Gjest Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Jeg har bestemt meg for å avslutte terapien, selv om jeg kanskje hadde bare et par mnd igjen.Trodde jeg i hvertfall. Jeg trodde jeg hadde kommet så langt at målet var nært. Men jeg har levd på en rosa sky og trodd at ting gikk bra. Jeg klarer ikke tanken på å skulle stole på noen mer, åpne meg og dumme meg ut. Reaksjonen jeg fikk idag tilsier dette og at jeg må trå varsomt. Hadde du klart å fortsette? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Hei! Jeg dummer meg ofte ut, glemmer det og fortsetter. Så ja jeg hadde fortsatt! 0 Siter
Gjest Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Hei! Jeg dummer meg ofte ut, glemmer det og fortsetter. Så ja jeg hadde fortsatt! Hadde du klart det om din behandler var sint på deg og lei av deg også? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Hei! Hvis sint på meg, ja. Min behandler sier ikke er sint på meg, men har ved et par anledninger vært meget tydelig i stemmen, det oppfatter jeg som sint, men akkurat da spurte jeg ikke for ble stille av forundring og tenkte hva skjer. Tror ikke lei av meg, men hvorfor tror du din behandler lei av deg, kanskje bare noe du føler og ikke egentlig sånn? Det må man være flinkere på å skille, mellom virkelighet og følelser. Men også, sinnafølelser kan være en god erfaring å ta med seg, tåle det, viktig å kunne :-) Ikke slutt, gå tilbake :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Hei! Hvis sint på meg, ja. Min behandler sier ikke er sint på meg, men har ved et par anledninger vært meget tydelig i stemmen, det oppfatter jeg som sint, men akkurat da spurte jeg ikke for ble stille av forundring og tenkte hva skjer. Tror ikke lei av meg, men hvorfor tror du din behandler lei av deg, kanskje bare noe du føler og ikke egentlig sånn? Det må man være flinkere på å skille, mellom virkelighet og følelser. Men også, sinnafølelser kan være en god erfaring å ta med seg, tåle det, viktig å kunne :-) Ikke slutt, gå tilbake :-) Jeg vet med 100 % sikkerhet at min behandler var/er sint og lei - det verste er at hn ikke hadde grunn til å bli det. Hn har også tatt fra meg muligheten til å fortsette med noe jeg likte og som gjorde noe positivt med hele meg. Hadde hn hatt grunn til det, ville det vært forståelig. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Jeg har bestemt meg for å avslutte terapien, selv om jeg kanskje hadde bare et par mnd igjen.Trodde jeg i hvertfall. Jeg trodde jeg hadde kommet så langt at målet var nært. Men jeg har levd på en rosa sky og trodd at ting gikk bra. Jeg klarer ikke tanken på å skulle stole på noen mer, åpne meg og dumme meg ut. Reaksjonen jeg fikk idag tilsier dette og at jeg må trå varsomt. Hadde du klart å fortsette?Ikke avslutt behandlingen ennå. Nå er du kanskje såret og skuffet. La det gå noen dager og få det på avstand først. Kanskje ser du litt annerledes på det da. Iallefall tror jeg det er viktig og først snakke med behandleren hvordan du reagerte. 0 Siter
Angustia1 Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Hadde du klart det om din behandler var sint på deg og lei av deg også? Hva definerer du som "sint på" og "lei av deg"? Tror dette er en sannhet med visse modifikasjoner 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 18. april 2013 Skrevet 18. april 2013 Hadde du klart å fortsette? Umulig å svare på sida du ikke sier noe konkret om hva som har skjedd. 0 Siter
laban Skrevet 19. april 2013 Skrevet 19. april 2013 Hn har også tatt fra meg muligheten til å fortsette med noe jeg likte og som gjorde noe positivt med hele meg. Jeg forstår ikke det der med at behandleren tar fra deg muligheten til å fortsette med hobbyen din (beklager hvis jeg misforstår). Det er vel bare du selv og evt. din aller nærmeste familie (og økonomien deres) som avgjør det? Behandlere kan anbefale, men det gjør de ut fra det inntrykket de får. De kan få feil oppfatning i farten, de kan være uoppmerksomme, de kan misforstå. Det kan forsåvidt du også - ikke gjør noe drastisk før saken er fullstendig belyst og oppklart. Jeg har selv en hobby som iblant tar en god del tid, men INGEN kan få meg til å slutte med den. Jeg har hatt småbarn, alvorlig syk mann, hardkjør på jobben osv. i det uendelige, uten å trappe ned på den. Dette fordi jeg vet at den gir meg krefter og overskudd, ikke tapper meg for det. For utenforstående kan dette sikkert virke rart, men det driter jeg i. Hvis du føler det tilsvarende og det ikke er noe jeg har misforstått - drit i det du også. