Gå til innhold

Det beste med å være separert


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Det var bedre! :)

 

Jeg skal aldri mer leve sammen med en mann. Å bo alene er det beste jeg vet! Det er så deilig at jeg ikke har ord som beskriver det godt nok. Jeg er FRI. Husarbeidet går som en lek når jeg ikke lenger har noen forventninger om at over at noen skal ta i et tak sammen med meg. Nå er det bare min jobb, og da er det noe helt annet. Jeg vet hva som venter meg av arbeidsoppgaver når jeg kommer hjem fra jobb. Ingen utrivelige overraskelser! Jeg kan bruke ettermiddagene og kveldene på hyggelige ting, legge meg når jeg vil, spise det jeg vil, bruke pengene mine som jeg vil, feriere der jeg vil, ligge med hvem jeg vil og høre på den musikken jeg liker. Og best av alt, jeg slipper å se på sportfuckfaensdritt og Thomas og Harald. Jeg elsker livet mitt igjen! :)

 

Høres ut som du har det bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nicklusheletida

    13

  • morsan

    11

  • Togli

    6

  • Madelenemie

    5

Det forrige innlegget mitt ble så negativt. Det beste med å være separert er: Jeg slipper  kjefting, raserianfall, klaging, syting, sutring,manipulering, selvmedlidenhet og f.eks det å bli konfrontert med det jeg skulle ha sagt eller gjort for mange år tilbake i tid, alt dette som trakk meg ned og ga meg gnagsår i ørene.

 

Jeg er FRI ! :D og livet blir bedre og bedre :D

 

Sånn! Er ikke meningen å klage for mye på x-en her inne, men følte for å si at alt går så meget bedre.

For en god forandring siden sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er alt for glad i menn til å si at jeg ikke skal bo sammen med en mann i igjen. Det vil jeg gjerne, men jeg skal være 100% sikker på at vi er riktige for hverandre før jeg flytter sammen med noen. Skal bruke god tid :-)

 

Det tror jeg er lurt. Det er så fort gjort å satse på feil hest hvis man har det for travelt. Jeg er glad i menn jeg også, men jeg vil bo for meg selv. Forhold kan man ha uten å bo sammen. Det kan kanskje til og med bli bedre forhold av det når man ikke går så tett på hverandre hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke vi gå tur Cathlin? :-)

Jo, det skulle vi! Da finner vi bare en tid og dag som passer. Du bestiller goværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jo, det skulle vi! Da finner vi bare en tid og dag som passer. Du bestiller goværet.

Da kommer jeg tilbake til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre :)

 

Det er vel slik at vi nå vet hva vi IKKE vil ha av en mann ;)

 

Jeg gleeeder meg til den dagen jeg finner en mann som er blid og sosial, og som gir meg en følelse av å bli tatt vare på - det har jeg alltid savna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herlig å høre :)

 

Det er vel slik at vi nå vet hva vi IKKE vil ha av en mann ;)

 

Jeg gleeeder meg til den dagen jeg finner en mann som er blid og sosial, og som gir meg en følelse av å bli tatt vare på - det har jeg alltid savna :)

Hvor finnes denne mannen? ;)  (spøk) Vet jo at det finnes mange slike menn :)

 

Jeg er enig med deg. Jeg har også vært uheldig.

 

Ønsker deg lykke til!

Anonymous poster hash: 60382...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor finnes denne mannen? ;)  (spøk) Vet jo at det finnes mange slike menn :)

 

Jeg er enig med deg. Jeg har også vært uheldig.

 

Ønsker deg lykke til!

Anonymous poster hash: 60382...bd6

 

Jeg vil ikke si jeg var uheldig, da jeg levde i over to tiår med en mann som både var snill og omtenksom - men jeg følte meg kanskje litt "sterkere" enn ham og savna vel å være den som fikk en følelse av å bli tatt vare på:) Jeg tror kanskje dette kom av at jeg er eldst i søskenflokken og han var yngst? Jeg var også vant til å klare meg selv da jeg bodde alene da jeg traff ham, mens han flytta rett fra foreldrene sine til meg - da blir det gjerne litt "skjevt" vil jeg tro? Og ja, jeg er sikker på det finnes mange flotte menn der ute som har de kvalitetene jeg søker, men jeg er så fordømt kresen at det ikke er så mange jeg vil ha... de må se litt kjekke ut i tillegg til at de må ha rikelig nok mellom øra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette var en positiv tråd å lese i! :-) Gjør meg glad. Det er mye igjen av livet og jeg kan ikke annet enn tro at noen av mine beste år ligger foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Dette var en positiv tråd å lese i! :-) Gjør meg glad. Det er mye igjen av livet og jeg kan ikke annet enn tro at noen av mine beste år ligger foran meg.

