Gjest Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Jeg har en sønn på 15 år som fikk diagnose schizofreniform psykose i fjor sommer,han fungerer veldig dårlig,ligger mest i sengen,og er sjelden med ut,og deltar sjelden ved måltider,han får da mate servert på rommet sitt.Han blir fort stresset,og hører stemmer.Ved leggetid ser han ekle ting(hallusinasjoner)samman med stemmene.Han får 4mg. risperidon,og 75mg zoloft,og har oppfølging fra BUP en gang per mnd.De siste 2 mnd.har vi ikke greid å motivere ham til å være med til BUP.Han har også sevmordstanker,og er redd for å miste kotrollen.Hva mer av behandling kan vi be om fra helsevesenet.Det vi holder på med ser ikke ut til å virke,jeg føler at han bare er på oppbevaring.Håper på svar fra deg,takk. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Oppfølgingen fra BUP er alt for sjelden. En gang i uka hadde kanskje vært nok til å endre dette. Jeg mener han burde vært innlagt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.