Gå til innhold

Takk for meg, og takk til dere.

Anbefalte innlegg

annlovindaen
Skrevet

Hei!

Jeg klarer ikke følge med om jeg får svar selv om jeg ikke bruker anonymt nick, må altså huske hvor jeg skrev hva.

Det er da bare å bruke varsling det da.

Eller å velge å følge temaet - da får du beskjed når det har skjedd noe i den tråden også.

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

10

• Sør

7

• Ayia

7

• Nicklusheletida

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Det tar vel ca 5 - 10 minutter å forstå det nye forumet, og det er mange nye (savnede) features som aldri eksisterte på det gamle forumet.

Det er faktisk langt bedre, og det er også mer oversiktelig.

Fint å høre. :)

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Eller å velge å følge temaet - da får du beskjed når det har skjedd noe i den tråden også.

Det stemmer som annlovindaen skriver. :)

Varslingsinnstillinger (Kontrollpanel) hadde jeg gått inn og valgt først.

"Vis nytt innhold" og "Mine innlegg": Deretter anbefaler jeg at man gjør seg kjent med "Vis nytt innhold" og "Mine innlegg", to nye funksjoner som beskrives nærmere her.

(Vi har også etter ønske fra dere gjort disse funksjonene tilgjengelige nederst på siden også, slik at dere slipper å gå øverst for "å komme videre". Og har dere forresten lagt merke til ikonet helt nederst på siden, en runding med en oppover-pil inni? Den tar dere til toppen av siden uten scrolling.)

"Følg dette emnet": Man kan også velge å følge emner, ved å hake av for dette øverst i enhver tråd. Her kan man også velge å bli varslet øyeblikkelig ved aktivitet i tråden.

Bruker man funksjonen "Vis nytt innhold" og har haket av for å bli varslet med meldinger har man oversikt over hva som skjer i absolutt hele i forumet til enhver tid.

Videre kan man velge hva av nytt innhold man vil konsentere seg om (filtrere etter):

Etter innholdstype

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Det er det alldeles ikke! Det er vanskelig å følge tråder og finne sammenhengen i diskusjoner. Her er ingen nye features som kan veie opp for det.

Trengte ikke en gang ti minutter for å finne ut hvordan det fungerer, det forhindrer ikke at det har blitt betraktelig vanskeligere å få oversikt.

Nye funksjoner i denne forumløsningen er "Vis nytt innhold" og "Mine innlegg":

Disse beskrives nærmere her, og dersom man har valgt å bli varslet ved nye innlegg osv. (Kontrollpanel) har man oversikt over hva som skjer i absolutt hele i forumet til enhver tid.

Videre kan man velge hva av nytt innhold man vil konsentere seg om, altså filtrere etter innholdstype, tidsperiode m.m.

Spør hvis det er noe du lurer på! :)

annlovindaen
Skrevet

Det jeg liker minst, er at "halvparten" har gått over til å være anonyme.  Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye "farligere" å bruke nick nå enn før. 

Enig - skjønner heller ikke hvorfor det er så utrolig mange som er anonyme. Kjedelig

slabbedask
Skrevet

Enig - skjønner heller ikke hvorfor det er så utrolig mange som er anonyme. Kjedelig

Fordi folk rett og slett postet med forskjellige "midlertidige" nick tidligere?

annlovindaen
Skrevet

Fordi folk rett og slett postet med forskjellige "midlertidige" nick tidligere?

Det kan nok stemme det, men da ble det ikke lagt så godt merke til, fordi da hadde de forskjellige anonyme nick

Nicklusheletida
Skrevet

Hei!

Jeg klarer ikke følge med om jeg får svar selv om jeg ikke bruker anonymt nick, må altså huske hvor jeg skrev hva.

Enig! Dette er det verste. Man må gå inn på hver tråd for å se om en har fått svar. Savner en "svar til meg" funksjon.

annlovindaen
Skrevet

Enig! Dette er det verste. Man må gå inn på hver tråd for å se om en har fått svar. Savner en "svar til meg" funksjon.

Nei, man trenger ikke det. 

man kan enten velge å varsles i trådene, eller man kan velge å følge emnet, da får du også varsel når noen har skrevet noe i den tråden det gjelder. 

Nicklusheletida
Skrevet

Enig og da blir det ofte til at en ikke gidder å logge seg på selv heller. Hvis jeg er innom og ser at det bare er et par faste nick jeg kjenner her inne og en haug med gjester, blir det uinteresant for meg. Jeg savner "syklubben"

Nicklusheletida
Skrevet

Aha, så enkelt :-) Fant ut av det nå :-)

annlovindaen
Skrevet

Aha, så enkelt :-) Fant ut av det nå :-)

Bra  :D

AnonymBruker
Skrevet

Savner gamle DOL, med mange kjente nick og tråder som raskt vokste. Det var mye liv. Kunne være 100 nye innlegg på en time. Nå er det 10 nye på .... 2 timer(?). 

Hater scrollingen aller mest, og gidder lese uhyre få tråder. Min tid her inne er gått ned til 2-5% i forhold til før. Og jeg tror min tid her inne fremdeles det er nedadgående. 

For de av dere som liker omlegningen: Heldige dere ! :) Lykke til videre.

