Gå til innhold

Hvordan benytte hjelpen best mulig?

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg fikk nettopp avslag på henvisning til psykiatrisk poliklinikk, og tenker da at jeg må benytte meg av de ressursene jeg har rundt meg fra før av.

Jeg har en psykiatrisk sykepleier i kommunen, en flott fastlege, og et etablert samarbeid med senter mot incest og seksuelle overgrep. Da tenker jeg at jeg må få mest mulig ut av det, 

Jeg har et sammensatt sykdomsbilde, med stor fremgang de siste årene. Mye grunnet gode rammer rundt meg og god effekt av medisiner. Diagnosen har vel ikke så mye å si for hvordan man føler seg - men det er PTSD og uspesifisert langvarig psykose.

Så lurer dere kanskje på hva jeg vil ha hjelp til. Det er vanskelig å forklare. Men jeg føler meg så tom, og urolig. Jeg har mange tanker som jeg sliter med å sortere, mange følelser rundt overgrepene som sliter i meg og ødelegger samlivet med mannen min. Jeg blir bare så sliten av å tenke og føle.....

Hva tenker dere om en samtale i uka med psyk.sykepleier, en samtale i uka på smiso og den obligatoriske turen til legen hver tiende dag for depotsprøyte? Høres det ut som en god plan?

.

Skrevet

Jeg fikk nettopp avslag på henvisning til psykiatrisk poliklinikk, og tenker da at jeg må benytte meg av de ressursene jeg har rundt meg fra før av.

Jeg har en psykiatrisk sykepleier i kommunen, en flott fastlege, og et etablert samarbeid med senter mot incest og seksuelle overgrep. Da tenker jeg at jeg må få mest mulig ut av det, 

Jeg har et sammensatt sykdomsbilde, med stor fremgang de siste årene. Mye grunnet gode rammer rundt meg og god effekt av medisiner. Diagnosen har vel ikke så mye å si for hvordan man føler seg - men det er PTSD og uspesifisert langvarig psykose.

Så lurer dere kanskje på hva jeg vil ha hjelp til. Det er vanskelig å forklare. Men jeg føler meg så tom, og urolig. Jeg har mange tanker som jeg sliter med å sortere, mange følelser rundt overgrepene som sliter i meg og ødelegger samlivet med mannen min. Jeg blir bare så sliten av å tenke og føle.....

Hva tenker dere om en samtale i uka med psyk.sykepleier, en samtale i uka på smiso og den obligatoriske turen til legen hver tiende dag for depotsprøyte? Høres det ut som en god plan?

.

Jeg synes det høres som en god plan.

Når det gjelder utfordringene med å sortere og å bearbeide følelsene rundt overgrepene og det faktum at du har diagnosen PTSD, så får jeg en assosiasjon. Det er langt fra sikkert at det har relevans for deg og din problemstilling, men jeg kom til å tenke på et behandlingstilbud jeg har hørt om og det er Traumebehandling på Modum bad. De har avdeling også i Oslo.

Når jeg leser det du skriver får jeg inntrykket av at du bruker dine muligheter så konstruktivt som mulig og det står det virkelig respekt av!

Lykke til :o)

Skrevet

.

Beklager smilefjeset...det skulle vært et skikkelig smil! :)

Skrevet

Hei Løvetann,

Det kan godt være en god plan. Om dette er nytt område å prate om, så er det kanskje en tøff plan. Du vet best selv om du får reaksjoner, sinne etter annet etter slike samtaler. Det er bra med hyppige samtaler, samtidig må du legge merke til om dagene etterpå gir for mye reaksjoner og om du orker to samtaler i uken.  

xxløvetannxx
Skrevet

Takk for svar begge to  :)

Jeg vet ikke enda om jeg kommer til å takle såpass mye samtaler, men nå er jeg jo i den heldige situasjonen at jeg kan regulere det helt selv. Psykepleieren er veldig fleksibel, og jeg velger selv om jeg vil ha en eller to samtaler i uka, eller om jeg vil bare ha en telefonsamtale en gang i blant  :) Og smiso er jo helt på egen vilje og eget initiativ.

Det eneste jeg ikke regulerer selv her, er legebesøkene. Men det er jo for en god sak da. Jeg må jo holde meg frisk for familien min  :)

Skal ha samtale med legen min i morgen, angående en plagsom jobbsituasjon (tiltak gjennom nav). Det plager meg også, at jeg ikke er motivert til å gå på en jobb som overhodet ikke har utartet seg slik jeg ble forespeilet at den skulle være. Men, igjen - psykepleieren skal hjelpe meg gjennom det, og står ved min side, så jeg slipper å kjempe not "systemet" alene  ;)

Skrevet

Det høres bra ut :)

Får bare ønske deg lykke til.

Skrevet

Lykke til fra meg også. Glad for at du har et så bra apparat rundt deg selv om du fikk avslag fra psyk. poliklinikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...