Gå til innhold

Det beste med å være separert


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Det er bra! :-)

Det beste er jo å holde sammen! Men ikke for enhver pris og for egen del må jeg si at dette satt veldig langt inne og ikke er tatt lett på i det hele tatt, men at det var helt nødvendig for ikke å gå til grunne selv.

Det går ikke å gå på akkort med seg selv hele tiden, det går over en kortete periode, men ikke år etter år, det et det like greit å gå til hver sitt, selv om det er utrolig tøft å ta det steget.  Det skjønner jeg veldig godt satt langt inne.

 

Jeg er gressenkemann jeg nå, hun er i syden og koser seg. Det er 30 grader og sol, mye god mat og godt drikke og hun har sikkert late dager og kan gå til dekket bord, så håper jeg at hun kikker litt på spenstige mannekropper og tenker sitt, hehe. Hun fortjener virkelig ei slik uke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nicklusheletida

    13

  • morsan

    11

  • Togli

    6

  • Madelenemie

    5

Det går ikke å gå på akkort med seg selv hele tiden, det går over en kortete periode, men ikke år etter år, det et det like greit å gå til hver sitt, selv om det er utrolig tøft å ta det steget.  Det skjønner jeg veldig godt satt langt inne.

 

Jeg er gressenkemann jeg nå, hun er i syden og koser seg. Det er 30 grader og sol, mye god mat og godt drikke og hun har sikkert late dager og kan gå til dekket bord, så håper jeg at hun kikker litt på spenstige mannekropper og tenker sitt, hehe. Hun fortjener virkelig ei slik uke:-)

Jeg tipper det er få kvinner som ønsker å skille seg fra en mann som sier at "Hun fortjener virkelig ei slik uke!"  Hadde bare flere mannfolk skjønt dette, så... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en positiv tråd å lese i! :-) Gjør meg glad. Det er mye igjen av livet og jeg kan ikke annet enn tro at noen av mine beste år ligger foran meg.

Hei, kos å se deg her inne igjen morsan :) Jeg er også skjeldnere innom, men ikke så skjeldent som deg - kan nesten ikke komme på å ha sett deg her etter endringen? Jeg syns det er lettere å miste tråden i diskusjonene, og sånn som nå - etter en bortreist-periode - har jeg ikke sjans til å se om noen har svart meg eller ikke heller... ;-)

 

Klikket meg inn på "nyeste meldinger" og skjønte av samtalen at noen hadde ny sivilstatus siden sist. Jeg ble først overrasket da jeg skjønte at det var deg, men samtidig er det jo ikke noe sjokkerende i at man ikke lenger har det fint sammen etter 20 år heller. Håper du har flest fine dager, selv om jeg skjønner at også beslutninger som tas uten mye kaos og støy også er vanskelige og vonde. Klem til deg :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er lettere å miste tråden i diskusjonene, og sånn som nå - etter en bortreist-periode - har jeg ikke sjans til å se om noen har svart meg eller ikke heller... ;-)

Jeg slet også litt, men nå har jeg fått funksjonen med å få en melding når jeg blir sitert til å funke. Har du prøvd det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her igjen, Morsan! Jeg har vent meg til nytt design her, men savner de gamle forgreiningene i diskusjonene. Og alle de anonyme som knapt kan skilles fra hverandre... Ønsker deg alt godt i din nye tilværelse! Og at du stikker innom DOL litt oftere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er få kvinner som ønsker å skille seg fra en mann som sier at "Hun fortjener virkelig ei slik uke!"  Hadde bare flere mannfolk skjønt dette, så... ;)

Det skal jeg nok være enig med deg i Togli. Men når det er sagt så er det jeg som har gjort varpet her, ikke hun:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Takk :-) Tøft å komme til beslutningen - lettelse nå når den endelig er tatt. Overbevist om at det bare kan bli bedre og at noen av mitt livs beste år ligger foran meg. :-) Gruer meg for alt det praktiske, men gleder meg til å få bolig som bare er min og der jeg kan bestemme. :-)

Leit på en måte når ektepar går fra hverandre, men jeg er helt sikker på at i mange tilfeller får både voksne og barn det bedre når de voksne bor hver for seg. Det er i alle fall ikke alltid at det er lett og enkelt å bestemme seg for å bryte - jeg tror ofte at det kreves veldig mye krefter og mot til å bryte opp.

 

Ønsker deg alt godt i dagene, ukene og månedene som ligger foran deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - den kom like overraskende som Togli sitt for noen år siden!

Men som du vet var jeg selv gjennom det samme for straks 10 år siden (!) og jeg husker fremdeles den deilige følelsen da jeg satt på kjøkkenbenken i min ellers helt tomme leilighet som var bare MIN! Jeg malte soverommet mørkerødt og toalett-rommet hvitt med stoooore lilla prikker på vegger og tak! :lol:

Etter 2 år traff jeg drømmeprinsen, vi har nå vært i lag i 8 år og med hånden på hjertet må jeg si at jeg har det vanvittig bra på alle måter. :wub: Alt er helt topp og jeg gleder meg til fremtiden! Så livet er ikke over ved et samlivsbrudd - det er bare en overgang til et nytt - og for mange bedre - liv!

Lykke til videre Morsan - dette blir bra, det er jeg helt sikker på! :)

Takk for lykkeønskninger :) Jeg tror også det blir bra, bare alt er i boks. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Å joda, mennesker uten asperger kan også få gnagsår i ørene :)

Hei!