For de av dere som er som meg, og som ikke liker scrolling: vi får nå tid til så mye annet :) Og blir avvent evt DOL-avhengighet

Mvh sangsol

Anonymous poster hash: 330f3...b84
Nicklusheletida
Skrevet

Som flere her, så er jeg innom her (stort sett daglig), men jeg skriver veldig mye mindre og sjeldnere nå enn før. Liker ikke oppsettet i det hele tatt, og den eneste grunnen til å fortsette å stikke innom, er fordi jeg kjenner mange av gjengen her.

DOL har tapt seg enormt på omleggingen, og vi er mange her som nok gir oss litt etter litt, og med det mister DOL den aktive gjengen som har vært her i årevis.

Noe som også irriterer meg, er alle de anonyme innleggene som bare legger ut linker til artikler uten å skrive noe om dem. Nesten så jeg mistenker de i administrasjonen for å prøve å lage litt mer liv her, men gjengen her biter ikke på det....

Synd du forsvinner herfra, men jeg forstår deg godt. Ha det bra :-)

'' Nesten så jeg mistenker de i administrasjonen for å prøve å lage litt mer liv her, men gjengen her biter ikke på det....''

Akkurat det samme har jeg også tenkt. Jeg er ikke i tvil om at det er det som prøves på.

Skrevet

''Noe som også irriterer meg, er alle de anonyme innleggene som bare legger ut linker til artikler uten å skrive noe om dem.  Nesten så jeg mistenker de i administrasjonen for å prøve å lage litt mer liv her, men gjengen her biter ikke på det....''

Akkurat det samme har jeg også tenkt. Jeg er ikke i tvil om at det er det som prøves på.

Jeg har også vært inne på den tanken.  Det er irriterende uansett hvem som står bak. 

Skrevet

Det interessante er at man hadde nøyaktig samme type kommentarer da DOL oppgraderte forrige gang, bare at da var det den forrige versjonen som ingen ville bruke.

Man blir raskt vant med det, og jeg kan ikke forstå hvorfor folk scroller stort mer nå enn før?

Det husker jeg, men de forandringene var langt fra så store som de er nå.... Eneste som irriterte meg den gangen var det med vertikal/horisontal inndeling, men når det ble fiksa, så syntes jeg det var helt greit ;) De aller fleste misliker endringer, og bruker tid på å venne seg til dem - men det er forskjell på å gjøre små endringer kontra å lage noe helt annet. Det eneste man kjenner igjen på nye DOL er de få nickene som har fulgt med på lasset. Ingenting annet er gjenkjennelig ;)

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

'' Nesten så jeg mistenker de i administrasjonen for å prøve å lage litt mer liv her, men gjengen her biter ikke på det....''

Dersom det var oss som forsøkte å lage mer liv her, så ville vi vel i det minste vært oppfinnsomme nok til å linke til kun klikk sine nettsider og ikke all verdens andre eksterne sider... 

Det er imidlertid ikke vi som legger ut disse innleggene, og vedkommende som har gjort det har blitt bedt om å begrense denne typen innlegg, noe hun også har lovet.

Skrevet

Her kan du for eksempel velge å bli varslet hver gang noen siterer deg, altså svarer på et av dine innlegg.

Dette er vel ikke det samme? Jeg har heller ikke funnet ut hvordan jeg leser "svar til meg", kun "innlegg der jeg er sitert". Gjør jeg også noe galt?

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Dette er vel ikke det samme? Jeg har heller ikke funnet ut hvordan jeg leser "svar til meg", kun "innlegg der jeg er sitert". Gjør jeg også noe galt?

Hvor er “Svar til meg”?, var et spørsmål vi ofte fikk i starten. ;)

“Svar til meg”-funksjonaliteten blir ikke direkte erstattet i denne forumløsningen. For liknende funksjonalitet anbefaler vi at dere bruker sitatfunksjonen, og velger at dere ønsker varsling når noen siterer dere (e-post eller pm).

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/article829330.ece

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/390459-velkommen-til-nytt-forum/

Skrevet

Nye funksjoner i denne forumløsningen er "Vis nytt innhold" og "Mine innlegg":

Disse beskrives nærmere her, og dersom man har valgt å bli varslet ved nye innlegg osv. (Kontrollpanel) har man oversikt over hva som skjer i absolutt hele i forumet til enhver tid.

Videre kan man velge hva av nytt innhold man vil konsentere seg om, altså filtrere etter innholdstype, tidsperiode og andre: Bare elementer jeg følger med på, Emner som jeg deltok i, Emner jeg har startet og Filtrer etter forum.

Spør hvis det er noe du lurer på! :)

Tror jeg etter hvert har prøvd hver eneste mulighet både "Vis nytt innhold" og "Mine innlegg" gir. Det er likevel for tungvint når ikke svar på innlegg kommer under innlegget det svares på. Forumet slik det er nå krever alt for mye sitering, og likevel havner jo alt etter hverandre kronologisk, ikke ut fra hva man har svart på. I alle fall finner ikke jeg noe sted der man kan sette opp at svar på svar kommer under hverandre.

Svar til meg er jo bare en graut - uansett hvordan jeg krysser av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...