Gå til innhold

Er aspergere langhårede?

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Takk for utfyllende svar :) Hun jeg snakker om har helt klart endel typiske trekk, men om hun har asperger, så tror jeg ikke det er mer enn et snev av det... Hun greier f.eks. å svare uærlig på spm for å unngå å såre osv, og det føler jeg er sjelden et barn med asperger greier.... Skal iallefall ha det i bakhodet og nevne denne muligheten for foreldrene hennes (de lurer også ofte på hva dette kan være, og jeg har nevnt asperger før... men det med negler/hår var nytt for meg, og det er veldig typisk for dette barnet at hun har meget sterke negler og nekter å klippe dem - noe som virker ganske spesielt)

Hei!

Vi tar med vår ene sønn neglestell når han bader i helgen, dette fordi han ikke tåler lyden av negler som klippes, når de er bløtet opp i vann, går det fint, :-)

Men jeg har det på en liste, neglestell hver dag dvs børste, jeg vil ikke at mine barn skal gå uvitende rundt slik jeg gjorde som en skittenper, helt til noen psykologer forklarte meg at jeg må vaske meg og hvorfor, fra den dagen ble jeg veldig nøye, og derfor passer jeg på at barna får gode rutiner og fornuftige forklaringer på hvorfor feks man må klippe negler, pusse tenner m.m.

AnonymBruker
Skrevet

Derfor har jeg vært så nøye med mine egne barn, de forstår ikke heller,

Har alle barna asperger? 

Anonymous poster hash: f0a1b...ae6

Madelenemie
Skrevet

Har alle barna asperger? 

Hei!

Nei :-) Men med 100 % arvelighet burde ikke så mange få det, men familier er ikke matematikk.

Kjenner et ektepar som er dataingeniører og selv ikke har asperger, de har tre barn og alle har asperger :-)

Skrevet

Har alle barna asperger? 

Det

Madeleinemie har vært åpen om at henne barn har det. Derfor det er skrevet slik.  

AnonymBruker
Skrevet

Snakker vi om hunderaser ?

Hunderaser? I all verden, det er ikke nødvendig å være frekk! Skam deg.

Du fikk Madelenemie til å gi deg et skikelig svar, det var langt mer enn du fortjener. Å ha asperger er ingen spøk, det er ikke det minste morsomt når du skriver slikt. :angry:

Anonymous poster hash: e70e3...d3b

Skrevet

Hunderaser? I all verden, det er ikke nødvendig å være frekk! Skam deg.

Du fikk Madelenemie til å gi deg et skikelig svar, det var langt mer enn du fortjener. Å ha asperger er ingen spøk, det er ikke det minste morsomt når du skriver slikt. :angry:

Pst. Dette var nok ikke ment som en frekkhet men som en spøk/ kommentar på formuleringer. FGH har (om jeg ikke tar helt feil her nå) også vært åpen om sin asbergerdiagnose her på dol.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Pst. Dette var nok ikke ment som en frekkhet men som en spøk/ kommentar på formuleringer. FGH har (om jeg ikke tar helt feil her nå) også vært åpen om sin asbergerdiagnose her på dol.

. Ja det stemmer nok det som Kayia skriver at jeg har vært svært åpen om min AS diagnose i mange andre sammenhenger også. Blant annet så har jeg skrevet to bøker om mennesker med AS og diagnosen.   Jeg syns bare at det blir snålt å blande inn så mye rart med diagnosen,( for-eksempel om langhåret het og andre synlige trekk som klesstil ol.  )  da det ikke har noe med diagnosen å gjøre i det hele tatt. En får litt lyst til å spøke litt om det, for selv har jeg en mye selvironi.  Personer med AS er selvstendige mennesker med forskjellige smak og behag, evner og talenter og personlighet. 

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...