spirrevipp Skrevet 25. april 2013 Forfatter Skrevet 25. april 2013 Første time.hos psyk idag og har begynt.på cipralex. Lurer på om det kan være depersonalisering men aner ikke. Er så vanskelig.å forklare også. Sterk angst. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. april 2013 Skrevet 25. april 2013 Første time.hos psyk idag og har begynt.på cipralex. Lurer på om det kan være depersonalisering men aner ikke. Er så vanskelig.å forklare også. Sterk angst. Og da forklarte du dette til vedkommende? 0 Siter
spirrevipp Skrevet 25. april 2013 Forfatter Skrevet 25. april 2013 Beklager, jeg HAR første time senere idag og skal prøve å forklare 0 Siter
stjernestøv Skrevet 25. april 2013 Skrevet 25. april 2013 Beklager, jeg HAR første time senere idag og skal prøve å forklare Det må du gjøre, dette høres ut som mer enn angst. Lykke til 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. april 2013 Skrevet 26. april 2013 Gikk det bra hos psykologen spirrevipp? 0 Siter
spirrevipp Skrevet 26. april 2013 Forfatter Skrevet 26. april 2013 Forsåvidt. Prøvde så.godt jeg kunne å forklare følelsen..vanskelig. Skal hvertfall tilbake neste uke. Håper hun kan finne ut hva det er.. Konstanterte at det var panikkangst inni der i allefall og at jeg ikke er psykotisk, men ikke noe mer. Om disse tankene og følelsene har jeg ikke fått vite noe enda. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. april 2013 Skrevet 26. april 2013 Du kan jo prøve å skrive ned følelsene og gi det til henne? Det er jo mye som er nettopp det, følelser og tanker og det er ikke psykotisk 0 Siter
spirrevipp Skrevet 26. april 2013 Forfatter Skrevet 26. april 2013 Kjenner meg meget igjen i hva andre skriver om erfaringer med depersonalisering. Beskriver det bedre enn jeg klarer. Nevnte det, men hun har ikke sagt noe rundt det enda. Takk skal du ha 0 Siter
stjernestøv Skrevet 26. april 2013 Skrevet 26. april 2013 Kjenner meg meget igjen i hva andre skriver om erfaringer med depersonalisering. Beskriver det bedre enn jeg klarer. Nevnte det, men hun har ikke sagt noe rundt det enda. Takk skal du ha Bare hyggelig Jeg vet ikke hva depersonalisering er, bra du nevnte det for hun har sikkert peiling. 0 Siter
spirrevipp Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Skrevet 2. mai 2013 Etter 15dager på cipralex går det mye bedre. Har andre psyk.time idag. Har funnet mye stoff om depersonalisering og den typen 'transe' som visstnok også kan gi sterke ekistensielle spørsmål. Virker veldig som noe sånt. Er mer meg selv enn jeg har vært de siste 6-7 ukene og ser fremover selvom det er vanskelig til tider. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. mai 2013 Skrevet 2. mai 2013 Er bra du er mer deg selv nå da, og håper psykologen forstår noe av dette og kan hjelpe deg 0 Siter
joasun93 Skrevet 26. oktober 2014 Skrevet 26. oktober 2014 Hei, vet dette er en gammel post, men kjenner meg til punkt og prikke hvordan jeg har det selv, dritt lei... Hvordan gikk det med deg til slutt? 0 Siter
spirrevipp Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 Hei Har nettopp hatt litt tankekjør igjen ang. dette etter en periode med nedstemthet, og fikk beskjed om å starte cipralex igjen. Etter knappe 10 dager merker jeg positiv forskjell og tankekjøret er mindre. Har ikke brutt ut i depersonalisering denne gangen, håper det holder seg slik. Hvordan arter det seg for deg? 0 Siter
Caylee Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Hva er egentlig delpersonalisering sånn eksakt? Er det at man "blir" forskjellige personer, har jeg skjønt det riktig? to psykiatere trodde jeg hadde det (selvom det er definitivt ikke er riktig). har aldri hørt det siden. 0 Siter
