Gå til innhold

Varige rykninger pga trilafon + tillegsspørsmål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet med trilafon før påske pga rykninger rundt munnen selv på 2 mg. Etter at jeg sluttet helt har jeg blitt verre, merker det selv også at det rykker, i tillegg får jeg kommentarer fra andre. Dette er ikke noe morsomt akkurat.

Er det noe håp om at jeg kan bli bedre/bra av dette?Finnes det noen behandling for det?

Når man slutter med AP, hvor lang tid vil det ta før evt psykiske symptomer oppstår igjen? Det går veldig bra enda. Kan jeg håpe på at dette vil vare? Jeg har gått lenge i (meta) kognitiv terapi og anvender denne når jeg igjenkjenner symptomer. Jeg har så langt greid å holde hodet \"på rette plass\" vhja dette og å holde fast ved livet her og nå. Jeg har hatt psykosesymptomer tidligere, men kanskje dette nå er fortid? Kan man kurere psykosesymptomer vhja kognitiv terapi? Noen erfaring?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

(Meta)kognitiv terapi vil hos noen kunne holde vrangforestillinger og hallusinasjoner borte evt at de er der uten å få følger for livskvalitet og funksjon. Dette gjelder dessverre ikke alle. Om sykdommen er aktiv, kommer tilbakefall vanligvis før det har gått et halvt år når en brukte tabletter. Opp til et år om en brukte depot. Rykningene kan være tardive dyskinesier. Det bør vurderes \"live\" av en psykiater. Mer kan jeg dessverre ikke si om det.

Skrevet

(Meta)kognitiv terapi vil hos noen kunne holde vrangforestillinger og hallusinasjoner borte evt at de er der uten å få følger for livskvalitet og funksjon. Dette gjelder dessverre ikke alle. Om sykdommen er aktiv, kommer tilbakefall vanligvis før det har gått et halvt år når en brukte tabletter. Opp til et år om en brukte depot. Rykningene kan være tardive dyskinesier. Det bør vurderes \"live\" av en psykiater. Mer kan jeg dessverre ikke si om det.

Tusen takk for svar. Skal ta det opp med behandler. Kanskje vente i en måned til og se om rykningene blir bedre/bra? Eller er dette dumt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...