Gjest Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Hei. Først takk for dette tilbudet. Jeg er 50 år, har hatt problemer med tvangstanker siden jeg var ca 20 år. For ca to år siden fikk jeg også en depresjon så jeg ble innlagt på akutt psyk. Jeg fikk videre hjelp fra DPS og psykolog. Medisiner virket dårlig, men struktur og kognitiv (metakognitiv) terapi var bra. Jeg kom meg tilbake i jobb. Men etter ca 1/2 år i jobb føler jeg at jeg får en ny depresjon. Jeg har gått til fastlegen og er på nytt sykemeldt. Han er hyggelig og flink med somatri, men problemet mitt er at jeg føler han ikke snakker om dette, men bare lar alt være opp til meg. Jeg vil gjerne komt inn i en ny kontakt med psykolog eller DPS men føler veien dit er lang. Dette skremmer meg litt når jeg vet hvor dårlig jeg kan bli. Har også en gammel skade som gjør at jeg sliter fysisk (som igjen sliter psykisk). Har du noen råd? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Ta opp direkte og helt konkret med fastlegen din at du ønsker en ny henvisning til DPS for en ny runde med samme type behandling som du fikk sist. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.