Har det skjedd viktige endringer hos deg den siste tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd viktige endringer hos deg den siste tida?

Ja, samlivsbrudd på gang. Så godt å lese positive tråder som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Ja, samlivsbrudd på gang. Så godt å lese positive tråder som dette :)

Det var leit å høre. Jeg håper at du har det ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, samlivsbrudd på gang. Så godt å lese positive tråder som dette :)

Klem til deg! Det er tøft når det står på, selv når en selv velger å gå.... men det blir bedre! Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre. Jeg håper at du har det ok :)

Takk :-) Tøft å komme til beslutningen - lettelse nå når den endelig er tatt. Overbevist om at det bare kan bli bedre og at noen av mitt livs beste år ligger foran meg. :-) Gruer meg for alt det praktiske, men gleder meg til å få bolig som bare er min og der jeg kan bestemme. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg! Det er tøft når det står på, selv når en selv velger å gå.... men det blir bedre! Klem :)

Takk :-) Som jeg nettopp svarte flyfly så er det en lettelse å ha tatt beslutningen. Den satt langt inne - over flere år! Men har vært sammen siden 80-tallet og har jo hatt mye sammen og det er jo et nederlag å sette strek uansett hvor riktig og ønsket det er. Det var jo ikke slik jeg trodde det skulle bli da jeg giftet meg for over 20 år siden.

Men jeg vet nå at det ikke kan bli bra igjen. Det var ikke kun en forbigående down-periode. Og jeg vet at jeg kommer til å få det fint når alt det praktiske er på plass. Og ikke minst hjelper det å ha så stort barn - mindre bekymringer for han da, selv om dette selvsagt er kjipt for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt som godt etablerte par skiller seg her inne da:-) Men jeg holder stand ennå:-)

 

Lykke til "alle" sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt som godt etablerte par skiller seg her inne da:-) Men jeg holder stand ennå:-)

Lykke til "alle" sammen:-)

Det er bra! :-)

Det beste er jo å holde sammen! Men ikke for enhver pris og for egen del må jeg si at dette satt veldig langt inne og ikke er tatt lett på i det hele tatt, men at det var helt nødvendig for ikke å gå til grunne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra! :-)

Det beste er jo å holde sammen! Men ikke for enhver pris og for egen del må jeg si at dette satt veldig langt inne og ikke er tatt lett på i det hele tatt, men at det var helt nødvendig for ikke å gå til grunne selv.

Kjenner meg veldig godt igjen.... Valget var enten å la meg selv gå til grunne eller å gå ut av ekteskapet.... (og nei, han var ikke voldelig eller utro, så det var ikke det det handla om ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samlivsbrudd på gang. Så godt å lese positive tråder som dette :)

Oj - den kom like overraskende som Togli sitt for noen år siden!

 

Men som du vet var jeg selv gjennom det samme for straks 10 år siden (!) og jeg husker fremdeles den deilige følelsen da jeg satt på kjøkkenbenken i min ellers helt tomme leilighet som var bare MIN! Jeg malte soverommet mørkerødt og toalett-rommet hvitt med stoooore lilla prikker på vegger og tak!  :lol:

 

Etter 2 år traff jeg drømmeprinsen, vi har nå vært i lag i 8 år og med hånden på hjertet må jeg si at jeg har det vanvittig bra på alle måter.  :wub: Alt er helt topp og jeg gleder meg til fremtiden! Så livet er ikke over ved et samlivsbrudd - det er bare en overgang til et nytt - og for mange bedre - liv!

 

Lykke til videre Morsan - dette blir bra, det er jeg helt sikker på!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...