Gå til innhold

Personlig assistent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trodde før jeg var mer hjelpetrengende enn jeg er.

Jeg erfarer nå at jeg klarer mer, selv om tempoet og fremgangsmåten er særegen.

Fordi jeg ikke har noen vansker med å snakke i telefon mer, snakket jeg i går med bydelsoverlegen, han var vennlig, selv om jeg var fortvilt, det gjorde meg glad.

Jeg fikk levere et brev til han i dag, tidlig kl 08.30 før møtet, der vår sak skulle opp, den handlet nemlig også om assistent. 

Som mor med autisme, med flere barn med autisme finner jeg det urimelig at vi ikke får noe mer hjelp. Jeg sa ikke det til han i telefon, jeg redegjorde skriftlig gjennom 7 sider for hvorfor jeg trengte en viss hjelp. Til hva, samt timer osv

Saken er at en sykepleier sa jeg ikke kunne være med på møtet, noe jeg da måtte akseptere, selv om jeg ikke forstår det. Det var bydelens ledere som var der, og de sitter der også for å spare penger, da er det kanskje kjekt og greit og ikke møte brukerne:-) (digresjon)

Jeg skal nå både kjempe for at jeg får hjelpen jeg trenger, og barna trenger, jeg er koordinatoren. og fordelene ved denne koordinatoren er at jeg står på brukernes side( mine barn) noe lovdata sier man bør. Og noe en sykepleier ikke klarer som bare snakker om at bydel så dårlig råd... Det virker nokså uprofesjonelt. 

Det blir spennende å se hvordan jeg når frem, jeg har mer ressurser enn både de og jeg trodde, og om det er oxytocin, så uansett hjelper det. Jeg skal streve mye i tiden som kommer, men det skal jeg likevel tåle og få til.

Skrevet

Hei!

Det blir spennende å se hvordan jeg når frem, jeg har mer ressurser enn både de og jeg trodde, og om det er oxytocin, så uansett hjelper det. Jeg skal streve mye i tiden som kommer, men det skal jeg likevel tåle og få til.

Lykke til, jeg heier på deg! :-)

Skrevet

Hei!

Tusen takk jeg tar det med meg videre, det er virkelig hyggelig å lese :-)

Jeg skal fortelle deg hvordan det går :-)

Skrevet

Hei!

Jeg trodde før jeg var mer hjelpetrengende enn jeg er.

.....

Så må jeg få heie på deg også. Jobbe jevnt og trutt, uansett opp-og nedturer, det gir resultater :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...