Gå til innhold

barnepsykiatri eller bortskjemt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sliten nå...

Barnet mitt sier at "livet er ødelagt trenger is og far sier kan spise sjokolade"

Jeg blir usikker, far blir sint, jeg tenker må ha alvorlige problemer, far sier "bortskjemt"

Skriker så deler av søndag blir ødelagt, hva i alle dager skal vi gjøre, hvor skal vi søke hjelpe , hva er dette?

Jeg spurte nå, for orker ikke gjøre noe... " hvorfor kan du ikke spise sjokolade?" da skrek til meg "fordi jeg må ha is".

Jeg sa ikke noe, men jeg tenker, nå...

Derfor kjører jeg ikke til Joker nå, for at asperger eller ikke, ærlig talt man må da måtte kunne lære seg noe fornuft!

Jeg skal spørre voksnehabiliteringen til uken, for jeg skjønner ikke... dette kan ikke ha noe med asperger syndrom å gjøre, føler bare bortskjemt og da får hun skrike.!

Nå drar jeg/kjører en tur, må bort, / få orden på andre saker...

Skriker ikke inn i ørene mine, for langt unna i en annen etasje, men skriker langt i det fjerne og jeg får vondt i hjertet. (morskjærlighet tror jeg :-(

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Sliten nå...

Barnet mitt sier at "livet er ødelagt trenger is og far sier kan spise sjokolade"

Jeg blir usikker, far blir sint, jeg tenker må ha alvorlige problemer, far sier "bortskjemt"

Skriker så deler av søndag blir ødelagt, hva i alle dager skal vi gjøre, hvor skal vi søke hjelpe , hva er dette?

Jeg spurte nå, for orker ikke gjøre noe... " hvorfor kan du ikke spise sjokolade?" da skrek til meg "fordi jeg må ha is".

Jeg sa ikke noe, men jeg tenker, nå...

Derfor kjører jeg ikke til Joker nå, for at asperger eller ikke, ærlig talt man må da måtte kunne lære seg noe fornuft!

Jeg skal spørre voksnehabiliteringen til uken, for jeg skjønner ikke... dette kan ikke ha noe med asperger syndrom å gjøre, føler bare bortskjemt og da får hun skrike.!

Nå drar jeg/kjører en tur, må bort, / få orden på andre saker...

Skriker ikke inn i ørene mine, for langt unna i en annen etasje, men skriker langt i det fjerne og jeg får vondt i hjertet. (morskjærlighet tror jeg :-(

Det kan godt hende at den manglende fleksibiliteten har med barnets vansker å gjøre, men uansett så bør ikke hyling om is medføre at is blir skaffet. 

Barnet prøver å få sin vilje gjennom ved ganske kreative teknikker, fint at du står i mot:-)

Skrevet

Barn er flinke til å manipulere til seg ulike goder om grensene ikke finnes.

Om barn har de basale behovene dekket, god omsorg, mett, nok søvn, øyekontakt og fysisk kontakt osv. så kan barneoppdragelse finne sted :)

Hvis ikke, bør de få sine behov dekket :)

Is er en gode du bestemmer over. De må snakke pent for å be om å få is, ikke noe man skriker seg til. Det er heller ikke ok å be om is mange ganger om dagen.

Madelenemie
Skrevet

Det kan godt hende at den manglende fleksibiliteten har med barnets vansker å gjøre, men uansett så bør ikke hyling om is medføre at is blir skaffet. 

Barnet prøver å få sin vilje gjennom ved ganske kreative teknikker, fint at du står i mot:-)

Hei!

Jeg har hatt det litt travelt, men leste svaret ditt før.

takk, bare vanskelig å vite riktig i situasjoner, men forstår at viktig å sette grenser.

Hun har "overlevd" og ikke få is :-) Jeg ble frustrert av skrikingen, selv om den foregikk i en annen etasje.

Tenkte "må da skjønne litt fornuft", jeg hadde jo mer autisme som barn, og hadde aldri turt å oppføre meg sånn, tror jeg. Men ufleksibiliteten erfarer vi ofte. Likevel må jo få grenser.

Madelenemie
Skrevet

Barn er flinke til å manipulere til seg ulike goder om grensene ikke finnes.

Om barn har de basale behovene dekket, god omsorg, mett, nok søvn, øyekontakt og fysisk kontakt osv. så kan barneoppdragelse finne sted :)

Hvis ikke, bør de få sine behov dekket :)

Is er en gode du bestemmer over. De må snakke pent for å be om å få is, ikke noe man skriker seg til. Det er heller ikke ok å be om is mange ganger om dagen.

Hei!

jeg er ikke sikker på at det er manipulasjon.. tror ikke barn med autisme kan det, jeg kan ikke selv.

Jeg er ikke sikker på at får dekket alle behov: god omsorg, mett, nok søvn, øyekontakt og fysisk kontakt.

Får dekket, mett, nok søvn. Øyekontakt, ikke, jeg får det ikke til... ser barnet mitt ser på meg, men jeg ser ofte ned og vekk...:-( Klarer ikke høre hva sier når skal se i øynene..så når jeg hører etter, eller skal si noe selv, må se bort.

God omsorg håper jeg...fysisk kontakt...hvis det holder å sove med, og gi feks 5 klemmer pr dag, ca i gjennomsnitt. Omsorgen jeg gir er mye praktisk, men det er også omsorg i ting vi gjør sammen feks dissikere, eller samle ting i skogen og artsbestemme med nøkler.

Håper du forstår. Ellsker virkelig, men ikke flink til å kose lenge..heller ikke øyekontakt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...