Gå til innhold

Hjelp :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så fysisk og psykisk nedbrutt. Var hos legen i går, idag er han stengt. Jeg vet ikkr hvordan jeg skal klare dette :-(

Skrevet

Hei!

Kanskje du kan klare det bedre om du skriver her om tankene dine og det som er vanskelig?

Da har du jo også noen som kan svare deg inni mellom også slipper du føle deg så alene om det vonde.

Jeg er mye borte i dag, mye å ordne, men kan svare deg senere.

Håper du kan føle det litt bedre hvis du skriver, tror du det?

Jeg skulle ønsket jeg kunne hjulpet deg, virkelig!

Skrevet

Hei!

Kanskje du kan klare det bedre om du skriver her om tankene dine og det som er vanskelig?

Da har du jo også noen som kan svare deg inni mellom også slipper du føle deg så alene om det vonde.

Jeg er mye borte i dag, mye å ordne, men kan svare deg senere.

Håper du kan føle det litt bedre hvis du skriver, tror du det?

Jeg skulle ønsket jeg kunne hjulpet deg, virkelig!

Det rører meg at du vil hjelpe meg.. jeg vet bare ikke hva jeg skal si, tør ikke skrive for detaljert. Og så har jeg så store smerter og et høyt trykk samt er så kjørt at jeg knapt orker å skrive også. Men det gjør godt å vite at noen bryr seg, det er hjelp i det.

Skrevet

Du kommer gjennom dette denne gangen også.

Prøv å klarne huet ved å gå deg en lang tur, gjerne i skogen. Når du kommer hjem, tar du deg en lang, varm dusj eller et varmt bad. Prøv å hvile litt, sett på klassisk musikk og konsentrer deg om å puste med magen.

Enkle, og kanskje på grensa til banale forslag, men de fungerer hvis du går inn for det.

Skrevet

John Steinbeck er en av mine favorittforfattere.  I "Øst for eden" er det en mann som går gjennom en krise, men som er nødt til å holde ut for sine barns skyld.  Han får følgende råd (skrevet etter hukommelsen): "Nå skal du gå gjennom hver dag og late som om du er i live.  Det vil ta tid, men etter en stund vil du oppdage at det er sant."  Jeg har selv brukt den tankegangen når jeg en sjelden gang har vært nødt. 

Konsentrer deg om praktiske ting det er mulig å gjøre noe med, ikke grav deg ned i katastrofetanker om ting du ikke kan forandre.  Det er fullt lovlig å tenke "det der bryr jeg meg ikke om" eller "der tror jeg du tar feil", dersom noe(n) forsøker å dytte deg i feil retning. 

Skrevet

Det rører meg at du vil hjelpe meg.. jeg vet bare ikke hva jeg skal si, tør ikke skrive for detaljert. Og så har jeg så store smerter og et høyt trykk samt er så kjørt at jeg knapt orker å skrive også. Men det gjør godt å vite at noen bryr seg, det er hjelp i det.

Hei!

Hvordan er det med deg nå da?

Jeg kom hjem nå og tenkte jeg må sjekke, håper det går litt bedre?

Hvis du vil kan du opprette sånn privat samtale, da sendes du til min mail :-) noen andre gjorde det, da er det litt mer privat, ja hvis du ikke vil skrive for mye på forumet, noen ganger er det jo sånn at man ikke orker involvere for mange.

Jeg tenker i vertfall på deg!

stjernestøv
Skrevet

Madelenemie du skulle blitt psykiater, kanskje du skal satse på det når barna er større?

Skrevet

Madelenemie du skulle blitt psykiater, kanskje du skal satse på det når barna er større?

Hei :-)

Ja det hadde vært interessant.

:-) men jeg tror mange ville satt kaffen i halsen :-) ja for det er ganske mange fordommer/tanker/ideer om oss med autisme, noen er riktige , noen er temmelig rigide, for vi med autisme er jo akkurat like forskjellige som alle andre.

Jeg har alltid brydd meg om mennesker, følt med dem, når jeg har forstått. Forumet her inne har lært meg en hel del om mennesker, om å trå varsomt om å være romslig og lært meg mer å vise og gi omsorg. Det spennende er også for meg, hvor mye mennesker har lært meg, og ikke bøkene, men livet som sosial på nett. Ordene er skrevne men spontane og det blir til ekte liv.

Ja kanskje jeg skulle det :-) jeg vurderer noe i den retning, i vertfall noe å gjøre med mennesker som strever med psykiske lidelser, ikke fordi jeg anser meg som "så flink", men fordi jeg bryr meg på en måte som går utover 37,5 timers uke. Jeg kjenner mennesker treffer meg i hjertet og de treffer meg sterkere og sterkere og mer enn salamandere, det er rart!

