Gå til innhold

Hva skyldes denne oppførselen? Nhd og andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du finner begge bøkene på biblioteket.

Da skal jeg jammen meg ta turen innom en gang jeg får "kvinnet" meg opp til å dra på biblioteket, men med min paranoide hjerne er nok det litt vanskelig med det første.. da går jeg bare rundt og tenker på hva de forskjellige menneskene tenker om meg og at dem prater om meg og leser tankene mine:D

Skrevet

Nå mener dem plutselig at jeg kan flytte i helt egen leilighet. 

Jeg vet at jeg ikke kan klare meg 100% alene, og jeg vet at hvis jeg skulle bli syk igjen og ikke ha noen tilgjengelig å prate med, så kan jeg ta dumme og forhastede valg i en utilregnelig periode. 

Jeg har ingen kompetanse innen psykiatri, men det trenger man vel knapt for å forstå at plaskingen i søledammene like før du skal utskrives er en reaksjon for å forhindre/utsette utskrivingen. Du har antakelig ikke lyst til å klare deg helt selv ennå;  hvorvidt du er kapabel er ikke jeg den rette til å si noe om. Men jeg synes ikke plaskingen virker sykelig i en slik kontekst.

med en gang jeg leste om at du snart skal utskrives og plasket rundt i søledammene mens du var syk,  

Skrevet

Jeg har ingen kompetanse innen psykiatri, men det trenger man vel knapt for å forstå at plaskingen i søledammene like før du skal utskrives er en reaksjon for å forhindre/utsette utskrivingen. Du har antakelig ikke lyst til å klare deg helt selv ennå;  hvorvidt du er kapabel er ikke jeg den rette til å si noe om. Men jeg synes ikke plaskingen virker sykelig i en slik kontekst.

med en gang jeg leste om at du snart skal utskrives og plasket rundt i søledammene mens du var syk,  

Viktig poeng.

Skrevet

Da synes jeg du skal lese hele innlegget, for det er ikke rett før jeg skal utskrives, som jeg skrev ville det ikke bli før i juni en gang tidligst.. Men hvis det er slik at du mener jeg ikke er syk, da er det vel ikke noe vits i å ta medisinene mine heller som psykiateren vil at jeg skal ta? 

Skrevet

Men hvis det er slik at du mener jeg ikke er syk, da er det vel ikke noe vits i å ta medisinene mine heller som psykiateren vil at jeg skal ta? 

At en handling ikke virket sykelig på en uteforstående betyr ikke i seg selv at du ikke er syk.

Uansett er ikke jeg (eller andre legpersoner her på DOL) den rette til å si om du skal ta medisinene dine - her bør du vel heller lytte til din psykiater.

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke hvor du er nå, men jeg vet at det er ulik praksis ulike steder.

(har hørt dette av andre som er innlagt og har erfaring)

Noen steder går de langt i å være upersonlige, andre steder er de mer nære og tar tak.

Min erfaring er at distanse ikke gjør noen friske, men at mange flere trenger å møte mennesker som er mennesker og nære, ærlige og tilstede, og mer enn bare sitt arbeide.

Det er noe ulogisk ved en behandling som gjør mennesker syke/sykere, det er mer logisk å gi en behandling som gir omsorgen mennesker trenger der og da, slik at føler seg tryggere og gradvis selv kan slippe taket når det kjennes mulig og trygt.

Fordi jeg har autisme vet jeg godt at man kan være på ulike områder i modenhet og evnemessig, altså både 5 år, 22 år eller 40 år :-)

Det jeg mener er at noen ganger kan mennesker få tryggheten i seg slik at evneprofilen utjevnes, andre ganger er vanskene så gjennomgripende at man må få, og trenger,  og må ta i mot, livslang oppfølging.

Jeg tror som Sør skriver til deg at du skal ta med deg det du har skrevet og de gode svarene du har fått som sier noe av det du føler du trenger, kanskje klarer du bedre å formidle ditt behov gjennom det skriftlige.

Håper du vil få hjelpen som kan gi deg tryggheten du trenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...