Gå til innhold

Betydningen av type formidling av sykdom

Anbefalte innlegg

la cerveza mas fina

Vi mennesker (i motsetning til maskiner) kommuniserer på høyst ulike måter. Noen formidler en ting på en måte som en annen ville formidlet helt anderledes.

Hvordan blir dette i forhold til diagnostisering av sykdom, type/grad av behandling, arbeidsmarkedstiltak etc?

For å snakke banalt mener jeg at graden av "syting" ikke nødvendigvis henger sammen med alvorlighetsgraden i en type problematikk/sykdom. Dette mener jeg medfører en uheldig forskjellsbehandling av ulike individer.

En som kanskje er litt syk men som syter mye, får alvorligere diagnoser/prognoser, og dermed anderledes behandling både medisinsk så vel som fra tilretteleggingsinstanser (NAV, Hjelpemiddelsentralen, Hjemmehjelp etc), enn noen som kanskje er mer syk, men syter mindre.

Jeg tror ikke dette er noe de fleste av de aktuelle er bevisst.

Hvordan kan man bli seg mer bevisst dette?

Hvordan kan "apparatet" behandle dette på en mer adekvat måte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391565-betydningen-av-type-formidling-av-sykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...