Gå til innhold

Trenger jeg Cipralex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en normal livskrise og i den forbindelse ble jeg satt på Cipralex, da den gjorde meg deprimert og gråt mye. Jeg har gått på dette noen uker nå og den siste uka har jeg følt meg psykisk sterkere.  Nå bruker jeg de brillene som skal brukes og jeg ser ting klarere og fokuserer riktig slik jeg gjorde i begynnelse da jeg flyttet. Jeg bruker bare 10 mg og leser lenger ned her at det er en veldig liten dose. Det får meg til å lure på om jeg trenger disse tablettene? Jeg har aldri hatt behov for antidepressiva tidligere og blir litt i tvil om det er virkningen av dem eller bare at jeg fokuserer annerledes nå. Normale svingninger? Bør jeg fortsette en stund til? Kan nevne at jeg både fredag og lørdag glemte å ta tabletten da jeg hadde besøk, uten at det påvirket meg negativt. Fikk høre av mitt helgebesøk at jeg virket i mye bedre form nå enn sist hun traff meg. Kanskje dumt å teste det ut enda? Blir så i tvil.

Anonymous poster hash: 60b06...acb

Fortsetter under...

motorPrøysen
Skrevet

10 mg er ikke en veldig liten dose for depresjon, det er den vanlige dosen og den som har vært brukt i studier av medisinen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det forrige svaret omhandlet Cipramil. Du bruker Cipralex.

Cipralex 10 mg tilsvarer Cipramil 20-30 mg.

Jeg jeg synes du skal fortsette med Cipralex i 6 mnd etter at du regner deg selv som bra/frisk.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg skal høre på deg for nå trener jeg igjen, vasker vinduer, pusser sølv og føler meg plutselig som mitt gamle jeg. Tar ikke sjansen på å slutte enda. Det kan ikke bare være tilfeldigheter med den brå endringen, men jeg hadde faktisk ikke trodd at antidepressiva skulle ha en så fantastisk god virkning på meg før jeg begynte. Har til og med fått tilbake matlysten.

Anonymous poster hash: 60b06...acb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...