Gå til innhold

Dopa av medisinene?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Kan man bli sliten og fjern av zeldox + seroquel og truxal om kvelden, litt benzo? 

Når jeg har vært sosial får jeg feberfølelse selv om jeg ikke har feber, føler meg nesten dopa. Er det medisinene som gjør dette?

Da vil jeg prøve med mindre medisiner for dette er slitsomt.

Fortsetter under...

Skrevet

Kan man bli sliten og fjern av zeldox + seroquel og truxal om kvelden, litt benzo? 

Når jeg har vært sosial får jeg feberfølelse selv om jeg ikke har feber, føler meg nesten dopa. Er det medisinene som gjør dette?

Da vil jeg prøve med mindre medisiner for dette er slitsomt.

Jeg har det som deg, jeg føler meg selv dopa med kun seroquel.. i går etter jeg hadde fått medisinene mine satt jeg i sengen med munnen åpen og øynene hengende som om jeg ikke hadde sovet på hundre år.. følte meg som en zombie da jeg skulle sette meg ut i sofaen.. Men du skulle visst hvordan jeg hadde det før jeg sluttet på de medisnene jeg gikk på før.. da gikk jeg på 30 mg zyprexa velo tab, 100 mg truxal og 1 ml trilafon injeksjon hver 2 uke. Da satt jeg og siklet, fikk ikke med meg hva folk rundt meg sa til meg, subbet med beina, sov nesten døgnet rundt, satt og gomlet i meg masse snop og så på tv og ble derfor bare feitere og feitere.. nei, takke meg til medisiner i lavest mulig dose... det er greit med medisner når du trenger det, men det er forskjell på å medisinere bort symptomer og medisinere bort hele livet..

stjernestøv
Skrevet

På injeksjon av trilafon ble jeg helt fjern, da var jeg virkelig ikke tilstedet og alt jeg gjorde var å spise godteri og se animal planet. Nå føler jeg meg klarere og det er relativt små doser medisin jeg tar, det er hver gang jeg har vært sosial, blir helt kaka i hodet! :mellow:

Likevel mente behandleren at det kunne være medisinene som gjorde meg fjern og sliten, som om jeg vil ta dem da. Ville høre hva folk her inne mente om saken, så takk for ditt svar. Kan være lys våken om natt selv om jeg har tatt seroquel, truxal og vival. Helt klar i hodet, var det i natt. Vet ikke hva som skjer, synes jeg svinger så mye for tia. :ph34r:

Skrevet

På injeksjon av trilafon ble jeg helt fjern, da var jeg virkelig ikke tilstedet og alt jeg gjorde var å spise godteri og se animal planet. Nå føler jeg meg klarere og det er relativt små doser medisin jeg tar, det er hver gang jeg har vært sosial, blir helt kaka i hodet! :mellow:

Likevel mente behandleren at det kunne være medisinene som gjorde meg fjern og sliten, som om jeg vil ta dem da. Ville høre hva folk her inne mente om saken, så takk for ditt svar. Kan være lys våken om natt selv om jeg har tatt seroquel, truxal og vival. Helt klar i hodet, var det i natt. Vet ikke hva som skjer, synes jeg svinger så mye for tia. :ph34r:

Det var akkurat som å lese om meg.. hehe :D Da jeg gikk på trilafon og alle de andre medisinene satt jeg kun inne og spiste godteri og så på nrk super og hotel cæsar.. hehe :D Da jeg var innlagt på skjermet avdeling og ikke kunne se på tv og ikke hadde utgang, fikk jeg enten godteri av besøkende eller så sendte jeg personalet på butikken for å handle for meg :P  Og resten av dagen utenom alle de timene jeg sov satt jeg på skjermingstuen og spillte yatzy og idioten med personalet :lol:  Og så var det maten da, jeg kunne ikke fatte hvorfor personalet lot meg spise så mye.. dem kikket bare dumt på meg da jeg hele tiden ville ha mer.. Jeg kunne fortsatt være sulten etter 2 tallerkener med middag..

