Gå til innhold

Fikk du influensa denne sesongen?

30 stemmer

1. 1. Tok du vaksine og fikk du influensa i sesongen 2012-2013?

• Jeg tok vaksine og fikk ikke influensa
      1
    • Jeg tok vaksine og ble likevel smittet
      1
    • Jeg tok IKKE vaksine og ble heller ikke smittet av influensa
      24
    • Jeg tok IKKE vaksine og fikk influensa
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved influensa så blir man plutselig syk, og man får ofte ledd- og muskelsmerter.

Forkjølelse er vanligvis mildere, og kommer mer gradvis.

Skrevet

Jeg vet aldri når jeg har influensa og når jeg bare er forkjølet. Visste heller ikke at det hadde vært influensasesong eller at den nå var over!

NÅr man er kraftig forkjølet, er det lett å tro det er influensa... men når man har influensa verker det i hele kroppen og man blir sliten av absolutt alt, orker ingenting... og bør helst holde senga. Feberen er gjerne høy og, men ikke nødvendigvis. Når man er forkjølet er man gjerne veldig dårlig, men man er som oftest oppegående.

Skrevet

Jeg vet aldri når jeg har influensa og når jeg bare er forkjølet. Visste heller ikke at det hadde vært influensasesong eller at den nå var over!

Da tror jeg neppe du har hatt influensa? Mest sannsynlig har jeg hatt det bare en gang i mitt liv -da jeg var i åtte-tiårsalderen. Har aldri vært så syk noen gang senere, og husker denne syka som helt forferdelig.... - og det er over tredve år siden ;)

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at influensa alltid er verre enn en meget kraftig forkjølelse.

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at influensa alltid er verre enn en meget kraftig forkjølelse.

Ok! Jeg var sikkert så dårlig den gangen at jeg er immun for resten av livet :P

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt influensa på så lenge jeg kan huske.

Anonymous poster hash: 9a4b7...cd6
tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg ble vaksinert, men fikk likevel influensa, type A, som visstnok er verst. Vet ikke om det var svin, eller "vanlig" influensa A.

Ble kjempedårlig, og ville helt sikkert blitt enda dårligere, dersom jeg ikke hadde vært vaksinert. Takk & pris at jeg gjorde det! Hjalp også da jeg fikk Tamiflu, ble raskt en del bedre.

Blir aldri syk av vaksiner, og kommer til å la meg vaksinere hvert år. Legen min sa det var spesielt i år, at mange hadde blitt syke selv om de var vaksinert.

tzatziki1365380058
Skrevet

NÅr man er kraftig forkjølet, er det lett å tro det er influensa... men når man har influensa verker det i hele kroppen og man blir sliten av absolutt alt, orker ingenting... og bør helst holde senga. Feberen er gjerne høy og, men ikke nødvendigvis. Når man er forkjølet er man gjerne veldig dårlig, men man er som oftest oppegående.

Jeg har hatt influensa noen ganger, og jeg begriper ikke at sykdommene sammenliknes en gang. Når jeg er forkøla, er jeg pottetett i hele hodet, øyne  renner så jeg ikke kan vise meg, nesa renner, og jeg hoster og nyser konstant. Forekjølelsen kommer snikende over et par dager, begynner gjerne med halsonde, også blir jeg verre og verre. Har lett feber. 

Influensa kommer som kastet på meg, med tørrhoste, muskelsmerter og høy feber. Øyne og nese renner ikke, halsvondt kan forekomme, men lite påfallende. Sykdommer kommer IKKE snikende, og blir bare rådårlig med en gang.  Allmenntilstanden blir dårlig, og jeg er slapp i noen uker etter at jeg har blitt feberfri.

Er jeg helt uvanlig, eller forveksles bare sykdommene fordi mange aldri har hatt influensa, og derfor ikke kjenner forskjellen?

Skrevet

tzatziki: Forskjellene er ganske individuelle. Noen har influensa uten å bli så dårlig, andre blir veldig dårlig av forkjølelse også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...