Gå til innhold

Filmer om psykiatri osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Trenger forslag til forskjellige filmer om selvskading,mobbing,selvmord og lignende? Har nettopp sett filmen Bully som jeg synes var veldig rørende! Er ikke innenfor psykiatrien selv men har en ting for slike filmer fordet, gjerne andre rørende filmer også! Har også nettopp fått min sønn til og ta med seg Bully filmen for å vise på skolen, ettersom jeg synes det er en film som bør komme frem blant ungdom! Anbefaler og se den:

Har dere noen tips? :)

Anonymous poster hash: f1ba2...8b2
motorPrøysen
Skrevet

Jeg syns ofte filmer som ikke handler om psykiatri direkte er de som omhandler psykiatri best.

Beste film fødselspsykose: Rosemarie's Baby

Depresjon: Melancholia, Antichrist, The Hours

Bipolar: Mr. Jones

OCD: As Good as It Gets

Schizoid personlighetsforstyrrelse: The Remains of the Day, The Talented Mr. Ripley, One Hour Photo

Schizotyp PF: Taxi Driver

Borderline: Fatal Attraction, Play Misty for Me

Psykopati: Sopranos, The Talented Mr. Ripley

Schizofreni: A Beautiful Mind (men tøvete film, syns jeg; fæl overspilling fra Russell Crowe), Shutter Island, Black Swan(?)

Narsissitisk personlighetsforstyrrelse: Stort sett alle TV-programmer

Skrevet

Jeg syns "Girl, Interrupted" med Winona Ryder og Angelina Jolie er veldig bra.

Vet ikke om den passer under kategoriene du leter etter, men den er verdt å se.

Madelenemie
Skrevet

Jeg syns ofte filmer som ikke handler om psykiatri direkte er de som omhandler psykiatri best.

Depresjon: Melancholia, Antichrist, The Hours

Bipolar: Mr. Jones

OCD: As Good as It Gets

Schizoid personlighetsforstyrrelse: The Remains of the Day, The Talented Mr. Ripley, One Hour Photo

Schizotyp PF: Taxi Driver

Borderline: Fatal Attraction, Play Misty for Me

Psykopati: Sopranos, The Talented Mr. Ripley

Schizofreni: A Beautiful Mind (men tøvete film, syns jeg; fæl overspilling fra Russell Crowe), Shutter Island, Black Swan(?)

Narsissitisk personlighetsforstyrrelse: Stort sett alle TV-programmer

Hei!

Hvor er filmene om Autisme :-)

Siden nhd syns det er psykisk lidelse, kjenner ingen som lider så veldig av AS bare men :-)

Jeg vet om:

My name is Khan

Adam

Lars and the real girl.

:-)

motorPrøysen
Skrevet

I serien Broen har den svenske politikvinna en del autistiske trekk. Det samme med hovedpersonen i BBC-serien Sherlock Holmes (sies det, den har jeg ikke sett).

Madelenemie
Skrevet

I serien Broen har den svenske politikvinna en del autistiske trekk. Det samme med hovedpersonen i BBC-serien Sherlock Holmes (sies det, den har jeg ikke sett).

Hei!

Hm hørt det samme om broen, bør se :-) litt interessant å se trekk av seg selv i hovedpersoner.

I menn som hater kvinner så jeg veldig meg selv!! Likte. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Hvor er filmene om Autisme :-)

Siden nhd syns det er psykisk lidelse, kjenner ingen som lider så veldig av AS bare men :-)

Jeg vet om:

My name is Khan

Adam

Lars and the real girl.

:-)

Rain Man

Anonymous poster hash: f6527...e23

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Broen" var fantastisk. Det beste jeg har sett.

Skrevet

Dette er en god film, med Matt Damon

Den enestående Will Hunting viser historien til en ung mann, og hans kamp mot både seg selv om personlige forhold, der han forsøker å arbeide seg gjennom problemene sine slik at han kan åpne seg til andre, og slik at han kan bruke sitt enorme intellekt til noe nyttig.

AnonymBruker
Skrevet

"Broen" var fantastisk. Det beste jeg har sett.

Er du ekspert på filmer? :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, jeg er så langt det er mulig ikke-ekspert på filmer. Men jeg vet hva jeg selv liker :-)

påskelilje
Skrevet

Hei!

Hm hørt det samme om broen, bør se :-) litt interessant å se trekk av seg selv i hovedpersoner.

I menn som hater kvinner så jeg veldig meg selv!! Likte. :-)

Madeleinemie, da jeg så Broen i fjor vinter, tenkte jeg veldig på deg :-)

Skrevet

Narsissistisk personlighetsforstyrrelse: Stort sett alle TV-programmer

* fnis *

stjernestøv
Skrevet

Synes ikke det finnes noen bra filmer om psykiatri -_-

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er så langt det er mulig ikke-ekspert på filmer. Men jeg vet hva jeg selv liker :-)

Bare lurte siden det står "ekspert" over bildet ditt. :)

Madelenemie
Skrevet

Madeleinemie, da jeg så Broen i fjor vinter, tenkte jeg veldig på deg :-)

Hei!

Hm da skal jeg jammen se den i kveld :-)

Det var en person for en dag siden som nevnte en scene som minnet om meg, da ble jeg overrasket for saken var sånn her:

Hovedpersonen var på bar, en mann kom bort til henne og spurte om hun ville ha noe å drikke, hun svarte nei, og noe mer. Mannen gikk. Så gikk hun etter mannen og spurte om han ville ha sex, det ville han, men han trodde veien gikk om litt småsnakk og litt drikke. De gikk hjem til henne og hadde sex.

Personen nevnte flere situasjoner og jeg hørte alt, godt.

Det er nesten litt flaut at noen kan se en slik scene å tenke på meg...

Den som tenkte dette, kjenner meg godt og det gjør det kanskje ikke mindre oppsiktsvekkende?

Jeg tror det vedkommende må ha tenkt på er at jeg er veldig direkte, jeg går ikke omveier.

Og jeg syns det er bedre man sier hva man vil og ikke driver gjetteleker med meg.

Skrevet

Den som tenkte dette, kjenner meg godt og det gjør det kanskje ikke mindre oppsiktsvekkende?

.

Det er nok fordi du skriver så godt og beskriver din verden! Jeg tenkte også på deg da jeg så Broen.
påskelilje
Skrevet

Hei!

Hm da skal jeg jammen se den i kveld :-)

Det var en person for en dag siden som nevnte en scene som minnet om meg, da ble jeg overrasket for saken var sånn her:

Hovedpersonen var på bar, en mann kom bort til henne og spurte om hun ville ha noe å drikke, hun svarte nei, og noe mer. Mannen gikk. Så gikk hun etter mannen og spurte om han ville ha sex, det ville han, men han trodde veien gikk om litt småsnakk og litt drikke. De gikk hjem til henne og hadde sex.

Personen nevnte flere situasjoner og jeg hørte alt, godt.

Jeg tror det vedkommende må ha tenkt på er at jeg er veldig direkte, jeg går ikke omveier.

Og jeg syns det er bedre man sier hva man vil og ikke driver gjetteleker med meg.

Jeg husker godt den scenen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...