Gå til innhold

Hvor mye bør jeg gi i gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

To av barna til et vennepar skal gifte seg snart. Vi er en familie på 4 som tenkte gi en liten gave. Er ikke invitert i selskapet.

Har ikke kjempe god råd. Men hva er "passelig" beløp å gi i gave? Tenkte kanskje et gavekort fra Ikea, men har ikke bestemt meg ennå..

Takknemlig for svar!

:-)

Anonymous poster hash: c1f59...f3e

Karamellis
Skrevet

Hm... hva med ca 500, siden dere ikke er invitert?

Og jeg synes gavekort på IKEA er en god ide til bryllupsgave.

Jeg pleier forresten å kjøpe litt fine ting billigere på salg - og la det ligge til jeg trenger en presang. Da får vedkommende noe fint, og de vet ikke at jeg betalte mindre enn gaven egentlig er verdt.

Da kan ikke gaven byttes, men det synes jeg er ok. Man skal føle seg heldig/takknemlig som får gave, og ikke "kreve" å få noe som kan byttes.

Et forslag til gave kan være en stor, fin plante, f.eks en orkide, i en fin potte. Med et hyggelig kort til, synes jeg det blir en fin gave til noen man ikke er invitert i bryllupet til. Blomsterbukett er litt dumt, siden den kanskje visner før brudeparet rekker å glede seg over den, men et finnes jo mye annet fint som har lengre holdbarhet! En flaske god cognac/champagne kan og være en hyggelig hilsen til noen man ikke er invitert til, men som man likevel vil gi en gave.

AnonymBruker
Skrevet

test

Anonymous poster hash: 94761...db1
AnonymBruker
Skrevet

Hm... hva med ca 500, siden dere ikke er invitert?

Og jeg synes gavekort på IKEA er en god ide til bryllupsgave.

Jeg pleier forresten å kjøpe litt fine ting billigere på salg - og la det ligge til jeg trenger en presang. Da får vedkommende noe fint, og de vet ikke at jeg betalte mindre enn gaven egentlig er verdt.

Da kan ikke gaven byttes, men det synes jeg er ok. Man skal føle seg heldig/takknemlig som får gave, og ikke "kreve" å få noe som kan byttes.

Et forslag til gave kan være en stor, fin plante, f.eks en orkide, i en fin potte. Med et hyggelig kort til, synes jeg det blir en fin gave til noen man ikke er invitert i bryllupet til. Blomsterbukett er litt dumt, siden den kanskje visner før brudeparet rekker å glede seg over den, men et finnes jo mye annet fint som har lengre holdbarhet! En flaske god cognac/champagne kan og være en hyggelig hilsen til noen man ikke er invitert til, men som man likevel vil gi en gave.

Takk for svar! Plante kan jeg ikke gi for gavene skal sendes i posten. Og heller ikke alkohol for de er avholdsfolk. :-)

Forresten, hvordan svarer man på innlegg uten å sitere?? *uvitende*

Karamellis
Skrevet

Hm, det vet jeg faktisk ikke. Er ny her... Men du kan redigere i sitatet, slik at du ikke trenger ta med alt.

Hva med gavekort i en blomsterkjede, som f.eks Mester Grønn? (Selv om jeg hadde blitt veldig glad for gavekort på IKEA og, altså!)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan velge å slette hele eller deler av teksten (sitatet) som står fra før i vinduet som er inne i det vinduet som

du skriver svaret i.

Anonymous poster hash: 94761...db1

slabbedask
Skrevet

Takk for svar! Plante kan jeg ikke gi for gavene skal sendes i posten. Og heller ikke alkohol for de er avholdsfolk. :-)

Klikk Svar-knappen øverst på siden, eller trykk Ctrl+A og Delete for å slette sitatet.

Skrevet

Da skriver du bare rett i svar-vinduet under tråden. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...