IsteSitron Skrevet 29. april 2013 Skrevet 29. april 2013 Jeg går på seroquel 100 mg for tiden, startet egentlig rett på 200 mg, men det ble for hard kost til å begynne rett på. Som du vet så har jeg lenger ikke noe helsevesen rundt meg, og må derfor styre medisinene mine selv og har ingen som kan bestemme når jeg skal øke. Så derfor spør jeg deg NHD.. jeg føler på meg at følelsene begynner å svinge, og jeg er redd for å få psykotiske symptomer, noe som ofte skjer når jeg er i de dypeste eller høyeste periodene. Jeg har ofte fått det som det så fint kalles på fagspråk: psykotiske gjennombrudd i disse periodene. Jeg er redd for at jeg igjen skal gå inn i denne tilstanden. Tror du det går an å trappe opp igjen til 200 mg, altså ta 100 mg morgen og 100 mg kveld? Kan dette gjøres i et hopp? Altså at jeg startet med 200 mg allerede fra i morgen? Og hvis det ikke skulle hjelpe, er det da farlig å trappe enda litt høyere opp? Jeg har vært oppe i 500 mg når jeg gikk på medisinen en gang tidligere. Hvilken dose synes du jeg skal trappe opp til? Unnskyld at jeg spør, jeg har bare ingen psykiatere jeg kan spørre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. april 2013 Skrevet 29. april 2013 Jeg synes du skal trappe opp til 200 mg (100 + 100) allerede i morgen og til 300 mg (100 + 200) på torsdag eller fredag.Med dine problemer er 300 mg et absolutt minimum. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.