Tusen takk for kommentaren, den betydde mye for meg!

stjernestøv
Skrevet

Du har så mye kunnskap om så mye, virkelig. Ja, du bør jobbe med noe som har med mennesker å gjøre, du er god på å forstå og forklare. Du er tydelig, det trenger folk som sliter psykisk.

Skrevet

Hei!

konkret tilbakemelding Takk :-)

Dette skulle nhd og min psykiater lest :-)

Men ja jeg er god på å forklare og jeg gjør mange ting, unntatt matematikk og biologi enkelt.

Kanskje handler det om at jeg er enkel og tenker enkelt, litt som et barn :-) men mest bryr jeg meg virkelig, og jeg kjenner forpliktelse og ansvar, jeg holder alltid løfter feks og inngår varige og forpliktende vennskapsforhold, jeg har tenkt en hel del på dette den siste tiden, og jeg lover ikke ting jeg ikke kan holde.

Det var hyggelig tilbakemelding å få, betyr mye for meg, tak :-)

stjernestøv
Skrevet

Bare hyggelig Madelenemie :)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Bare hyggelig Madelenemie :)

Ha en fin kveld!

Hei!

Kom på dette nå.

Følte at mitt avatar er så kjedelig, men jeg er jo forutsigbar som et puslespill :-)

Like enkel som et puslespill så kanskje skal jeg bare se det sånn.

Jeg tok vekk mine gode venn stor salamander, for tenkte "nå må være smart og ikke la alle som ikke bør vite hvem jeg er " litt sånn etter som jeg har skrevet såpass åpent om mange ting, så tenkte jeg "hva kan være min avatar, det ble puslespill. Ja og brikker bør komme på plass, sånn er jeg og det tror jeg på :-)

Så tenkte jeg på at kjedelig avatar, ikke bry, jeg er ikke så veldig avansert ;:-)

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Kom på dette nå.

Følte at mitt avatar er så kjedelig, men jeg er jo forutsigbar som et puslespill :-)

Like enkel som et puslespill så kanskje skal jeg bare se det sånn.

Jeg tok vekk mine gode venn stor salamander, for tenkte "nå må være smart og ikke la alle som ikke bør vite hvem jeg er " litt sånn etter som jeg har skrevet såpass åpent om mange ting, så tenkte jeg "hva kan være min avatar, det ble puslespill. Ja og brikker bør komme på plass, sånn er jeg og det tror jeg på :-)

Så tenkte jeg på at kjedelig avatar, ikke bry, jeg er ikke så veldig avansert ;:-)

Det er fint med forutsigbare folk, det er ikke kjedelig men bra. :)

Skrevet

Hei!

Hvordan er det med deg nå da?

Jeg kom hjem nå og tenkte jeg må sjekke, håper det går litt bedre?

Hvis du vil kan du opprette sånn privat samtale, da sendes du til min mail :-) noen andre gjorde det, da er det litt mer privat, ja hvis du ikke vil skrive for mye på forumet, noen ganger er det jo sånn at man ikke orker involvere for mange.

Jeg tenker i vertfall på deg!

Hei Madelenemie,

Tusen takk for ord som varmet. Du er snill :-)

Jeg har det bedre nå, var på legevakta og fikk smertestillende. Jeg har ikke ooolevd et så voldsomt trykk før. Jeg orker ikke skrive mer i kveld, jeg takker for svar til deg og alle andre som har svart i trådene mine.

God natt :-)

Skrevet

Hei Madelenemie,

Jeg har det bedre nå, var på legevakta og fikk smertestillende. Jeg har ikke ooolevd et så voldsomt trykk før. Jeg orker ikke skrive mer i kveld, jeg takker for svar til deg og alle andre som har svart i trådene mine.

Det var godt at det går bedre.  Har tenkt mye på deg i dag.

Skrevet

Kjære hww.... Kunne du gjøre minst EN ting for deg selv som du ville like? Noen ganger trenger man en time out fra hverdagslivet. Når jeg trenger slike time outer, så fyller jeg badekaret med godt og varmt vann. Jeg går i dusjen og tar på ansiktsskrubb, maske og kroppsskrubb før jeg setter meg i badevannet. I badekaret kan jeg enten ligge og lese, eller bare nyte det varme vannet (av og til tenner jeg telys langs kanten av badekaret også). Etter en slik badeseanse er jeg som et nytt menneske :)

Nå sliter ikke jeg psykisk, men jeg ser for meg at det å gjøre slike ting for seg selv er noe som kan hjelpe alle? Det er ikke alltid så mye som skal til for å kjenne seg iallefall _litt_ roligere :)

Klem

Skrevet

Hei Madelenemie,

Hei!

Godt å høre fra deg!!

Jeg er glad!

Ikke alltid man har gode råd, vil bare være der, bry seg og være medmenneske, kjenner som om sorgen er ens egen... vil ikke andre skal være fortvilt., fordi jeg bryr meg om andre og om deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...