joasun93 Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 For noen måneder siden ble jeg utsatt for en traumatisk hendelse. Slitt med angst, depresjoner, uvirkelighetsfølelse, eksistens angst, mye skremmende tanker osv... Er nettopp komt ut av uvirkelighetsfølelsen for en uke siden, men tankene er de samme, er dette virkelig? Hvordan kan jeg vite at ting er virkelig og jeg ikke hallisunerer? Sliter med mye tanker og spørsmål og hvordan jeg kan vite hva som er virkelig. (Har aldri hallisunert noen, ikke som jeg vet om ihvertfall). Blitt veldig filosofisk ut av dette, alltid vært filosofisk, men ikke så mye som nå... Men klarte å få svar på eksistensielle spørsmål på en måte faktisk, hadde aldri trodd det hehe men har ikke gått på noen medisiner. Går til psykolog en gang i uken. Noen tips? 0 Siter
joasun93 Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Når jeg hadde den uvirkelighetsfølelsen, var det veldig mye tanker som, hvordan kan jeg være her, ser andre verden som meg (ut igjennom øynene), hvordan kan folk leve uten å tenke over slike spørsmål, osv... Er nesten som å våkne etter 21 år 0 Siter
spirrevipp Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 Hva er egentlig delpersonalisering sånn eksakt? Er det at man "blir" forskjellige personer, har jeg skjønt det riktig? to psykiatere trodde jeg hadde det (selvom det er definitivt ikke er riktig). har aldri hørt det siden. Les første innlegget jeg skrev i denne tråden, slik var det for meg. Fryktelig Ikke flere personligheter, bare akkurat som om hodet "flyter ut", og man tenker på en helt annen måte. En annen dimensjon på en måte. 0 Siter
spirrevipp Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 Når jeg hadde den uvirkelighetsfølelsen, var det veldig mye tanker som, hvordan kan jeg være her, ser andre verden som meg (ut igjennom øynene), hvordan kan folk leve uten å tenke over slike spørsmål, osv... Er nesten som å våkne etter 21 år Samme som meg, men kom ikke ut av det på egen hånd. Virker som cipralex hjelper meg. Jeg "selvdiagnostiserte meg" vha internett, psykologen jeg gikk til hadde aldri hørt om det. Sluttet da jeg ble bedre av medisiner, fikk ikke noe ut av å gå dit når hun ikke visste hva det var. De tankene er helt forferdelige. Jeg hadde konstant angstnivå på 10/10, raser ned i velt, sover ikke, fungerer ikke. Derfor jeg var redd for å falle tilbake denne gangen, er gravid :-( Går det bedre med deg nå? 0 Siter
spirrevipp Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Skrevet 27. oktober 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=878534&page=1 Les gjerne hele denne, kjenner du deg igjen?? Er så rart å prate med noen som har vært borti det samme, for jeg trodde jeg var helt alene, noe som forsterket angsten ytterligere 0 Siter
joasun93 Skrevet 27. oktober 2014 Skrevet 27. oktober 2014 Sliter du med eksitensiell angst enda? Har du tatt blodprøver, for å sjekke at det er normalt? Men de tanken har jeg aldri hatt før jeg fikk den uvirkelighetsfølelsen, den får deg til å "våkne" på en måte. Veldig spesiell følelse, jeg hadde den pga. Traumer. Men sånn som eksistensielle angst er ikke noe jeg får angst for lengre eller tenker på lengre, har på en måte funne mine svar. Jeg er her fordi jeg ønsker å være her, ble født av min mor, flyttet og bosatt i Bergen. Bedre svar enn det får man ikke. Men jeg sluttet å få angst ut av den uvirkelighetsfølelsen, gadd bare ikke rett og slett. Den uvirkelighetsfølelsen fikk meg til at jeg skulle vite alt.. Hehe Men det som plager meg er det at hvordan kan jeg vite det jeg ser, ser andre personer og? Ser de dønn det samme som meg, hva om jeg hallisunerer alt? Hvordan kan jeg vite om jeg hallisunerer ting? Aldri tenkt over det før, og nå e det tankekjør konstant... Noen tips til de tankene? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.