 

 

:) Takk da lærte jeg noe nytt! Og selv om nhd skriver at vi med asperger har en annerledes hjernefungering og et totalt annerledes sjelsliv (tror det han skrev, det første har han rett i) så bekrefter vel det at min psykiater har rett, hun mener mange asperger symptomer er menneskelige følelser og vansker som bare vi med asperger har i "for utpreget/stor grad"  :) Jeg liker følelsen av å være på bølgelengde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg nok være enig med deg i Togli. Men når det er sagt så er det jeg som har gjort varpet her, ikke hun:-)

Enda en god grunn til at hun beholder deg ;) Måten du snakker om henne på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ja, samlivsbrudd på gang. Så godt å lese positive tråder som dette :)

Dette var leit å lese eller kanskje ikke det var så leit ? Det kom veldig overraskende på meg, men det betyr vel kanskje bare at du har vært flinkere til å holde ting for deg selv enn det jeg har vært. Bedre impulskontroll rett og slett.

 

Lykke til fremover i hvertfall :)  Det vil sikkert gå både opp og ned, men mest fremover etter hvert. Selv bruker jeg naturen som terapi nå. Er veldig glad i å ta naturbilder jeg og når jeg er på turene mine med kamera opplever jeg at jeg lever veldig i nuet og glemmer alt annet. Ellers har trening også hjulpet meg. Som du sier så har vi våre beste år forran oss forhåpentligvis :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kos å se deg her inne igjen morsan :)

...

Håper du har flest fine dager, selv om jeg skjønner at også beslutninger som tas uten mye kaos og støy også er vanskelige og vonde. Klem til deg :)

Tusen takk :-) :-) Blir nok noe støy inntil alt det praktiske er ordnet, men så vet jeg det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg her igjen, Morsan! Jeg har vent meg til nytt design her, men savner de gamle forgreiningene i diskusjonene. Og alle de anonyme som knapt kan skilles fra hverandre... Ønsker deg alt godt i din nye tilværelse! Og at du stikker innom DOL litt oftere :-)

Takk :-) Håper å være her litt mer :/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jeg nok være enig med deg i Togli. Men når det er sagt så er det jeg som har gjort varpet her, ikke hun:-)

Du er nå bare herlig da!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg alt godt i dagene, ukene og månedene som ligger foran deg!

Tusen takk påskelilje :-)

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var leit å lese eller kanskje ikke det var så leit ? Det kom veldig overraskende på meg, men det betyr vel kanskje bare at du har vært flinkere til å holde ting for deg selv enn det jeg har vært. Bedre impulskontroll rett og slett.

Lykke til fremover i hvertfall :) Det vil sikkert gå både opp og ned, men mest fremover etter hvert. Selv bruker jeg naturen som terapi nå. Er veldig glad i å ta naturbilder jeg og når jeg er på turene mine med kamera opplever jeg at jeg lever veldig i nuet og glemmer alt annet. Ellers har trening også hjulpet meg. Som du sier så har vi våre beste år forran oss forhåpentligvis :-)

Jeg har nok holdt mye inne - også til egen familie og venner. Sånn sett deilig å "stå frem" og få massiv støtte og oppmuntring og flere som har sagt at de har tenkt på hvor tålmodig jeg har vært i mange år..

Det er jo leit at det ikke var noen annen utvei og at livet ikke ble som jeg trodde da vi giftet oss. Men det rokker ikke ved at beslutningen var riktig og at jeg er lettet over å være der jeg er nå.

Du og jeg er jo samme årgang og har kjent disse mennene like lenge, hvis jeg husker rett. :-) Så nå får vi begge trippe ut i sol og vind og nyte en ny vår! :-)

Takk for lykkeønskninger og i lige måde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Nicklusheletida

Kan dere være så snille å slette dette innlegget under artikkelen om psykopati ? Jeg har ikke brukt ordet psykopati selv og det er ganske frekt å bruke innlegget mitt som et eksempel på en som har det. Han har aldri fått den diagnosen, så dette er bare synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Kan dere være så snille å slette dette innlegget under artikkelen om psykopati ? Jeg har ikke brukt ordet psykopati selv og det er ganske frekt å bruke innlegget mitt som et eksempel på en som har det. Han har aldri fått den diagnosen, så dette er bare synsing.

Lenken er fjernet. Vi har aldri brukt innlegget som et eksempel på en som er psykopat, men tråden, i likhet med den andre tråden som er lenket til, handler om negative forhold, og har derfor blitt vurdert som interessant for folk som leser denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenken er fjernet.

Nei det har dere ikke, og lenken er fremdeles aktiv.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Lenken er fjernet. Vi har aldri brukt innlegget som et eksempel på en som er psykopat, men tråden, i likhet med den andre tråden som er lenket til, handler om negative forhold, og har derfor blitt vurdert som interessant for folk som leser denne artikkelen.

Hvis du søker på psykopati på google, kommer det opp en artikkel som heter "slik avslører du psykpaten" . Under denne artikkelen står det : Les mer og der sto dette innlegget. Da er det klart at innlegget mitt ble brukt som eksempel på en som er psykopat.

 Fint at det er slettet nå.

Innlegget mitt var kun ment som en positiv oppdatering for de som "kjenner meg" her inne.

 

Siden det gjentar seg at innleggene mine blir kringkastet, så må jo løsningen være å slutte å skrive "interesante" innlegg. Kjoletråden min har ikke blitt kringkastet, så det er slik type innlegg en får holde seg til her på DOKTOR online.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...