la cerveza mas fina Skrevet 16. april 2013 Del Skrevet 16. april 2013 Vi mennesker (i motsetning til maskiner) kommuniserer på høyst ulike måter. Noen formidler en ting på en måte som en annen ville formidlet helt anderledes. Hvordan blir dette i forhold til diagnostisering av sykdom, type/grad av behandling, arbeidsmarkedstiltak etc? For å snakke banalt mener jeg at graden av "syting" ikke nødvendigvis henger sammen med alvorlighetsgraden i en type problematikk/sykdom. Dette mener jeg medfører en uheldig forskjellsbehandling av ulike individer. En som kanskje er litt syk men som syter mye, får alvorligere diagnoser/prognoser, og dermed anderledes behandling både medisinsk så vel som fra tilretteleggingsinstanser (NAV, Hjelpemiddelsentralen, Hjemmehjelp etc), enn noen som kanskje er mer syk, men syter mindre. Jeg tror ikke dette er noe de fleste av de aktuelle er bevisst. Hvordan kan man bli seg mer bevisst dette? Hvordan kan "apparatet" behandle dette på en mer adekvat måte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/391565-betydningen-av-type-formidling-av-sykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.