Gå til innhold

Er jeg utakknemlig..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min far arvet endel hundre tusen etter mora si. I lengre tid har han "forberedt" meg på at jeg kommer til å bli tilgodesett når han får pengene..

Min far er meget velstående og har "alt". Jeg har stor. i gjeld og sliter med å få det til å gå rundt. ( Selv om jeg aldri klager.) Har aldri fått noen støtte fra foreldrene mine til utdannelse eller etablering. ( Til motsetning til min eldste søster.)

I dag fikk jeg penger fra min far.. 25 000 kr.. Synes ikke dette var så særlig mye, spessielt ikke når han har pratet så mye om pengene som jeg kan forvente å få..

Er jeg utakknemlig..? Det er jo penger det også selvsagt..

Anonymous poster hash: 86934...af1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391738-er-jeg-utakknemlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min far arvet endel hundre tusen etter mora si. I lengre tid har han "forberedt" meg på at jeg kommer til å bli tilgodesett når han får pengene..

Min far er meget velstående og har "alt". Jeg har stor. i gjeld og sliter med å få det til å gå rundt. ( Selv om jeg aldri klager.) Har aldri fått noen støtte fra foreldrene mine til utdannelse eller etablering. ( Til motsetning til min eldste søster.)

I dag fikk jeg penger fra min far.. 25 000 kr.. Synes ikke dette var så særlig mye, spessielt ikke når han har pratet så mye om pengene som jeg kan forvente å få..

Utakknemmlig er kanskje ikke ordet (jeg regner med at du takket pent?), men etter min mening er det underlig at du føler en rettmessighet til penger som ikke er dine. Det er din far som har arvet, og følgelig gjør han som han vil med pengene.

Det jeg kanskje syns var dumt av han var å forberedte deg på at du vil bli tilgodesett, og syns at han burde vært mer konkret mht beløp når han snakket om dette. Jeg syns også det er dumt av han å favorisere ett barn framfor et annet gjennom oppvekst og utdannelsesforløp.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391738-er-jeg-utakknemlig/#findComment-3470581
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har tydeligvis forventet mer penger enn det han ga deg. Det er dumt at han var såpass uklar med hvor mye penger du skulle få.

Men det er hans penger, hans arv. Og hadde det vært meg så hadde jeg blitt glad og takknemlig uansett sum. 25000 er faktisk en del penger, spesielt om man har lite av dem fra før.

En av de eldre i familien min med en penger så høytydelig at vi nå kunne vente oss en god del penger, og hun ba oss komme få dager etter.

Vi fikk 5000 kr, vi hadde nok også trodd at vi skulle få litt mer, men innså i løpet av få sekunder at en gave er en gave, og for denne gamle damen er 5000 kr mye penger. Vi ble veldig glade og unnet oss noe vi ellers ikke hadde hatt råd til.

Jeg synes du skal være glad for pengene. Jeg tar i mot 25000 når som helst.

Anonymous poster hash: 7e545...81b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391738-er-jeg-utakknemlig/#findComment-3470586
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...