Og så husker jeg at jeg var så glad i nugatti og kalkunpålegg at jeg kunne spise 4-5 store rundstykker med nugatti og kalkunpålegg på en gang :o Jeg husker jeg gikk rundt til personalet nesten hele dagen og spurte når tid det var neste måltid :lol: Men siden jeg var på skjermet så kunne jeg spise når jeg ville utenom middagen... Og så husker jeg at jeg alltid var sur de dagene vi skulle ha fisk.. så de gangene jeg hadde utgang gikk jeg til butikken i sammen med personalet og kjøpte pizzaboller i stedet for å spise fisk.. :ph34r: Og cola, det klarte jeg meg ikke uten :lol:

stjernestøv
Skrevet

Jeg fikk mannen min til å kjøpe godteri for jeg gikk ikke ut, han kjøpte store poser med godis. Husker jeg satt i sengen og gomlet, så på frustrerte fruer. Men medium som kom etterpå hadde jeg mistet interessen av, mistet interessen for nesten alt, bortsett fra mat og godteri. Slik er jeg heldigvis ikke nå :)

Skrevet

Jeg fikk mannen min til å kjøpe godteri for jeg gikk ikke ut, han kjøpte store poser med godis. Husker jeg satt i sengen og gomlet, så på frustrerte fruer. Men medium som kom etterpå hadde jeg mistet interessen av, mistet interessen for nesten alt, bortsett fra mat og godteri. Slik er jeg heldigvis ikke nå :)

Jeg husker at når jeg hadde lagt meg når nattevaktene hadde kommet, så husker jeg at jeg lå i sengen og smugspiste godteri... jeg husker jeg var livredd at personalet skulle se meg mens jeg spiste godteri på natten :lol: Og så husker jeg en gang jeg fikk lov til å få inn en tv på pasientrommet, da satt jeg og gomlet godteri mens jeg så på den første sesongen av åmodt og kjus.. og hver gang personalet hadde tilsyn, ca hver 15-20 minutt, så husker jeg at jeg fortet meg å gjemme sjokoladen, fordi jeg ble flau hver gang personalet så jeg spiste sjokolade :lol:

Annonse

stjernestøv
Skrevet

Spiste mye godteri når jeg var innlagt og gikk på trilafon jeg og, var da det startet. Siden gikk det rett til Helvete med alt :angry:

Skrevet

Spiste mye godteri når jeg var innlagt og gikk på trilafon jeg og, var da det startet. Siden gikk det rett til Helvete med alt :angry:

Samme her, tror jeg skal søke om slankeoperasjon dekket av sykehuset.. før jeg begynte med de hekkans medisinene var jeg under 70 kg.. jeg er i dag nærmere 100.. takket være legene. :angry:

Hadde jeg utdannet meg til lege skulle jeg jammen meg tatt igjen og funnet på en eller annen grunn for at dem trengte de og de medisinene.. så skulle dem selv fått erfart hvordan det er å gomle godteri 24/7 og legge på seg flere størrelser :angry:

stjernestøv
Skrevet

Samme her, tror jeg skal søke om slankeoperasjon dekket av sykehuset.. før jeg begynte med de hekkans medisinene var jeg under 70 kg.. jeg er i dag nærmere 100.. takket være legene. :angry:

Hadde jeg utdannet meg til lege skulle jeg jammen meg tatt igjen og funnet på en eller annen grunn for at dem trengte de og de medisinene.. så skulle dem selv fått erfart hvordan det er å gomle godteri 24/7 og legge på seg flere størrelser :angry:

Du kunne ikke prøvd zeldox da? Jeg har gått ned tolv kilo nå, har ikke lyst å overspise lenger så det er virkelig verdt det :)

Psykiaterene forstår ingenting de, de driter i om vi går opp i vekt. Det er ikke de som må bære kiloene, men jeg er likegyldig til dem heldigvis. <_<

Skrevet

Du kunne ikke prøvd zeldox da? Jeg har gått ned tolv kilo nå, har ikke lyst å overspise lenger så det er virkelig verdt det :)

Psykiaterene forstår ingenting de, de driter i om vi går opp i vekt. Det er ikke de som må bære kiloene, men jeg er likegyldig til dem heldigvis. <_<

Jeg har spurt om å få bytte tidligere, men psykiaterne tror de vet best, som alltid..

NHD mener jo at så og si alle skal stå på medisner for det ene og det andre, snart er det ikke lenger normalt å slippe en fis...

NHD skulle selv ha forsøkt medisinene før han anbefaler medisiner til andre.

Da hadde han gått rundt som en zombie mens han siklet og snakket med pasientene sine.. i tillegg til at han hadde fått dilla på snickers

stjernestøv
Skrevet

Jeg har spurt om å få bytte tidligere, men psykiaterne tror de vet best, som alltid..

