - jeg der fikk du sagt det! Føler liksom at dette enten er som å prate med vanlig stemme ut mot en stor åpen plass uten ett menneske, eller som å rope ut i en stor folkemengde uten at noen egentlig hører deg :-(

Da har vi samme følelse. Det er ikke så lett å delta lengre på et vis, hoppe inn i en samtale eller diskusjon. Strukturen til dette nye forumet er flat slik at det er vanskeligere å få til snakke-dynamikken.

Da har vi samme følelse. Det er ikke så lett å delta lengre på et vis, hoppe inn i en samtale eller diskusjon. Strukturen til dette nye forumet er flat slik at det er vanskeligere å få til snakke-dynamikken.

veldig enig. Det er som om en sitter en gjeng rundt et bord, og så kan samtalen bare gå én vei rundt bordet - en kan ikke smette inn med en replikk i en vilkårlig rekkefølge...

Å si noe ut i lufta - jeg der fikk du sagt det! Føler liksom at dette enten er som å prate med vanlig stemme ut mot en stor åpen plass uten ett menneske, eller som å rope ut i en stor folkemengde uten at noen egentlig hører deg :-(

Da er vi flere som opplever det likt. Bra det ikke bare er meg:-)

veldig enig. Det er som om en sitter en gjeng rundt et bord, og så kan samtalen bare gå én vei rundt bordet - en kan ikke smette inn med en replikk i en vilkårlig rekkefølge...

Ja, det er tungvint og enveis.

Liker heller ikke så godt siteringsfunksjonen, jeg vil heller skrive:

"Påskelilje: ............. (det jeg vil si).." enn å bruke siteringsfunksjonen. Men det er kanskje lagt opp til at man skal bruke denne funksjonen fordi da ser man at man har fått et svar. Hm. Jeg ser ikke umiddelbart en løsning på å gjøre dette forumet mer brukervennlig i så måte.

Annonse

Føler liksom at dette enten er som å prate med vanlig stemme ut mot en stor åpen plass uten ett menneske, eller som å rope ut i en stor folkemengde uten at noen egentlig hører deg :-(

Ikke sant. Man kunne like gjerne bare tenkt det, og det merker jeg at jeg ofte gjør på nye dol - dvs leser noe og tenker en respons jeg ikke lenger gidder å skrive :-/

Ja, Kayia, det er sant. Jeg tenker ofte en respons i stedet for å sende et innlegg på forumer som dette, fordi jeg ikke "ser" de andre forumdeltakerne i like stor grad, og føler meg ikke "med" i samtalen.

Og anonyme,, kanskje vi alle skulle bli anonyme:-)

AnonymBruker

Jeg er fremdeles misfornøyd, selv om jeg har vært her inne hver eneste dag, og får til det meste av "finessene" nå. Savner gamle DOL veldig.

Hvert innlegg tar altfor stor plass på skjermen, det er altfor mye visuell støy på siden, jeg klarer ikke å stole på at jeg har lest svar som er kommet til meg, og lange tråder er uoversiktelige.

Kommer sikkert til å henge rundt her, men absolutt ikke med samme glød og iver. Det er masse jeg tenker jeg kunne ha skrevet om, men jeg gidder ikke lage tråd om det - det er for tungvindt :-(

IPBoardMobile kan også brukes på PC. Hvis du fra din PC går inn på "Endre forumutseende" nederst til venstre på denne siden: http://forum.doktoronline.no/ 

og velger "IPBoardMobile", ser det mye greiere ut (det er ikke like mye luft ,mellom innleggene, teksten er strekt ut til sidene på skjermen, og reklamen er...Borte! :D

Anonymous poster hash: a481b...087

AnonymBruker

Hater det. Det er stygt. Det tar stor plass. Det er umulig å se hva man har lest, og ikke lest, og hvem som svarer hvem. Uendelig scrolling. Jeg syns jeg havner helt tilfeldig i trådene når jeg trykker på dem: øverst, nederst, midt i. Man kan ikke ha midlertidige nick. Trist er det.

Anonymous poster hash: c244f...0f8

IPBoardMobile kan også brukes på PC. Hvis du fra din PC går inn på "Endre forumutseende" nederst til venstre på denne siden: http://forum.doktoronline.no/ 

og velger "IPBoardMobile", ser det mye greiere ut (det er ikke like mye luft ,mellom innleggene, teksten er strekt ut til sidene på skjermen, og reklamen er...Borte! :D

AnonymBruker

Hater det. Det er stygt. Det tar stor plass. Det er umulig å se hva man har lest, og ikke lest, og hvem som svarer hvem. Uendelig scrolling. Jeg syns jeg havner helt tilfeldig i trådene når jeg trykker på dem: øverst, nederst, midt i. Man kan ikke ha midlertidige nick. Trist er det.

Anonymous poster hash: c244f...0f8

AnonymBruker

Nei, dette liker jeg ikke. Syns det er uoversiktlig og rotete. De gangene jeg er inne går jeg fort ut. Svarer ikke på tråder(før nå)og syns dette nye oppsettet er lite tiltalende. Men, tiden jeg før brukte på DOL kan jeg bruke på andre ting. Kommer ikke til å bli en så ivrig bruker som jeg var.

IPBoardMobile kan også brukes på PC. Hvis du fra din PC går inn på "Endre forumutseende" nederst til venstre på denne siden:

http://forum.doktoronline.no/ 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...