Gjest Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Jeg ble mor for 7 måneder siden og opplever å slite med tristhet og følelse av meningsløshet. Sørger over tapet av meg selv, barnet krever så utrolig mye, og min mann jobber så han har lite anledning til å hjelpe. Jeg føler jeg ikke har noen egenverdi lenger, bare svinner henn fysisk og psykisk mens jeg tar vare på datteren min, natt og dag. Sover ikke (datteren vår sliter med søvn og våkner 5-6 ganger hver natt), klarer ikke holde meg i fysisk form, og spiser usunt. Gråter mye og har på dårlige dager fantasier om å ta mitt eget liv. Angrer på at jeg fikk barn og føler meg mislykket som mor. Føler skam over å klandre barnet og mannen min for disse vonde følelsene. Hvor kan jeg søke hjelp? Føler meg ikke hørt av helsesøster og fastlege. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Hvis du har en fastlege som ikke tar dette alvorlig, bør du bytte fastlege. Du har en fødselsdepresjon og bør få et raskt tilbud om hjelp. I påvente av fastlegebytte, bør du (mis)bruke legevaktsordningen når de som skulle gitt deg rask hjelp ikke forstår hva du trenger. PS: Det er svært sjelden jeg anbefaler noen å bytte fastlege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.