NHD mener jo at så og si alle skal stå på medisner for det ene og det andre, snart er det ikke lenger normalt å slippe en fis...

NHD skulle selv ha forsøkt medisinene før han anbefaler medisiner til andre.

Da hadde han gått rundt som en zombie mens han siklet og snakket med pasientene sine.. i tillegg til at han hadde fått dilla på snickers

Du må jo selv bestemme hva du skal putte i munnen, det gjør jeg :)

Synes alle psykiatere burde prøvd å få trilafon injeksjon, det hadde vært midt i blinken. Psykologen som mente jeg skulle ta det burde også fått det, så skulle jeg sagt at det er dette som er friskt. De hadde nok ikke klart å jobbe da nei, haha :D

Skrevet (endret)

Du må jo selv bestemme hva du skal putte i munnen, det gjør jeg :)

Synes alle psykiatere burde prøvd å få trilafon injeksjon, det hadde vært midt i blinken. Psykologen som mente jeg skulle ta det burde også fått det, så skulle jeg sagt at det er dette som er friskt. De hadde nok ikke klart å jobbe da nei, haha :D

Det er bare det at når psykiatriske pasienter nekter så finner de alltid en grunn for å tvangsmedisinere, det gjorde dem med meg... hvis jeg valgte å ikke putte tablettene i munnen og heller ikke ta sprøyta, så satt legen på rommet sammen med meg og sa "jamen, da må vi gi deg det med tvang." Jeg satt og argumenterte for hvorfor jeg ikke ville ta dem, men hun kom alltid med motargumenter for at jeg skulle ta dem, det endte opp med at jeg valgte å ta dem.. jeg hadde aldri gått med på at jeg jevnlig skulle få sprøyter i baken med makt.. da jeg skulle ta dem hadde legen doblet dosen fra 5 mg morgen og 10 mg kveld til 10 mg morgen og 20 mg kveld med zyprexa.. og den samme dagen som jeg kranglet med legen om at jeg ikke ville ta dem.. leste sykepleieren feil i kardex og ga meg 30 mg om kvelden.. og i tillegg fikk jeg dem flere timer før jeg skulle.. det endte opp med at jeg la meg i sikkert 3-4 tiden om ettermiddagen.. jeg var som en skutt zombie.. og dagen etter fikk jeg 10 mg igjen.. det vil si at jeg på under 24 timer fikk servert 40 mg med zyprexa.. helt enig dem burde selv fått prøvd medisinene.. og hvis dem nektet skulle vi satt sprøyte på dem og sagt at det var til dem sitt eget beste, og nå blir du sikkert frisk.. Jeg vedder på at dem aldri hadde klart å jobbe.. og NAV klager på at det er så mange arbeidsledige.. det er ikke noe rart synes jeg.. når de fleste av oss syke står på så mye medisiner..

Jeg tror ikke arbeidsstedet ville hatt oss en gang om vi var neddopet.

Endret av IsteSitron
stjernestøv
Skrevet

Det er bare det at når psykiatriske pasienter nekter så finner de alltid en grunn for å tvangsmedisinere, det gjorde dem med meg... hvis jeg valgte å ikke putte tablettene i munnen og heller ikke ta sprøyta, så satt legen på rommet sammen med meg og sa "jamen, da må vi gi deg det med tvang." Jeg satt og argumenterte for hvorfor jeg ikke ville ta dem, men hun kom alltid med motargumenter for at jeg skulle ta dem, det endte opp med at jeg valgte å ta dem.. jeg hadde aldri gått med på at jeg jevnlig skulle få sprøyter i baken med makt.. da jeg skulle ta dem hadde legen doblet dosen fra 5 mg morgen og 10 mg kveld til 10 mg morgen og 20 mg kveld med zyprexa.. og den samme dagen som jeg kranglet med legen om at jeg ikke ville ta dem.. leste sykepleieren feil i kardex og ga meg 30 mg om kvelden.. og i tillegg fikk jeg dem flere timer før jeg skulle.. det endte opp med at jeg la meg i sikkert 3-4 tiden om ettermiddagen.. jeg var som en skutt zombie.. og dagen etter fikk jeg 10 mg igjen.. det vil si at jeg på under 24 timer fikk servert 40 mg med zyprexa.. helt enig dem burde selv fått prøvd medisinene.. og hvis dem nektet skulle vi satt sprøyte på dem og sagt at det var til dem sitt eget beste, og nå blir du sikkert frisk.. Jeg vedder på at dem aldri hadde klart å jobbe.. og NAV klager på at det er så mange arbeidsledige.. det er ikke noe rart synes jeg.. når de fleste av oss syke står på så mye medisiner..

