Gjest Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Mannen min virker til tider svært deprimert. Han har en hang til å tenke negativt, og går av og till inn i perioder med mye tungsinn der han er oppfarende og sover mye. Slik har han vært de fleste av de 18 årene vi har vært sammen. Etter at vi fikk barn er dette enda vanskeligere å takle, og etter en særdeles vanskelig periode på jobben ble det ganske ille. Nå synes jeg han er på grensen til utbrent. Han har fått ny jobb som egentlig krever mindre enn før, men han er nok lei. Det som plager meg er at han når vi snakker om det insisterer på at det ikke er noe å gjøre med. Alt er fælt, men han kan ikke se noen utvei og hugger meg ned. Han ligger stort sett på sofaen med mobiltelefonen når han er hjemme,har ofte hodepine og har store problemer med å sove og med å stå opp. Han har kort lunte og det er kanskje det verste overfor barna. Det har vært episoder der han plutselig har ligget og grått om morgenen, noe som skremmer meg, men han nekter å ta tak i dette. Hva gjør jeg? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Du er nødt til å sette hardt mot hardt. Forlang at han søker hjelp, ikke minst for barnas skyld. Om han ikke er en ansvarlig nok far til å gjøre dette, kan jeg ikke se annen råd enn at du flytter fra han. Alternativt kan du snakke med fastlegen hans og be denne ta et hjemmebesøk til mannen din. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.