Gjest Anonym bruker Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 Jeg føler at det er som ikke er som det skal være med meg. Jeg føler meg så annerledes enn alle andre. Jeg blir fort usikker, og er redd for å være til bry for folk. Jeg er alltid trøtt (legger meg kl. 21 og står opp 06.30) og er likevel trøtt når jeg våkner. Jeg kan våkne midt på natten uten noe som helt grunn, kanskje av at mannen min snur seg, og da bruker jeg mange timer (som oftest) på og sovne igjen. Sover ofte dårlig, vanskelig med å få sove. Føler meg alltid tom på en måte. Jeg er samboer og har to barn, det krever sitt, og når middag og eventuelt litt klesvask er gjort er jeg HELT ferdig. Jeg blir veldig fort irritert og kjefter uten noe som helt forvarsel. Alt bare irriterer meg. Jeg liker ikke at f.eks samboeren min ser på meg som lat, men jeg har ikke energi i det hele tatt. Jeg fungerer greit i jobben, men da er det tomt. Jeg er veldig opptatt av å ha kontroll, noe som sliter veldig på meg, jeg kan ikke forklare hvorfor jeg må det, men jeg klikker om det skjer noe som jeg ikke forutså. Så plutselig forandring i planer er ikke helt min greie, selv om jeg kan tenke at de nye planene sikkert er bedre, så klarer jeg det ikke. Jeg må gjøre og handle slik vi har planlagt. Da er dagen ødelagt. Jeg smiler veldig sjeldent, noe samboeren min stadig påpeker. Men jeg føler ikke noen grunn til å smile, jeg vet ikke helt hva jeg føler. Hvis jeg skal beskrive følelsen min så er det med et ord: SVART! Jeg har noen perioder hvor jeg får gjort ting, men da er det veldig overdrevet! Og jeg er helt sykt sliten etterpå. Jeg syns det er veldig vanskelig og ha det slik. Jeg skulle så gjerne hatt mer energi. Min bestefar har nylig fått en bipolar diagnose, og det var etter dette jeg begynte og lese litt og det er mye som stemmer. Er jeg helt på jordet, eller burde jeg ta tak i dette? Jeg vil nødig reise til legen og føle at jeg ikke har noen "sak". Håper på svar :-) Hilsen Mamma som ønsker energi. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. april 2013 Skrevet 23. april 2013 Dette er absolutt en god grunn til å oppsøke fastlegen. Det kan være en depresjon, og da kan fastlegen gi deg god hjelp. Det kan også være noe annet evt noe som trenger diagnostikk og behandling hos en spesialist. Uansett: Ring for timebestilling hos fastlegen allerede i morgen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.