Jeg tror ikke arbeidsstedet ville hatt oss en gang om vi var neddopet.

Føler virkelig med deg :huh:

Ingen har noengang tvunget meg til noe og det kommer aldri til å skje heller, jeg har kontroll og går ikke bananas. Kan bli veldig dårlig da, men det går kun utover meg selv og ikke så kjekt for de rundt meg. Jeg klikker ikke totalt. Om jeg ikke vil ta medisiner er det opp til meg. Noen treffer på folk som liker å utøve makt, du har truffet disse. Men hvis du var utagerende må de gjøre noe dessverre :(

Annonse

Skrevet

Føler virkelig med deg :huh:

Ingen har noengang tvunget meg til noe og det kommer aldri til å skje heller, jeg har kontroll og går ikke bananas. Kan bli veldig dårlig da, men det går kun utover meg selv og ikke så kjekt for de rundt meg. Jeg klikker ikke totalt. Om jeg ikke vil ta medisiner er det opp til meg. Noen treffer på folk som liker å utøve makt, du har truffet disse. Men hvis du var utagerende må de gjøre noe dessverre :(

Det var det jeg stusset over.. jeg satt der rolig i sengen og pratet med legen, var ikke utagerende i det hele tatt.. men det er bare noen som liker og sette sprøyter, og jeg har tydelivis truffet noen av dem..

stjernestøv
Skrevet

Det var det jeg stusset over.. jeg satt der rolig i sengen og pratet med legen, var ikke utagerende i det hele tatt.. men det er bare noen som liker og sette sprøyter, og jeg har tydelivis truffet noen av dem..

Ja du har nok truffet feil personer, min behandler hadde aldri latt de behandle deg på den måten. Og selv om du hadde psykotiske symptomer bør det være ditt valg, det går jo over det og. Klem :)

Skrevet

Ja du har nok truffet feil personer, min behandler hadde aldri latt de behandle deg på den måten. Og selv om du hadde psykotiske symptomer bør det være ditt valg, det går jo over det og. Klem :)

Men psykiaterne påstår jo at psykotiske symptomer ødelegger hjernen, men det gjør jaggu meg medisnene også.. jeg fikk faktisk vite etter en blodprøve at medisinene var i ferd med å drepe meg, så jeg måtte umiddelbart trappe ned.. heller hjerneskade med psykotiske symptomer enn å sitte siklende i rullestol og være pleietrengende med medisner, eller i verstefall ligge nedgravet i jorden.. som følge av overmedisinering

stjernestøv
Skrevet

Takk for klemmen :)

Får ikke håpe du er overmedisinert nå, jeg vil helst ta minst mulig og det gjør jeg og. Det er nok skummelt med for mye medisiner, det er jo gift.

Skrevet

Nei, er heldigvis ikke overmedisinert nå lengre.. men da jeg skulle begynne med seroquel satte dem meg rett på 200 mg, da ble jeg skikkelig syk, klarte ikke stå oppreist fordi jeg var så svimmel.. jeg lå helst bare på sofaen eller i sengen... jeg følte meg uopplagt og følte jeg hele tiden ville sove.. etter flere dager på 200 mg.. valgte endelig psykiateren å trappe ned til 100 mg.. men nå er det snakk om å øke til 200 mg igjen..

Det med medisinene er jeg virkelig redd for når jeg skal bort herfra.. for det var denne avdelingen som så at jeg gikk på for mye da jeg kom hit og startet nesten umiddelbart med nedtrapping.

Når jeg kommer tilbake til stedet jeg kommer fra er jeg livredd legene skal trappe opp igjen..

Jeg vil ikke at det samme skal skje igjen.. at jeg skal få så mye at de er i ferd med å drepe meg.

stjernestøv
Skrevet

Så lenge du holder deg frisk kan de ikke gjøre noe, jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å være på tvang :( Får vondt av deg, virkelig...og alt du har opplevd.

Råder deg til å ta den medisinen du har nå, da holder du deg sikkert oppegående :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...