Gjest Anonym bruker Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Hei! Jeg er en ellers så sangglad jente på nå seksten år, som alltid har gjort det bra i alt fra norsk-fagene til så å si gym. Men i det siste så er foreldrene mine skuffet over sangprestasjonene mine, etter at jeg har gått så mange år hos en sangpedagog, jeg skriver elendige tekster og lurer på om jeg snart kan droppe musikklinja som jeg har søkt på til høsten - fordi jeg ikke klarer noe lenger. Jeg går også på piano, og fikk i går og i dag vite at jeg ikke er noe særlig rytmisk eller musikalsk på sang/piano fronten, til tross for at jeg har øvd ganske bra den siste uken. Ellers har jeg hatt noen flotte sangprestasjoner som gjorde til at jeg fikk synge på 17. mai, på barnas festspilldag, gikk videre på UKM osv - for kun ett år tilbake. I år hadde jeg hovudrollen i en stor forestilling vi hadde på skolen, men nå har jeg visstnok ingen prestasjon og alt jeg gjør og har arbeidet med er vistnok elendig. Jeg har heller ikke fått mensen, har diabetes 1 (som igrunn går veldig bra), og ett siste problem. Jeg har en rar ting som gjør til at jeg ikke liker hår som vokser ved anus, og at jeg da river dette med fingrene eller pinsett, da det "klør" at det eksisterer. Jeg føler meg skikkelig miserabel, vær snill og svar og hjelp meg! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Om jeg forstår deg rett, så har dine musikalske prestasjoner sunket brått det siste året både på sang, piano og rytme. Hvorfor vet jeg ikke. Jeg synes du skal spørre musikklærerne dine om en ærlig og god evaluering. Du bør også spørre de om de har noen ideer om hva dine synkende prestasjoner skyldes. Lykke til :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Gå på musikklinja om du ønsker det, og dropp den om du ønsker det. Jeg tenker at musikk kan være en stor glede uansett om det er som profesjonell eller på hobbybasis. Virker også som det er godt miljø på musikklinja. Så jeg ville gått der om jeg hadde lyst, men ikke stilt så store krav til meg selv. Har du sunget godt før, vil jeg tro du synger godt nå også. NB!! Dersom innlegget ditt er gjenkjennlig på grunn av det du forteller, hadde jeg bedt webmaster om å slette det da du også kommer med en noen høyst private opplysninger. Jeg vil tro at de som kjenner deg, skjønner at det er ditt innlegg. Anonymous poster hash: 94651...d13 0 Siter
Marie Mel Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Det er kanskje folk rundt deg som stiller høye krav til deg? Du skriver både at andre klager, men viser til at du også får hovedroller. Kanskje er de rundt seg så bortskjemt med å få stå i glansen av dine prestasjoner at de ikke ser deg for tiden. Det var en tolkning av det du skrev. Det er ingen dum ide å be om en evaluering om du trenger det. Noen ganger er tilbakemeldinger finpuss på noe bra. Om du er i type dårlig form for tiden, så kan mange tilbakemeldinger, uavhengig av herandre, virke tøft. Du er ung til å skrive tekster. Det lærer en på musikklinja. Kommer du inn der, så har du noe der å gjøre Om du i årenes løp har elsket musikk, så er det vel ingen grunn til å stoppe ved en nedtur? Bare du gjør det fordi det er hva du har lyst til og vil drive med. 0 Siter
laban Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Skal du inn på opptaksprøve eller karakterer (dette varierer mellom fylkene)? Kommer du gjennom opptaksprøve i sang, trenger du ikke være bekymret for nivået. Alternativt kan du finne en annen sangpedagog som ikke kjenner deg fra før og be om en ærlig vurdering. Husk på at musikklinja inneholder mye teori, den er ikke spesielt rettet mot en karriere i popbransjen. Noen får veldig nok av teorien og angrer på at de ikke beholdt musikken som hobby. Men det er store variasjoner mellom skolene. Kjenner du noen som går musikklinja på "din" skole eller som har søsken på den - snakk med noen som har erfaring derfra. Ikke skift linje bare fordi du opplever litt motgang, det er noe alle som driver med idrett og kunst, vil oppleve før eller senere. Noen må ha noen "annerledes" fag for å overleve vgs, andre synes det er bedre å holde skolen og hobbyen atskilt. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.