Gå til innhold

Hverdags spørsmål om glede

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er det ikke meningen i livet at vi skal gjøre det som gir oss glede, som kan være med på å spre glede til andre?

Har vi ikke alle noe i vårt indre som snakker til oss, hvis vi følger dette vil det ikke da gå bra?

Samme hva vi er opptatt av, det ene eller det andre. Det som gir oss gode følelser er vel det rette, enten det er jakt/stikking eller andre ting?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har rett. Vi skal søke det gode.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Men noen ganger er det som gir oss glede på sikt, strevsomt og ikke lystbetont i øyeblikket :-)

Når jeg har slitsomme dager med for mange møter, er jeg glad for at jeg får utrettet noe viktig, / blitt ferdig med noe / og følelsen er derfor bedre etter en tid.

Likevel er man glad og trygg som basis, dvs det er grunnlaget lagt i en, så gjør man de strevsomme tingene med en annen type glede, gleden av å bli ferdig med ting.

I går da jeg gikk fra barnehabiliteringen sa damen til meg " det er lov å avlyse" for skulle videre til ullevåll, jeg sa "nei nei dårlig gjort gjør ikke" og det gjør jeg ikke, for avtaler holder jeg. Jeg så nok sliten ut.

Men i dag deilig følelse ferdig med gårsdagen :-)

Det er det også glede i, bli sliten for en god grunn.

stjernestøv
Skrevet

Du har rett. Vi skal søke det gode.

Da er jeg på rett vei :)

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Men noen ganger er det som gir oss glede på sikt, strevsomt og ikke lystbetont i øyeblikket :-)

Når jeg har slitsomme dager med for mange møter, er jeg glad for at jeg får utrettet noe viktig, / blitt ferdig med noe / og følelsen er derfor bedre etter en tid.

Likevel er man glad og trygg som basis, dvs det er grunnlaget lagt i en, så gjør man de strevsomme tingene med en annen type glede, gleden av å bli ferdig med ting.

I går da jeg gikk fra barnehabiliteringen sa damen til meg " det er lov å avlyse" for skulle videre til ullevåll, jeg sa "nei nei dårlig gjort gjør ikke" og det gjør jeg ikke, for avtaler holder jeg. Jeg så nok sliten ut.

Men i dag deilig følelse ferdig med gårsdagen :-)

Det er det også glede i, bli sliten for en god grunn.

Du har det så travelt du, synes du er flink som står på for ungene dine :)

Hadde det gansk travelt jeg og da barna var små, gjorde ikke ant å springe på møter og ta tlf. Det ga meg ikke glede, bare angst og stress. Er nå jeg har til til meg selv, finne det som gir meg glede og mening...det gode. Holder på å finne ut av hva jeg egentlig ønsker, det som gjir gode følelser inni meg.

Madelenemie
Skrevet

Du har det så travelt du, synes du er flink som står på for ungene dine :)

Hadde det gansk travelt jeg og da barna var små, gjorde ikke ant å springe på møter og ta tlf. Det ga meg ikke glede, bare angst og stress. Er nå jeg har til til meg selv, finne det som gir meg glede og mening...det gode. Holder på å finne ut av hva jeg egentlig ønsker, det som gjir gode følelser inni meg.

Hei!

Det stresset meg mer før, nå tar jeg det mer som det er...

Dvs jeg sier i fra om mine tekniske hjelpemidler med lister :-)

At ikke klarer øyekontakt for hører bedre uten...:-) forklaringene jeg har gjør det lettere, enn om jeg ikke viste hva jeg strever med.

Likevel stress kan jeg virkelig føle og da legger jeg inn noen pauser, men min mann tar mye hensyn og viser mye omsorg, det har jo mye å si og gjør det langt lettere. Ikke alle som har en så støttende livsledsager.

Annonse

stjernestøv
Skrevet

Hjelper nok stort med en støttende livsledsager, topp at du har det :D

Madelenemie
Skrevet

Hjelper nok stort med en støttende livsledsager, topp at du har det :D

Hei!

Ja jeg er heldig :)

skulle ønsker han følte og forstod at jeg elsker han...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...