Madelenemie Skrevet 17. april 2013 Skrevet 17. april 2013 Hei! Da jeg nå er koordinator for alle mine barn, leser jeg meg nå opp på hvordan utfylle denne rollen. Jeg har lastet ned inspirasjons og ide hefte for koordinatorer, samt satt meg grundig inn i hvordan lede møtene, delegere ansvar, innkalle og funnet lure, tidsbesparende faktorer selv. (feks istedet for å ringe rundt for å avtale nytt møte har jeg tenkt å sette av 5 min til slutt der alle setter opp et nytt møte la oss si om 6 mnd.) osv. Så oppdaget jeg at det er mitt ansvar å skrive IP står det på nettet, men jeg finner ikke noen mal, eller konkret eks på dette på nettet, jeg har funnet denne siden: http://www.helsekompetanse.no/plan/3332 Som sier hva en IP skal inneholde. Men jeg vil lage ryddige funksjonelle IP`er, og da skulle jeg gjerne sett et eks. Kan de av utseende og innh, ligne på en IOP? Jeg skal være åpen om at det er første gang at jeg er koordinator så sannsynligvis vet min fastlege langt mer om dette enn meg, men kanskje kan han gi meg noen tips underveis, etter første møte feks. Men om noen kunne hjulpet meg med hvordan jeg best og mest oversiktlig setter opp en IP vil jeg bli glad. Jeg trodde barna hadde IP, men det var vist IOP, så jeg har ikke vært så godt inne i dette. Nå som livet mitt er endret og alt dreier seg om barn, må jeg sette meg inn i mye jeg før ikke var interessert i, Det er tungt for meg, men siden barnehabiliteringen og spesialisthelsetjenesten ikke kan være koordinator gjør jeg det selv, jeg tror jeg får det til, nå har jeg begynt å sette meg inn i oppgavene. dessuten er jeg jo blirr rene sentralborddamen med den oxytocinen, men jeg blir langt mer sliten enn vanlig, jeg får smerter i hodet og må hvile etter div samtaler på telefon. Takknemlig for hjelp 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. april 2013 Forfatter Skrevet 17. april 2013 Hei! Jeg syns jeg fant en okey nå, må gjøre noen forandringer. Oslo klarer jo å få til lite ser jeg av erfaring, alt finner jeg hos andre kommuner i Norge. http://www.12k.no/documents/IPmalapril2010.pdf Håper noen har noen mening om dette kan bli et greit utgangspunkt for IP? Jeg har aldri laget noe slikt før, og selv om jeg lærer av mine feil, vil jeg bli glad for å høre andres erfaring og synspunkt. 0 Siter
berreundrar Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Hei! Jeg synes det virker merkelig at du, som mamma, må være koordinator for dine egne barn! Veldig rart at f.eks. helsesøster ikke kan være koordinator, noe som er svært vanlig når barn får IP. Jeg har selv et barn som nå skal få IP, og helsesøster skal være koordinator. Lykke til, Madelenemie! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. april 2013 Forfatter Skrevet 18. april 2013 Hei! Jeg har ikke tenkt på helsesøster. Men nå har jeg meldt meg på kurs i velferdsstaten. Det står IP og koordinering på programmet, to dager og jeg har allerede satt meg inn i lover, paragrafer, hjemler, retningslinjer, ansvarsområde m.m. Jeg skal sette meg inn i dette og regner med at det som synes vanskelig nå, blir lett etter hvert. Jeg ber om andres mening om feks IP `ene jeg skriver nå, også min egen, det siste er morsomt, jeg er min egen koordinator for jeg har autisme :-) :-) Det er intern humor i meg selv, 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Du har nok å gjøre da som koordinator for alle dine barn, hvorfor kunne du ikke velge noen andre? Det skal jo avlaste deg å ha koordinator. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. april 2013 Forfatter Skrevet 18. april 2013 Du har nok å gjøre da som koordinator for alle dine barn, hvorfor kunne du ikke velge noen andre? Det skal jo avlaste deg å ha koordinator. Hei! Fordi de jeg kjenner på barnehabiliteringen kan ikke være, heller ikke ppt eller spesialisthelsetjenesten. De som kan... sitter og snakker om dårlig økonomi, etter en stund tenkte jeg "ikke interessert i bruker med i bydel" da bestemte jeg meg. Mesteparten av hjelp i dag og nå, eks ppt osv... har jeg skaffet selv. Det fine er at jeg samler meg erfaringer, er nøyaktig i min journalføring, opptatt av rettferdighet og at man ikke skal måtte være ressurssterk for å få hjelp. Det er det siste som inspirere, sånn at jeg nå tar alt selv. Det jeg virkelig hadde trengt, fins ikke, og bydelen skaffer ikke, det siste er byrokratisk og tull, fins ikke hjelp, skal den skaffes, det er lovhjemlet. Jeg kjemper litt for barna mine, men mye mer en prinsippsak, den har bare såvidt begynt, den er til fordel for de som ikke har samme ressurser enten de har autisme som meg eller noe annet. Bydelen vil "være koordinatro", men jeg syns ikke greit, vi trenger hjelp, vi kjenner behov, papirarbeid kan vi gjøre selv, det er ikke hjelp i papirer og ord, der er det jeg skal utfordre dem, ved å innkalle bydel med andre instanser, de skal få vise på møtet hva de kan tilby, eller mer som jeg tror det blir vise hva de ikke kan tilby. Jeg skal dokumentere urettferdigheten ved å være koordinator , kanskje er det der min inspirasjon ligger. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 En må jammen stå på selv når man har barn som sliter, du er jo kjempeflink og sterk. Hva med å ha helsesøster som koordinator? Ikke det at de har så mye erfaring.... 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. april 2013 Forfatter Skrevet 18. april 2013 Hei! Det var som sagt en tanke jeg ikke tenkte. Nå sitter jeg her med 4 nyinnkjøpte permer og de nye helselovene... Jeg vet ikke om jeg klarer å gi slipp nå, nå må jeg fullføre dette, nå er jeg så engasjert. Det må komme en koordinatorGud så jeg bøyer meg i støvet nå :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Du må ha mye energi, lykke til med jobben 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. april 2013 Forfatter Skrevet 18. april 2013 Hei! Takk :-) Jeg har ikke det. Jeg skulle søke på 40 % på biblioteket, klarer ikke noe annet nå enn å hjelpe mine barn. Men håper om noen mnd at jeg føler meg trygg og sikker nok i rollen til at livet igjen kan romme interesser. Energi? jeg har mye av den i rom uten ord, verden er et rom med ord, derfor blir jeg sliten, mer enn andre/ i vertfall de uten funksjonshemning 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.