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 19. april 2013 Skrevet 19. april 2013 Jeg har bestemt meg for å avslutte terapien, selv om jeg kanskje hadde bare et par mnd igjen.Trodde jeg i hvertfall. Jeg trodde jeg hadde kommet så langt at målet var nært. Men jeg har levd på en rosa sky og trodd at ting gikk bra. Jeg klarer ikke tanken på å skulle stole på noen mer, åpne meg og dumme meg ut. Reaksjonen jeg fikk idag tilsier dette og at jeg må trå varsomt. Hadde du klart å fortsette? Det er ikke mulig å svare på et slikt spørsmål når vi ikke vet hva det dreier seg om. Ingen behandlere har myndighet til å ta fra deg en fritidsinteresse. Du har hatt en god slike episoder tidligere hvor du har ville gi opp alt, så jeg har vel egentlig en misstanke om at også denne gangen er en overreaksjon. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 19. april 2013 Skrevet 19. april 2013 Jeg har selv en hobby som iblant tar en god del tid, men INGEN kan få meg til å slutte med den. Jeg har hatt småbarn, alvorlig syk mann, hardkjør på jobben osv. i det uendelige, uten å trappe ned på den. Dette fordi jeg vet at den gir meg krefter og overskudd, ikke tapper meg for det. For utenforstående kan dette sikkert virke rart, men det driter jeg i. Hvis du føler det tilsvarende og det ikke er noe jeg har misforstått - drit i det du også. *highfive* 0 Siter
frosken Skrevet 19. april 2013 Skrevet 19. april 2013 Jeg har bestemt meg for å avslutte terapien, selv om jeg kanskje hadde bare et par mnd igjen.Trodde jeg i hvertfall. Jeg trodde jeg hadde kommet så langt at målet var nært. Men jeg har levd på en rosa sky og trodd at ting gikk bra. Jeg klarer ikke tanken på å skulle stole på noen mer, åpne meg og dumme meg ut. Reaksjonen jeg fikk idag tilsier dette og at jeg må trå varsomt. Hadde du klart å fortsette? Jeg synes du skal tenke på alle de andre gangene du har ment og sagt det samme her på dol. Les evt. noen av de gamle trådene dine. Som regel mener du noe annet når det har gått noen dager. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. april 2013 Skrevet 20. april 2013 Jeg synes du skal tenke på alle de andre gangene du har ment og sagt det samme her på dol. Les evt. noen av de gamle trådene dine. Som regel mener du noe annet når det har gått noen dager. Det som plager meg er tanken på å tørre å være meg selv for en behandler jeg vet har negative følelser for meg. Jeg blir jo reservert.. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. april 2013 Skrevet 20. april 2013 Hvordan vet du vedkommende har negative følelser for deg? 0 Siter
frosken Skrevet 20. april 2013 Skrevet 20. april 2013 Det som plager meg er tanken på å tørre å være meg selv for en behandler jeg vet har negative følelser for meg. Jeg blir jo reservert.. Har du til enhver tid positive følelser for mennesker du kjenner eller ønsker at skal få til sine liv? Jeg har ikke det. Jeg kan ha mange ulike typer følelser i forhold til mennesker jeg kjenner. Det kan være et poeng å tillate (akseptere) andre å ha de følelsene de nå måtte ha i forhold til deg, enten det er irritasjon, sinne, medfølelse osv. osv. 0 Siter
frosken Skrevet 20. april 2013 Skrevet 20. april 2013 Hvordan vet du vedkommende har negative følelser for deg? Det kan jo godt hende at vedkommende også har negative følelser for hww. Hva så? Eller det kan være at vedkommende er likegyldig i forhold til hww, eller at vedkommende er ganske positiv. Hva så? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. april 2013 Skrevet 20. april 2013 Det kan jo godt hende at vedkommende også har negative følelser for hww. Hva så? Eller det kan være at vedkommende er likegyldig i forhold til hww, eller at vedkommende er ganske positiv. Hva så? Har ikke følelser noe å si når de skal hjelpe folk, er det det du mener? En viss interesse må vel være der om de skal hjelpe folk, forstår ikke helt hva du mener. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. april 2013 Skrevet 20. april 2013 Har du til enhver tid positive følelser for mennesker du kjenner eller ønsker at skal få til sine liv? Jeg har ikke det. Jeg kan ha mange ulike typer følelser i forhold til mennesker jeg kjenner. Det kan være et poeng å tillate (akseptere) andre å ha de følelsene de nå måtte ha i forhold til deg, enten det er irritasjon, sinne, medfølelse osv. osv. Et svært tankevekkende svar.... jeg måtte faktisk sette meg ned og kjenne etter. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. april 2013 Skrevet 20. april 2013 Har ikke følelser noe å si når de skal hjelpe folk, er det det du mener? En viss interesse må vel være der om de skal hjelpe folk, forstår ikke helt hva du mener. Les svaret hennes til meg - jeg antar det er det hun mener. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. april 2013 Skrevet 20. april 2013 Les svaret hennes til meg - jeg antar det er det hun mener. Ja det gir vel mening, man kan ikke til en hver tid ha positive følelser. Og det er jo bare følelser, et luftelement. Handlingene teller jo mer enn det man tenker og føler, sånn sett forstår jeg det vel. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.