Gå til innhold

besøk av journalister

Anbefalte innlegg

Krever Minecraft en PC med spesielt stort minne?

Hvilken alder passer dette spillet for?

13-åringen og vennene hans spiller det på helt standard laptop. Det er kanskje ikke optimalt og han klager av og til over hakking (eller lagging som det heter på tenåringsspråket ;)  men stort sett fungerer det greit.

Det er virkelig et fantastisk spill, godt både for kreativitet og samarbeid. Litt datakunnskaper snikes også inn, og ofte foregår chattingen på engelsk.

Enig med Madelenemie i at det passer for alle fra 6 til 100.  13-åringen har spilt det siden det kom i 2010, og er fortsatt like ivrig.  

I starten var det nok å rusle rundt i Minecraftverdenen og bygge seg et enkelt hus som ly for nattemørket og dets skapninger.   Nå bygges det flotte byggverk, og det er stadig nye prosjekter på gang.  

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

20

• Mirabell

5

• Togli

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Har vel knapt hørt om minecraft jeg :P Trodde først det var snakk om det lille spillet man fikk på windows i starten? Det het noe med "miner......"  man skulle unngå å klikke på en rute med mine under. Hadde dilla på det spillet for endel år siden :P

Skjønner nå at det er noe helt annet :P

Har vel knapt hørt om minecraft jeg  :P Trodde først det var snakk om det lille spillet man fikk på windows i starten? Det het noe med "miner......"  man skulle unngå å klikke på en rute med mine under. Hadde dilla på det spillet for endel år siden  :P

Skjønner nå at det er noe helt annet  :P

Togli, da! - men er det fordi du har jenter, tro? ;)

Guttene mine har spilt Minecraft i flere år, de er dog ikke så besatt som enkelte jeg leser om her. Nå for tiden går det vel så mye i Clash of Clans, men de kommer stadig tilbake til Minecraft.

Litt vemodig at jenter og gutter har så ulike interesser for tiden - slik var det ikke da jeg var liten... Mon hvordan dette påvirker barna og kjønnsrollene.

Guttene mine har spilt Minecraft i flere år, de er dog ikke så besatt som enkelte jeg leser om her. Nå for tiden går det vel så mye i Clash of Clans, men de kommer stadig tilbake til Minecraft.

Litt vemodig at jenter og gutter har så ulike interesser for tiden - slik var det ikke da jeg var liten... Mon hvordan dette påvirker barna og kjønnsrollene.

Godt mulig :P Men de elsker Sims, og jeg tror vi har minst 10 forskjellige Sims-spill   - så er muligens derfor de ikke har vist interesse for Minecraft hvis det ligner?

Trodde først det var snakk om det lille spillet man fikk på windows i starten? Det het noe med "miner......"  man skulle unngå å klikke på en rute med mine under. Hadde dilla på det spillet for endel år siden :P

Det heter Minesweeper og har eksistert siden man spilte det på ruteark med blyant. 

Datteren min var også veldig glad i Sims, hun var i målgruppa da det kom.  Lillebroren spiller nesten bare sportsspill (fotball - FIFA etc. - og "snøspill" der poenget er å f.eks. holde seg på beina med snowboard). 

Det heter Minesweeper og har eksistert siden man spilte det på ruteark med blyant. 

Datteren min var også veldig glad i Sims, hun var i målgruppa da det kom.  Lillebroren spiller nesten bare sportsspill (fotball - FIFA etc. - og "snøspill" der poenget er å f.eks. holde seg på beina med snowboard). 

Hei!

Min jente spiller mye minecraft :-), jeg syns lærerrikt, spiller online og 7 år, skriver engelsk (enda sa før, "mamma jeg hater engelsk", minecraft tror jeg løsner det) og laster ned mods, det er virkelig bare bra. Må få hjelp inni mellom , men brødre løper til. :-)

Annonse

Minesveiper husker jeg vi kalte det, ja :)   Da eksen bodde her, så hadde vi bilspill med ratt kopla til PC'n, men jentene var ikke så opptatt av det :P

Hei!

Min jente spiller mye minecraft :-), jeg syns lærerrikt, spiller online og 7 år, skriver engelsk (enda sa før, "mamma jeg hater engelsk", minecraft tror jeg løsner det) og laster ned mods, det er virkelig bare bra. Må få hjelp inni mellom , men brødre løper til. :-)

Skal sjekke med ungene om de vet om dette spillet ;) Nå er de gode i engelsk alle tre, men man kan aldri få lært nok :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...