Gå til innhold

Er så redd. derealisasjon/depersonalisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men tanker er bare tanker, og ikke tro alltid på tankene, og aldri få angst av tanker, det er som om å være redd for seg selv. Tanker er bare tanker.

Hvis du ikke vill ha tankene, skriv de ned på en lapp også river du den og hiver den i bosset. Fin ting å gjøre.

Skrevet

Jeg har hatt lav B12 begge gangene jeg har slitt med det, og vært nedstemt over en periode før det bryter ut.

Nå slet jeg for et par uker siden med mest angst for angsten, og bl.a de tankene du nevner ovenfor. Tankekjøret forsvant etterhvert som jeg begynte på antidepressiva igjen. Det er jo ikke ideelt, syns jeg. For min del handler det vel om å være ovenpå i humør, ha nok baller i.luften og ikke så mye tid til å tenke og gruble.

Dessverre er jeg i en sånn periode med jobb og studier og fysiske plager pga graviditet at jeg er nedstemt, kjeder meg og er ensom. Derfor kom dette tilbake nå.

Jeg vet bare at uten medisiner, måtte jeg kommet meg ovenpå på en annen måte. Akkurat nå klarer jeg ikke det, da jeg hverken har energi eller fysisk mulighet til å trene, ha det gøy osv. Kroppen setter begrensninger for meg nå, derfor følte jeg at medisiner var min utvei igjen nå før det var for sent.

Hva sier behandleren din? Er h*n klar over hva du sliter med av tanker og hva sier h*n om det? Som sagt hadde ikke min snøring da jeg slet med dette i 2013.

Skrevet

Alle mennesker er forskjellig på hvordan man takler ting, men vill alltid finne noen som har vært igjenom nesten det samme som en annen. Ja, hun skjønner meg ja :) har PTSD diagnosen.

Men det jeg har funnet ut av selv da, er det at jeg ikke stoler på sansene mine lengre, pga de har lurt meg så mange ganger i det siste, f.eks angst av å sitte på med noen i en bil. (Det er jo ikke farlig), og den uvirkelighetsfølelsen min kom som følge av at jeg skulle vært død, og gå rundt med en uvirkelighetsfølelse og ikke skjønne hvordan folk kan se meg, når jeg ikke føler jeg selv er tilstede, så blir man mind fucked!! Derfor jeg på en måte ikke stoler på sansene mine lengre. Men med tid blir alt bra :) og jeg har aldri sett på medisin som en løsning, holder egentlig bare problemet vekke for en stund da, og når du slutter kan problemet være løst eller det e på an igjen..

Skrevet

Men en god tanke er, hva om alt faktisk er uvirkelig?? Ka då?

Skrevet

Hvis du vill kan du ligge meg til på facebook, eg har funnet svaret alt. Ganske logiskt egentlig :)

Skrevet

Blir for mye å skrive her på innleget, fram og tilbake :P

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, det som hjalp veldig for meg var å snakke med en filosof, snakket med han i 1 1/2 time, etter det har jeg ikke hatt tankekjør :D!!! Uten tankekjør på en uke, hehe :P

Skrevet

Hei. Ble veldig glad for at du ble kvitt problemet :) Jeg har samme problem som du hadde. Startet igår tidlig helt sån plutselig. Fikk det inatt også, det varte i over 5 timer :/

• 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
dankristianbravo
Skrevet

I rundt 5 uker har jeg slitt med en sterk følelse av uvirkelighet og plages med altfor store eksistensielle spørsmål jeg ikke finner svar på. Har mer eller mindre konstant angst, og alt går i en ond sirkel. Om jeg skulle finne på å falle tilbake til normalen, tar jeg meg i det med engang og tankene kommer tilbake.

Det resulterer jo også at jeg bli redd for å gjøre visse ting, f.eks gå på jobb, ettersom jeg har hatt x antall timer der med uvirkelighetsfølelse og tunge tanker.

Når jeg våkner ( forøvrig veldig tidlig hver morgen) begynner det rett på. Hvem er jeg, hvordan har det seg at jeg eksisterer, hvordan kan jeg vite at andre mennesker er på samme måte som meg (f.eks at jeg ser ut fra min kropp, gjør andre det eller dr det bare meg) hvorfor er det ingen andre som sliter med dette, men lever livet uten disse tankene.

Er ekstremt ille når jeg står opp og jeg er også livredd for å legge meg og ikke klare.å holde tankene i sjakk.

Dette resulterer i sterkere angst og angst for angsten, angst for å aldri bli kvitt tankene og angst for å ikke klare å takle det.

Fortalte fastlegen forrige mandag at jeg sliter med uvirkelighetsfølelse, men jeg vet ikke om det er det jeg gjør?? Klarer ikke helt.å forklare. Fikk cipralex (eller..samme virkestoff) og tok blodprøve.

Det er som jeg sliter med å takle at jeg er meg. Fordi jeg ikke forstår hvordan det kan ha seg at vi i det hele tatt eksisterer.

Slitsomt..er redd for å bli klin gal. Er så redd. Hele tiden.

hei har det samme, er du her ?

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å ha b12 mangel ved derealisjon?

Og er det andre måter å teste b12 mangel på enn ved blodprøve?

Anonymous poster hash: 14e06...0f8
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å ha b12 mangel ved derealisjon? Og er det andre måter å teste b12 mangel på enn ved blodprøve? Anonymous poster hash: 14e06...0f8

Aner ikke.

Du må ta bldprøve.

Anonymous poster hash: b43b0...327

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...