Gå til innhold

Fraværende-ikke dagdrømming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har endel hallusinasjoner for tida, greit nok, de er jeg vant til.

Det jeg ikke er vant til er når jeg plutselig kobler helt ut, jeg er tilstede fysisk, men psykisk faller jeg helt ut. I samtaler er jeg plutselig "borte", får ikke med meg noe av det som blir sagt.

Dette er ikke som dagdrømmingen, dette er ekkelt når jeg plutselig er tilbake i denne verden...Kobler helt ut.

Før har jeg klart å ha disse "borteperiodene" for meg selv, men seinest igår ble jeg gjort oppmerksom på at jeg faller heelt ut ganske mye...Litt fokus på det som det snakkes om, og deretter er jeg borte igjen..

Jeg kan starte kjøringen hjemme, jeg vet hvor jeg skal, men jeg husker ikke bilturen, bortsett fra eventuelle hallusinasjoner på den turen...dette skjer ikke hver gang jeg er ute da.. jeg parkerer bilen og går veldig mye for tida, da jeg ikke ønsker utsette andre for fare hvis jeg er ustabil.

Alle dagene svever i ett, husker lite av dagene som går...verden går i bølger, vanskelig å forklare...

Er det vanlig å ha det sånn?

stjernestøv
Skrevet

Det er vel vanlig å ha det sånn hvis du er psykotisk, virker som du er det. Tar du medisiner?

Skrevet

Takk for svar.

Står på flere medisiner for Bipolariteten min,

Men regner med at du mener Antipsykotika.

Jeg står på Zyprexa 10mg

stjernestøv
Skrevet

Ja mente AP, du kan jo ta dette opp med behandleren din. Sliter med noe av det samme selv, da gjelder det å ta grep før det går for langt :)

Å være bevisst på det er et veldig godt tegn.

Skrevet

Jeg hadde ikke visst hvor ille det var/er hadde det ikke vært for denne personen som påpekte det igår.

Men har kjent på dette i hele dag, det er ikke blitt noe bedre, snarere tvert imot.

Nesten sånn uvirkelighetsfølelse, bomull, hjernedød...aner ikke åssen jeg skal beskrive det.

Trur du det kan være for høy dose Zyprexa?

Var ikke sånn før jeg økte fra 5mg til 10mg - eller er det bare et utbrudd av psykdommen tro?

stjernestøv
Skrevet

Du har jo fått svar fra nhd og det var ikke medisinen som gjør deg slik, men selv har jeg tenkt at man kan bli psykotisk av AP.

Skrevet

Hei,

Vet man kan bli psykotisk av AP - jeg ble det av Abilify :(

stjernestøv
Skrevet

Hei,

Vet man kan bli psykotisk av AP - jeg ble det av Abilify :(

Oi, da er mine antagelser rett <_<

Best å ikke ta for mye sånt, holde seg til minst mulig.

Skrevet

Jupp, det er jo det som er meninga - bruke minst mulig, men nok til at det hjelper mot det en tar det for.

Jeg skal be om økning av Zyprexaen, bare for å få roet ned denne uvirkeligheta og hallusinasjonene.

Jeg får med en annen person også som kan hjelpe meg forklare problemene jeg har for tida.

stjernestøv
Skrevet

Ikke alltid lett å forklare selv, så bra du har en person som kan bli med deg. Lykke til :)

Skrevet

Ikke alltid lett å forklare selv, så bra du har en person som kan bli med deg. Lykke til :)

Tusen takk - jeg håper jeg får til å forklare, det er ikke sånn at jeg virkelig ønsker øke medisinen, men innser at dette ikke nødvendigvis løser seg på egen hånd..at jeg trenger drahjelp til det

stjernestøv
Skrevet

Tusen takk - jeg håper jeg får til å forklare, det er ikke sånn at jeg virkelig ønsker øke medisinen, men innser at dette ikke nødvendigvis løser seg på egen hånd..at jeg trenger drahjelp til det

Det er bra du ser dette selv og vil gjøre noe med det, psykose Helvete er ikke noe å trakte etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...